נטפליקס מנסה שימוש ב-AI כדי להציע תכנים לפי מצב הרוח
החברה מבצעת ניסוי שמאפשר לאלגוריתם להבין מה הצופה מרגיש באותו הרגע, וכך להתאים עבורו המלצות צפייה ● יש מצב שהלקוחות יאהבו את המהלך, אבל הוא יגיע יחד עם עוד צמצום של הפרטיות שלנו

נטפליקס בוחנת בימים אלה מנוע חיפוש תכנים או הצעות צפייה המבוסס על מצבי הרוח של הצופה – כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג. זאת, כמובן, בעזרת בינה מלאכותית – מבית היוצר של OpenAI. החיפוש יכלול תיאור של מצב הרוח של הצופה, כמו "עצוב" או "שמח", וההצעות יהיו מבוססות על היגדים כאלה במקום, נגיד, על ז'אנר או שם של שחקן.
הניסוי, שדורש הסכמה מצד הלקוח, כבר נמצא בהרצה בקרב משתמשים באוסטרליה וניו זילנד, במכשירים מבוססי iOS. נטפליקס אישרה את הפרטים, ודובר מטעם החברה אמר לבלומברג כי הניסוי יתרחב לארצות הברית בשבועות הקרובים, אולם כרגע אין תוכניות להרחיבו מעבר למערכת ההפעלה הניידת של אפל.
בראיון קודם לעורך הראשי של The Verge, המנכ"ל המשותף של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר כי "יש לנו היסטוריה ארוכה של שימוש בלמידת מכונה ובינה מלאכותית במנוע ההמלצות שלנו. אנחנו עושים את זה מעל 20 שנה. אנחנו חושבים שהעבודה שלנו היא להיות פרו-אקטיביים לגבי ההבנה היכן יש חדשנות טכנית. (נשאלת השאלה – נ"ל) איך אנחנו משתמשים בכך כדי לשרת את היוצרים, ולאפשר להם לספר את הסיפורים שלהם בדרכים יותר מושכות, ובכך לספק למנויים שלנו חוויית משתמש טובה יותר".
ההשערות בתעשייה הן שנטפליקס בונה סוכנים מותאמים, שיוכלו לנהל דיאלוג עם הצופה ולנתח דברים כמו רגש, קול ו-וידיאו, בשילוב עם מידע העתק על הרגלי הצפייה שכבר נמצא בידיה. ההערכה היא שבהמשך היא תוכל לעשות זאת גם על פי ניתוח הבעות פנים – אם המשתמש נותן הרשאות לשימוש במצלמה ולניתוח הבעת הפנים שלו.
נוירו-מרקטינג
הצעד הזה, אם יבשיל לכדי מהלך רחב וגורף, פותח את הדלת לשיטות שיווק חדשות, המכונות גם נוירו-מרקטינג. באמצעות הבנה של תגובות רגשיות של הצופים ניתן להתאים את התוכן ושיווקו באופן מדויק, ולהגביר את המעורבות והנאמנות שלהם. זה שימושי לתחומים נוספים, ולא רק לשיווק תכני וידיאו על פי דרישה.
ארז מנשה, מנכ"ל חברת הנוירו-מרקטינג קראון, אמר כי "נטפליקס, כמי שהמציאה את תחום הסטרימינג וכחברה מובילה בו, הולכת צעד נוסף לקראת הלקוח. בחברה מבינים שלקוחות רבים יכולים לחוש מתוסכלים משפע התוכניות שהם רואים ולא יודעים מה לבחור, ולכן הם לא רק משתמשים באלגוריתם, שאמור להכיר אותנו, אלא נעזרים גם בטכנולוגיית הבינה המלאכותית, שתנסה להבין איך אנחנו מרגישים – ובכך לצמצם משמעותית את אפשרויות הצפייה שלנו. כך, למשל, כשאנחנו עצובים או מתוסכלים, כל ז'אנר הקומדיות לא רלוונטי עבורנו".
"כבעל חברה שמסייעת לחברות שמפתחות סוכני בינה מלאכותית, ששמה דגש על חוויית הלקוחות ותגובתם הרגשית, אני מאמין שבעתיד נראה עוד ועוד חברות שינסו לאמץ טכנולוגיות כאלה, על מנת לתת לצרכן פתרון תפור במיוחד עבורו. הקהל יהיה מוכן לשלם עבור שירות שיכיר אותו טוב יותר וייתן לו מענה טוב יותר – וגם זה יתרון ובידול משמעותיים לנטפליקס בשוק תחרותי מאוד", ציין.
כרגע, כאמור, המהלך של נטפליקס הוא ניסיוני ונמצא בחיתוליו, אבל זהו פתח לחזון דיסטופי משהו, שבו הפרטיות למעשה לא קיימת, וגם דברים אינטימיים כמו רגשות או התחושה הפנימית שלנו הם בסיס למכירה והתאמה של מודעות. אגב, מעניין לציין ש-OpenAI לא הגיבה לפרסום.
תגובות
(0)