נשים ומחשבים: אילנה ריסנברג, פורטר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אילנה ריסנברג, מנהלת קבוצת פיתוח ב-פורטר

אילנה ריסנברג, מנהלת קבוצת פיתוח ב-פורטר.

שם ותפקיד: אילנה ריסנברג, מנהלת קבוצת פיתוח בפורטר (Forter).

ותק בתפקיד: בשנה וחצי האחרונות ניהלתי צוות פיתוח, שגדל לאחרונה והפך לקבוצה. 

השכלה ושירות צבאי: בעלת תואר ראשון במדעי המחשב וכלכלה מאוניברסיטת ת"א (עתודה), תואר שני במערכות מידע מהטכניון. בשירות הצבאי (אחרי התואר הראשון) שירתי בחיל הים בתור קצינת תוכנה (סרן) בתקשו"ב, שם פיתחתי מערכות תקשורת ובקרה ב-++C.

תפקידים קודמים: התחלתי את הקריירה המקצועית שלי אחרי השירות הצבאי בתור מפתחת NET #C בחברת mPrest, שעשתה פרויקטים של שליטה ובקרה של מערכות מבצעיות בשיתוף עם רפא"ל

לאחר כשנה, בעלי התקבל ללימודי תואר שני ב-MIT בבוסטון ואני עזבתי את עבודתי בשביל ההזדמנות הזאת. כמובן שבעלי הבטיח שבפעם הבאה, כשגם לי תהיה הזדמנות מעניינת בחו"ל, הוא יעשה אותו דבר בשבילי. בארה"ב די מהר מצאתי עבודה בחברת סטארט-אפ בתחום הביוטק, שפיתחה מערכות לניהול ניסויים לגילוי תרופות חדשניות, ובמקביל המשכתי את לימודי התואר השני באוניברסיטת בוסטון

לאחר חזרתנו לארץ השלמתי את התואר השני והתחלתי לעבוד בחברת אלביט מערכות בחטיבת מערכות מל"ט. עבדתי באלביט כ-10 שנים, במהלכן עברתי בין מסספר צוותים, בעיקר באזורי התשתיות Full Stack/Backend מבוססי טכנולוגיות מיקרוסופט (NET #C). לאחר מספר שנים בתפקידי פיתוח עברתי לנהל צוות. לאחר תקופת הזמן הזו, הרגשתי שאני צריכה לצאת מאזור הנוחות שלי, לשנות כיוון ב-Stack הטכנולוגי וגם להתנסות בחברות אחרות. ואז תוך כדי חיפוש העבודה הגיעה במפתיע ההצעה לנהל צוות פיתוח בחברת Booking.com באמסטרדם. 

ההצעה הייתה מאוד מפתה, אבל ההחלטה לשנות לגמרי את החיים שלך עם שלושה ילדים, כשהקטנה הייתה רק בת שנה, הייתה לא פשוטה. אבל אני מאמינה שאם כבר אני מקבלת הזדמנות, אז אסור לוותר עליה. כמובן שבעלי, כמו שהבטיח לי לפני שנים רבות, עזב את עבודתו, ארזנו את עצמנו ועברנו לאמסטרדם. עבדתי ב-Booking.com כשלוש שנים, ניהלתי מספר צוותים במחלקת הפינטק (Fintech) של החברה. זהו תחום שהיה חדש עבורי, אבל מאוד סיקרן אותי, וידעתי שארצה להמשיך לעסוק בו גם בעתיד. התקופה שלי ב-Booking.com היתה מאוד חוויתית ומעשירה. השינוי ממקום עבודתי הקודם היה מאוד משמעותי, הן מבחינה טכנולוגית (פיתוח Linux ,Java ,Microservices) ב-Scale גבוה, וכן תרבות ארגונית שונה לחלוטין. Booking.com היא תאגיד ענק אבל מאוד דינמי, ובו זכיתי ללמוד ולהתפתח גם כמהנדסת וגם כמנהלת. כמו כן הייתה לי הזדמנות להכיר ולעבוד שם עם אנשים מוכשרים מכל העולם, מאוסטרליה, קנדה, ברזיל, דרום אפריקה, פורטוגל, יוון, אוקראינה, סוריה, מצרים ואיראן.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? גדלתי במשפחה של עולים חדשים מברית המועצות, אבא שלי היה מהנדס מחשבים והכרתי את התחום מהבית. היה לי ברור שזה תחום מתפתח ועם הרבה פוטנציאל, ורציתי לוודא שאני בוחרת מקצוע שיאפשר לי עצמאות ויציבות כלכלית.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? תעשיית ההיי-טק בעבר לא היתה הסביבה הכי מקבלת ותומכת עבור נשים. בזמן שאני לא חוויתי אפליה באופן אישי, אני מכירה נשים שכן חוו זאת. אני חושבת שאם לאישה אין סביבה תומכת גם בעבודה וגם בבית היא לא תוכל להצליח. באירופה יש תנאי תעסוקה הרבה יותר נוחים עבור הורים, מה שיכול לאפשר בצורה קלה יותר עבור נשים להיכנס לתעשיית ההיי-טק. כמובן שגם בישראל מתחילים לראות שינוי לטובה ויש חברות, כמו פורטר, שבהן יש שבוע עבודה מקוצר (פעם בשבועיים יום ראשון חופשי).

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? אני אישית לא נתקלתי באפליה, אבל פגשתי עמיתות שכן הרגישו שיש אפליה נגדן. באופן כללי לאורך הקריירה יצא לי להיות הרבה פעמים בחדר דיונים שהיו שם רק גברים, וזה מעלה הרבה סימני שאלה בנושא. אני רואה שהמצב מאוד משתפר לטובה, בעיקר בקרב הדור הצעיר. לדוגמא, בתקופתי בתיכון במגמת מחשבים היינו שמונה בנות ו-38 בנים. היום במגמת המחשבים של הבן שלי כבר יש שוויון מספרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים