נשים ומחשבים אביב בן אריה, אינטואיט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אביב בן אריה, מנהלת דאטה סאיינס באינטואיט

אביב בן אריה, מנהלת דאטה סאיינס באינטואיט

שם ותפקיד: אביב בן אריה, מנהלת דאטה סאיינס באינטואיט (Intuit)

תפקידים קודמים: מדענית נתונים מובילה (Lead Data Scientist) בפיי-פאל ואנליסטית וחוקרת דאטה בתחום הסקיורטי במשרד ראש הממשלה. בתפקידי הקודם באינטאיט הייתי מדענית נתונים ראשית.

השכלה ושירות צבאי: אני בעלת תואר ראשון בלימודי ביו-אינפורמטיקה מאוניברסיטת תל אביב  (תואר כפול במדעי המחשב וביולוגיה, עם התמחות נוספת בתחומי ההשקה ביניהם). בצבא שירתי כאנליסטית מודיעין בתחום הסייבר ב-8200.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד אהבתי והצטיינתי במתמטיקה, אבל לא הבנתי עד כמה הקשר בין זה לבין טכנולוגיה הוא עמוק. בצבא נחשפתי לתחומי הדאטה והביג-דאטה. הקשר התחדד לי והבנתי שזה מאוד מעניין אותי. לכן בחרתי במסלול אקדמי במדעי המחשב ומצאתי את השילוב המושלם עבורי בין דאטה למתמטיקה – למידת מכונה (ML).

כשסיימתי את התואר החלו לצוץ תפקידי הדאטה סאיינס הראשונים בתעשייה. לשמחתי, התקבלתי מהר מאוד לתפקיד הראשון שלי בתחום, שם הבנתי שמדובר בתפקיד המושלם עבורי מבחינת כישורים, וחשוב מכך – מבחינת העניין שזה סיפק לי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

אני חושבת שלכל מיעוט קשה יותר להשתלב ולהתקדם. לצערי, למרות הדמוגרפיה, נשים הן עדיין מיעוט בתעשיית ההיי-טק, ורואים זאת ככל שעולים בסולם הדרגות. בין אם בפן הניהולי או הטכני – יש פחות ופחות נשים בכירות שפורצות את תקרת הזכוכית ומהוות דוגמה והשראה.

ככל שיהיו יותר נשים בעמדות מפתח, ובהינתן שהנשים האלה ייקחו תחת חסותן נשים נוספות – נוכל להגיע למצב שבו יש יחס שווה בין גברים לנשים לאורך כל סולם הדרגות, מה שיצמצם מאוד את האפליה שכן קיימת במקומות רבים.

לשמחתי, אני מרגישה שבאינטואיט המצב טוב בהרבה מאשר בחברות אחרות – אני מנהלת אישה שהיא בעצמה מנהלת, וגם אני מדווחת למנהלת. אין ספק ששרשרת הניהול הטכנולוגית והמאוד נשית הזו מהווה דוגמה חיובית בתעשייה עבור נשים וגברים.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

אני אישית לא נתקלתי באפליה מהסוג הזה. אבל כן חוויתי הטיית-נגד על בסיס גורמים אחרים, כמו גיל, למשל: בתחילת הקריירה שלי, כשקיבלתי תפקידים שבהם הייתי צעירה בהשוואה למקבילים אלי, הרגשתי שזה גורם שמעכב את ההתקדמות שלי. אני מרגישה בת מזל שלאורך הקריירה שלי, ובעיקר בשנותיי באינטואיט, הוקפתי בנשים מוכשרות וחזקות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים