נשים ומחשבים: גלית לב-רן, פוינטר מערכות תוכנה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: גלית לב-רן, מנכ"לית פוינטר מערכות תוכנה

גלית לב-רן, מנכ"לית פוינטר מערכות תוכנה.

שם ותפקיד: גלית לב-רן, מנכ"לית פוינטר מערכות תוכנה. פוינטר מתמחה בפתוח תכולות תוכנה, במיוחד במקומות בהם תוכנה פוגשת חומרה, עבור לקוחות בתחום הביטחוני והמדיקלי.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: רבים ומגוונים. התחלתי כמתכנתת באינטל לפני 32 שנים. מהר מאוד הבנתי שבנוסף לתחום הטכנולוגי מעניין אותי מאוד גם התחום העסקי והקשר ללקוחות. וכך המשכתי כמנהלת מוצר, מנהלת הצלחת לקוח (Customer Success), מנהלת התחום העסקי של חברת ענק אמריקנית באירופה, ואחר כך בסין, ולבסוף – כמנכ"לית. 

השכלה ושירות צבאי: בצבא הייתי קצינה ב-8200 ואני בעלת תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני באסטרטגיה ניהולית משולב MBA, שניהם מהטכניון

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד אהבתי טכנולוגיה. כבר בתיכון למדתי אלקטרוניקה, חשמל, מחשבים ועוד. בתפקידי בצבא השתמשתי במערכות המתוחכמות שסיפקו האנשים הטכניים, ושם גם הבנתי מה התחום שהכי מעניין אותי. אנחנו היינו מגדירים דרישות, ואחרי מספר חודשים היינו מקבלים מערכת מ-ד-ה-י-מ-ה, אבל שלא עונה על הדרישות בדיוק… אז הבנתי שאני רוצה להיות בתפר הזה, זו שמבינה מה הלקוח צריך ודואגת לכך שהמערכת תענה על ציפיותיו. זו מטרת העל שמלווה אותי בכל תפקידי עד היום.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? עצם השאלות שנשאלות כאן מראות שיש כנראה אפליה ובוודאי תחושה של אפליה… אני חושבת שההיי-טק הוא מקום מצוין לנשים שאוהבות את התחום. זו עבודה מאתגרת, מתגמלת ומעניינת, עם אופציות קידום וגיוון מעולות. אין ספק, התחום יכול להיות תובעני, ולכן מחייב התארגנות בהתאם, כולל איזון בבית בין שני בני הזוג, ואז הכל אפשרי. בעלי ואני שנינו עובדים בהיי-טק ותמיד דאגנו לחלק את השבוע כך שבכל יום מישהו משנינו מוציא את הילדים מהמסגרות וביום הזה בן הזוג השני יכול לעבוד ללא הפרעה. דבר נוסף הוא שאנחנו כנשים צריכות להתנהל מתוך מקום של תחושת ערך עצמי המגיעה מבפנים. לא פעם אני רואה שנשים מחכות שיציעו להן העלאה בשכר בתקווה שהמנהל יראה את הערך שהן מביאות, בעוד שגברים פשוט מבקשים העלאה כי לדעתם הם מביאים ערך. כך גם בדיונים – נשים מדברות בסימני שאלה וגברים בסימני קריאה, כך שלפעמים מתקבלת התחושה שגברים מבינים ויודעים, והנשים פחות. אחרי הרבה שנים בתעשייה אני יכולה לומר בוודאות מוחלטת שבמקום בו יש מגוון, ובמיוחד נשים, התוצאות בכל מדד – טובות יותר. זו גם המציאות היומיומית ב-פוינטר.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? כמעט בכל פגישה עם אנשים חדשים שבה השתתפתי בחיי, הייתי צריכה קודם כל להוכיח את עצמי. גם אם אני הכי מומחית בחדר או הכי בכירה. גברים לא צריכים. לעומת זאת, מהרגע שמבינים ש"היא מבינה על מה היא מדברת", עדיף להיות אישה, כי בדרך כלל הדיון מתנהל בצורה יותר נעימה, מכבדת ועניינית, וכך גם מערכת היחסים המתמשכת.
יש נשים רבות היום בהיי-טק, בתחומים ותפקידים מגוונים. ככל שיהיו יותר נשים, כך יהפכו כל השאלות הללו ללא רלוונטיות. אין משימה שאישה לא יכולה לבצע או תפקיד שהיא לא יכולה לאייש רק בשל היותה אישה. המפתח הוא בגישה שלנו, כנשים, אנחנו כאן בזכות ולא בחסד, לפעמים הסגנון שלנו שונה או הדרך לפתרון בעיות היא אחרת, אבל זה מבורך – אין סיבה להשתנות או לנסות להתאים עצמנו. גיוון ושוני מובילים לתוצאות טובות יותר (הוכח מחקרית). כל אחת ואחת מאיתנו עוזרת להביא שינוי. כן ירבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים