נשים ומחשבים: נופר גינון, אפווינד

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נופר גינון, ראש צוות פיתוח ב-אפווינד

נופר גינון, ראש צוות פיתוח ב-אפווינד.

שם ותפקיד: נופר גינון, ראש צוות פיתוח ב-אפווינד (Upwind).

ותק בחברה: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: במשך שנה וחצי שימשתי כראש צוות פיתוח ולאחר מכן כשנתיים וחצי נוספות בתפקיד מפתחת פרונט (Frontend developer) בספוט (Spot) שנמכרה לנטאפ (NetApp). לפני כן, במקביל ללימודי התואר, הייתי בתפקיד פיתוח ב-Powerlink CRM.

השכלה ושירות צבאי: התגייסתי כמדריכת חי"ר ויצאתי לקצונה, לאחר מכן הגעתי לתפקיד של ע' קצין מבצעים בגדוד של חטיבת הנחל. בהמשך, הייתי מפקדת מחלקה בקורס סמב"ציות, במסגרתו הדרכתי וליוותי חיילות בתחילת דרכן. לאחר השחרור, למדתי תואר ראשון בשנקר בהנדסת תוכנה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? על אף שיש רוב של גברים בתעשייה, אין לי תחושה שקיימת אפליה מכוונת נגד נשים בתחום היום. אני כן חושבת שבעבר הייתה אפליה מגדרית, אך בשנים האחרונות רואים תקדימים חשובים בתחום השוויון המגדרי. הייחודיות של תעשיית ההיי-טק היא ביכולתה לקדם את היצירתיות והחדשנות, ובכך היא יכולה להיות מעוררת השראה ולמצוא מקום לנשים ולגברים כאחד. אני מאמינה שצריך לשלב יותר נשים בתחום ההיי-טק, ויהיה ניתן להשיג זאת על ידי יצירת תשתיות וקהילות תומכות לנשים בתחום וקידום של נשים לחזית, כדי שיהוו דוגמה אישית. אצלנו ב-אפווינד יש לא מעט נשים בתפקידי ניהול ובתפקידי פיתוח, אנחנו מאמינים שצריך לתת הזדמנות שווה לכל אדם שמגיע לראיון, ללא קשר למגדר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני אישית לא נתקלתי באפליה מגדרית בשום חברה שעבדתי בה. אני כן יכולה להגיד שהרבה פעמים הייתי האישה היחידה בחדר, אבל זה לא גרם לאנשים להתייחס אליי באופן שונה ובטח שלא גרם לי חוסר נוחות או חוסר ביטחון, להיפך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים