עמית כחול-לבן בממלכת הסטורג'

אמנון נעמד - טכנולוג ישראלי המשמש כראש מחלקה ב-EMC העולמית, עומד לקבל מחר (ה') תואר "עמית" מהחברה בה הוא עובד ● בראיון קצר, שנערך בעת שביקר בישראל לפני זמן קצר, מתאר נעמד את פעילותו, המבוססת במידה רבה על שיחות עם אנשים, לימוד וחקר תחומים, אך גם על יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה

במטה EMC העולמית שבהופקינסון, מסצ'וסס, ייערך מחר (ה') טקס קצר ובו יעניק אחד מבכירי החברה את התואר עמית (Fellow) החברה לאמנון נעמד – העומד בראש מחלקת החדשנות ושילוב המערכות בקבוצת מוצרי הסימטריקס. התואר "עמית" מוענק במסגרת תוכנית EMC Fellow, שמוקירה מומחים ומהנדסים שהגיעו להישגים משמעותיים, הפגינו מנהיגות טכנית ותרמו רבות למובילות החברה.

הסימטריקס הוא מוצר הדגל של EMC ומהווה את הבסיס ל-SAN במרכזי המידע הגדולים – אחד התחומים החמים ביותר כיום, אליו ממקדות חברות האחסון מאמצים רבים. נעמד הוא בעל תואר שני במתמטיקה מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שלישי במדעי המחשב מאוניברסיטת נורת'ווסטרן האמריקנית. הוא אחראי במידה רבה לחדשנות ב-EMC בכל מה שקשור לפלטפורמת הסימטריקס. את התואר עמית קיבל בין היתר בזכות רעיונות לפיתוחים חדשניים שהמחלקה שלו ביצעה יחד עם צוות המהנדסים של EMC. בין פיתוחים אלו ניתן למנות את טכנולוגיית ה-FAST ואת טכנולוגיית ה-VPLEX.

בראיון קצר, שנערך בעת שביקר בישראל לפני זמן קצר, מתאר נעמד את פעילותו, המבוססת במידה רבה על שיחות עם אנשים, לימוד וחקר תחומים, אך גם על יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

ברכות על קבלת התואר עמית. איך הגעת לתפקידך הנוכחי?
"אני עובד ב-EMC מזה 13 שנים. את תפקידי הנוכחי התחלתי ב-2006. לפני כן עבדתי בארה"ב כ-7 שנים בתור CTO מטעם חברת i-Logix הישראלית, בה הייתי אחראי על פיתוח הסימולציה, הניתוח וטכנולוגיות ליצירת קוד אוטומטי".

מה משמעות המילה "חדשנות" בעיניך ואיך היא באה לידי ביטוי בפעילות שלכם?
"המחלקה שלי אחראית על הארכיטקטורה, התכנון, הפיתוח והתמיכה בפלטפורמות סימטריקס, אחסון וירטואלי ויישומי תוכנה. המשימה שלנו היא איסוף רעיונות ליישום על פלטפורמת הסימטריקס וכל מה שמסביב לה, ביצוע אנליזה וקידום הרעיונות עם יחד הפיתוח וצוות המהנדסים של החברה. הרבה מאוד סיעור מוחות, מחקר ולימוד עצמי".

כלומר אתם לא מפתחים באופן עצמאי?
"לחלוטין לא. הצוותים שלנו יושבים עם ההנדסה, שמונה 200 איש, ויחד איתם מפתחים את הרעיונות. תחום האחסון הוא אחד התחומים החמים כיום וקצב הגידול שלו הוא מטורף. בין השנים 1970 ל-1990 קפצו קצבי הגידול של המידע פי 14, אבל מ-1990 – הם גדלו פי 90 אלף. EMC היא המנוע העיקרי לקצבי הגידול האדירים האלו. הפעילות שלנו באה לידי ביטוי בכך שמדי פעם אנו מסתכלים על אילו טכנולוגיות חדשות יש בשוק, עוקבים אחר מה שקורה באקדמיה, בוחנים חברות הזנק, ובעיקר מדברים הרבה מאוד עם לקוחות".

תן דוגמה לחדשנות בקבוצה שלך.
"הקבוצה שלי הייתה הראשונה בתעשייה שחקרה את נושא הדיסקים לאחסון בטכנולוגיית פלאש. EMC משקיעה ומפתחת מוצרים בתחום ה-Fast Storage שזה הטרנד החם בתעשיה. הרעיון הוא לנצל את טכנולוגיית הפלאש בצורה אופטימלית, כי היא יקרה מאוד והדרך לחסוך היא בשיפור מהירות התגובה, ואת זה אנו חוקרים ומיישמים. הפיתוח הזה יכול לחסוך לארגון הוצאות בהיקף של מיליון דולרים בשנה. אין לי ספק שה-FAST הוא רק בתחילת דרכו אבל ללא ספק אפשר לומר שהקבוצה שלי היתה החלוצה בנושא.

מוצר נוסף שהחל בקבוצה שלי קשור להכרזה טרייה למדי של EMC: מוצר ה-VPLEX. זה מוצר שמאפשר לגשת למידע – לקרוא ולכתוב מכל מקום בעולם. מדובר באפליינס שנמצא ב-SAN ושולט על שרת האחסון, כך שמכל מקום על הגלובוס הוא יאתר את השרת המקומי שלך ויביא לך את המידע. זה האתגר שעומד כיום בפני חברות האחסון – להביא את המידע ללקוח בכל מקום שהוא נמצא בו ולאפשר לו גישה מהירה למידע הרלבנטי".

איך אתה רואה את טרנד מיחשוב הענן?
"הענן הוא חלק בלתי נפרד מהווירטואליזציה ש-EMC, כידוע, הייתה החלוצה בעולם ליישם אותה – בין היתר בזכות VMware. הפיתוחים האחרונים שיצאו לשוק נועדו לסייע לארגונים לנהל ענן פרטי, פנימי, שהוא דטה-סנטר ארגוני. יש בעולם מספר גדל והולך של חברות שמתעניינות בענן פנימי ומבחינתנו זה טוב פעמיים – פעם אחת מפני שזה טוב לביזנס שלנו ופעם שנייה כי זה מוריד לחץ מהסימטריקס, שהיא מערכת יקרה.

אל תשכח שכל המסחר האלקטרוני בעולם היום נעשה על גבי הענן, ועכשיו לקוחות קטנים שרוצים לבצע מסחר אונליין, יכולים לעשות זאת על ידי רכישת שירותי SaaS על גבי הסימטריקס וכולם מרוויחים מזה, כמובן. כל הרעיונות שאנו עובדים עליהם מוכוונים לענן דרך הווירטואליזציה".

אתם מחפשים שיתופי פעולה עם חברות ישראליות?
"כן. אנו מחפשים רעיונות בתחום של פתרונות אחסון לפלאש, כל פתרון אחסון שמציע יחס עלות/תועלת מעניין ופתרונות שיסייעו לניהול טוב יותר של הדטה-סנטר, שבעזרתו נוכל לפתח מוצרים על הפלטפורמות שלנו".

איך זה להיות ישראלי בחברה גלובלית כמו EMC ועוד בתפקיד כל כך מרכזי?
"הקבוצה שלי מונה 65 איש, מתוכם 10 ישראלים. שאר העובדים מגיעים ממדינות שונות, כמו ארה"ב, הודו, סין , טורקיה, פאקיסטן ואפילו אלבניה. התפקיד הוא אתגר גדול עבורי, כי תמיד עבדתי עם חברות קטנות והבסיס שלי היה בישראל. כשהגעתי ל-EMC, הייתי צריך ללמוד דברים רבים. לנהל קבוצה בחברה שכזו זה לא פשוט – אתה חייב להתגבר על הרבה מכשולים ולייצר תרבות ארגונית משלך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים