רכישת פלואו סקיוריטי – מכה לא קלה בכנף לניר צוק

הרכישות האחרונות בעולם הגנת הסייבר בכלל ובענן בפרט, כשהאחרונה שבהן היא זו של פלואו סקיוריטי, מחריפות את המאבק בתחום, וצוק עלול לצאת ניזוק מכך ● קראוד סטרייק מול פאלו אלטו - תוצאת ביניים

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו.

קראוד סטרייק מנסה – ומצליחה – למצב את עצמה כמובילת תחום אבטחת המידע והגנת הסייבר העולמי. לכן, הידיעה מהשבוע שלפיה היא רכשה את פלואו סקיוריטי הישראלית, בעסקה בהיקף של 200 מיליון דולר, במזומן – לא הפתיעה.

אולם, בדרכה לפסגה, קראוד סטרייק מתמודדת עם עוד חברה שרוצה להיות המאבטחת העולמית בסייבר – פאלו אלטו, שאותה ייסד הישראלי ניר צוק. השתיים נאבקות בשני שדות: הן הובלה בעולם אבטחת המידע והגנת הסייבר בכלל, והן בעולם האבטחה בענן. שתי החברות רוצות להגיע ולהציע לשוק "פלטפורמה של פלטפורמות" – כלומר, מערכת הגנה מאוחדת ומוכללת. קראוד סטרייק טוענת שיש לה פלטפורמה אחידה אמיתית, עם סוכן אחד ומערכת ניהול אחת, בעוד שלדבריה, המתחרות מציעות אוסף של מוצרים בחבילה מסחרית.

עם המעבר המסיבי של ארגונים מהקרקע לעננים, הבשילה בשנתיים האחרונות תפיסת אבטחה חדשה, לפיחה יש להתמקד בהגנת הענן באופן שונה מההגנות המסורתיות. התחום זכה להגדרה DSPM, ראשי תיבות של Data Security Posture Management – ניהול יציבות אבטחת מידע. בתפיסה זו, הכוח חוזר לידי מנהלי האבטחה הארגוניים, שמקבלים מיפוי אוטומטי ועקבי של הנתונים – תוך תעדוף וסיווג הרגישות שלהם ומיקומם בענן. התפיסה מספקת למנהלי האבטחה מענה לשאלות: מהו מיקום הנתונים? מי רשאים לגשת אליהם? מי ניגשים אליהם בפועל? והאם המיפוי שינה את מקומם בענן? עוד מעניק מיפוי שכזה יכולת לגילוי חולשות ואי הלימה לרגולציות, לצד המלצות לתגובות ולפעולות נדרשות.

ג'ורג' קורץ, ממיסד שותף ומנכ"ל קראוד סטרייק.

ג'ורג' קורץ, ממיסד שותף ומנכ"ל קראוד סטרייק. צילום: יח"צ

למה בוצעה הרכישה?

מניות קראוד סטרייק זינקו ב-25% בעקבות פרסום התוצאות הרבעוניות שלה והודעתה על רכישת פלואו סקיוריטי. ג'ורג' קורץ, מייסד שותף ומנכ"ל הרוכשת, אמר לאנליסטים שלשום (ג') בערב כי "נולדנו בענן והיינו חלוצים בתחום אבטחת הסייבר בענן. עם רכישת פלואו, אנחנו מחזקים את מעמדנו בתחום זה". לדבריו, "הנרכשת היא היחידה בתעשייה שמספקת פתרון אבטחה בזמן אמת לנתונים – גם כאשר הם בתנועה".

המניע לרכישה שביצעה קראוד סטרייק הוא מה שבחברה מכנים "אבטחת ענן מודרנית": הגנה מקיפה על נתונים בזמן אמת, שמשתרעת מנקודות הקצה ועד לענן, ומספקת פלטפורמת הגנת נתונים בענן – גם דאטה במצב מנוחה וגם בתנועה. "המידע הקריטי ביותר של כל ארגון נשאר היעד העיקרי של היריב", נמסר מהרוכשת. "לכן, נדרשת פלטפורמת אבטחה מאוחדת, שמגנה על נתונים בכל מצב – כשהם זורמים בענן, בקרקע וביישומים. כך, לקוחות ארגוניים יקבלו נראות על זרימות נתונים קריטיים בענן, תובנות לגבי האופן שבו הם מקיימים אינטראקציה עם יישומים, ויכולת לזהות מתי דאטה רגישה נמצאת בסיכון, או דולפת".

בשנים האחרונות, קראוד סטרייק ופאלו אלטו מתחרות – ביניהן ובכלל השוק – ביותר ויותר מקטעים, לרבות באבטחת הענן. כך, קראוד סטרייק, בדרכה וברצונה להיות מובילת שוק החדשה, הופכת לשחקנית אבטחת מידע והגנת סייבר גדולה יותר, שמציעה חלופה לפלטפורמה של פאלו אלטו

עם רכישת פלואו, קראוד סטרייק נכנסת לתחום ה-DSPM הצומח במהירות. לפניה עשתה זאת פאלו אלטו, שרכשה באוקטובר האחרון את דיג סקיוריטי בכ-300 מיליון דולר, במזומן ובמניות. מוצרי ושירותי הנרכשת שולבו בפלטפורמת Prisma של הרוכשת. עוד חברה שעשתה זאת, באוגוסט האחרון, היא רובריק, שקנתה את לאמינר תמורת כ-200 מיליון דולר. במקרה או שלא, שלוש הנרכשות הן ישראליות.

הדברים של מנכ"ל קראוד סטרייק והתשובה של מנכ"ל פאלו אלטו

לפי קורץ, "פלטפורמת האבטחה האחודה שלנו מנצחת את הגישות שבהן נוקטות ספקיות אבטחה אחרות, וגוברת על מתחרות שההיצע שלהן לא מקורי ולא אפקטיבי. יש לחלקן מוצרי אבטחה שהם כמו חקיינים, העתק מפורק, נקודתי, שמבלבלים את השוק. הם מנסים לטשטש תסמינים במקום לרפא את המחלה. גרוע מכך, ספקי חומרה מרובי פלטפורמות מציעים לארגונים את הטלאים התפורים שלהם, עם מוצרים נקודתיים. כך, הארגונים לכודים בפלטפורמות מפוצלות ומביאים לארגון 'עייפות אבטחתית'".

ניקש ארורה, מנכ"ל פאלו אלטו.

ניקש ארורה, מנכ"ל פאלו אלטו. צילום: לואי לה מור, מתוך ויקיפדיה

מה אומר מנכ"ל פאלו אלטו? ניקש ארורה השיב לקורץ בשלושה פוסטים ב-X, שהוא הפנה כלפיו. קורץ אמר כי "פאלו אלטו לא מציעה פלטפורמת אבטחה מאוחדת באמת, אלא חבילה, הנחות ומתן מוצרים בחינם. הלקוחות אומרים שיותר קונסולות ויותר מוצרים נקודתיים שמתחפשים לפלטפורמות יוצרים עייפות בסביבה שלהם". ארורה השיב ש-"שתי החברות בונות פלטפורמה אמיתית – לא חבילה עם הנחות. אולי קורץ חושב על חברה שונה, ולא עלינו". בציוץ אחר ארורה כתב לקורץ: "תודה שאתה ממשיך לאשר שאנחנו (השוק הארגוני והלקוחות) צריכים פלטפורמות (אבטחה). בשוק אבטחת הסייבר יש מקום רב לחברות טובות, שינצחו ויסייעו לשפר את מצב האבטחה של כל הלקוחות שם בחוץ".

לסיכום: בשנים האחרונות, קראוד סטרייק ופאלו אלטו מתחרות – ביניהן ובכלל השוק – ביותר ויותר מקטעים, לרבות באבטחת הענן. כך, קראוד סטרייק, בדרכה וברצונה להיות מובילת שוק החדשה, הופכת לשחקנית אבטחת מידע והגנת סייבר גדולה יותר, שמציעה חלופה לפלטפורמה של פאלו אלטו. "להתראות ברבעון הבא", כתב ארורה לקורץ. לתשומת לב הקורא ניר צוק.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דןדן

    איך זו בדיוק מכה לא קלה לפאלו? שלא לדבר על כל התזה שמביאים פה כאילו הכול בקראודסטרייק אינטגרלי לעומת פאלו אלטו, כשכותרת הכתבה היא שקראוד קונים טכנולוגיה בדיוק כמו שפאלו עושים.

  2. פאלו אלטו ליגה אחרת לגמרי מקראוד סטרייק

    נשמע כמו כתבה מוזמנת ע"י קראוד סטרייק. מגוון המוצרים ואיכות המוצרים של פאלו אלטו מהשורה הראשונה היום בעולם הגנת הסייבר חד משמעית

  3. יש פיטורים בפאלו אלטו עקב שינוי ארגוני

    מזל שיש את wiz

  4. מגיבון

    מה קרה לאחרונה גל תקיפות שונות על ניר צוק? מקווה שיש לו פיירוול גם לליכלוכים והכפשות.

  5. אחד שמבין

    מאחר ואין פלטפורמת DSPM בשלה בינתיים, הכתבה היא בעיקר בעולמות היח"צ

אירועים קרובים