לדומיין אין חיי נצח: הסיכונים והמשמעויות של אי-חידוש דומיין

איגוד האינטרנט הישראלי מזכיר כי רישם דומיינים בישראל הוא זמני ותקף למשך זמן של שנה עד חמש שנים, ודורש חידוש אקטיבי בתום התקופה ● אי חידוש הדומיין עלול לגרום למחיקתו או לרישומו מחדש על ידי כל גורם אחר

חשוב: חידוש רישום דומיין

דומיין הוא לא נכס דיגיטלי בבעלות קבועה, ואם רשמתם דומיין לאתר שלכם, חשוב להבין שהוא לא שלכם לעד. רישום דומיין (שם מתחם) – בדומיינים בסיומות המדינתיות (ccTLDs) של ישראל il. ו-.ישראל, חוזה הרישום הוא זמני, התקף למשך זמן של שנה עד חמש שנים ודורש חידוש אקטיבי בתום התקופה. עבור ארגונים, עסקים ואתרי תוכן, מדובר בצומת קריטי: דומיין שלא חודש עלול להימחק ולהירשם מחדש על ידי כל גורם – כולל כאלה בעלי כוונות זדוניות.

החדשות הטובות הן, שאם רשמתם דומיינים בסיומות מדינתיות של ישראל, באיגוד האינטרנט הישראלי מבינים את חשיבות השמירה על הרציפות התפעולית של הדומיין, ולכן מדיניות המרשם הישראלי היא הענקת "תקופת חסד" לדומיין, כך שגם לאחר שעבר מועד חידושו עדיין ישנה תקופה שבה הדומיין רשום ופעיל, וישנה הזדמנות לחדשו.

הסיכונים באי חידוש של דומיין בזמן

לא חידשתם בזמן את הדומיין? אלו הסיכונים וההשלכות שעשויים לסכן אתכם ואת המותג שלכם:

סיכוני סייבר – דומיינים שפג תוקפם עלולים להיות מנוצלים לרעה אם יירשמו על ידי גורמים זדוניים, ולשמש למתקפות פישינג, התחזות או גניבת זהויות – במיוחד אם משויכות אליהם תיבות דוא"ל שאיתן נרשמתם לשירותים פיננסיים, רשתות חברתיות או מערכות פנים-ארגוניות. דעו כי באמצעות השליטה על הדומיין, ניתן יהיה "להשתלט" על תיבות אלו, לשחזר סיסמאות לשירותים השונים ולפעול דרכם בשמכם.

פגיעה ב-SEO – השבתה זמנית של הדומיין מאותתת למנועי החיפוש שהאתר לא פעיל, מה שעלול למחוק השקעה ארוכת שנים בטיפוח דירוגו של האתר ולפגוע בקידום האורגני.

השבתה עסקית – הפסקת פעילות של חנות מקוונת או אתר שנותן שירותים שונים אפילו ליום אחד, עלולה להוביל להפסדים, לנטישת לקוחות ולפגיעה במוניטין ובאיכות השירות מול הלקוחות.

ניצול לרעה של המותג – אובדן דומיין המזוהה עם שם העסק מאפשר לרוכש הבא של הדומיין להשתמש באותו שם המזוהה עם העסק, לפעמים אף במטרה לפגוע במותג או לסחוט את הבעלים המקוריים.

מחזור חיים של דומיין ישראלי.

מחזור חיים של דומיין ישראלי. צילום: איגוד האינטרנט הישראלי

שלושה צעדים פשוטים שיבטיחו שלא תאבדו את מועד חידוש הדומיין:

  • ודאו שפרטי הקשר מעודכנים אצל הרשם המנהל עבורכם את הדומיין.
  • השתמשו בדוא"ל חיצוני שאינו מקושר לדומיין לשם קבלת תזכורות לחידוש, והגדירו תזכורות לכך ביומן.
  • שקלו רישום ו/או חידוש דומיין לטווח ארוך של יותר משנה, במיוחד כאשר מדובר בדומיינים קריטיים, וכאלו שכבר צברו מוניטין וטופחו לאורך זמן.

זכרו, כי חידוש דומיין הוא לא פעולה אדמיניסטרטיבית שולית – אלא שלב קריטי באבטחת מידע, שימור מוניטין והמשכיות עסקית. בעולם דיגיטלי שבו הדומיין הוא שער הכניסה למותג – אל תחכו לרגע האחרון.

מידע נוסף בנושא חידוש דומיינים אפשר למצוא באתר איגוד האינטרנט הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים