נשים ומחשבים: ניקול לב, אלמה לייזרס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ניקול לב, סמנכ"לית מערכת ודיגיטל בחברת אלמה לייזרס

ניקול לב, סמנכ"לית מערכת ודיגיטל בחברת אלמה לייזרס.

שם מלא ותפקיד: ניקול לב, סמנכ"לית מערכת ודיגיטל בחברת אלמה לייזרס (Alma Lasers) – המתמחה בפתרונות רפואיים ואסתטיים מבוססי-אנרגיה.

תפקידים קודמים: אני נמצאת בתעשייה כבר 26 שנים ובתפקידים הקודמים שימשתי כ-CIO בחברות כמו סונול, ארקיע ואלמו (Elmo).

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? לעולם הטכנולוגי הגעתי כתוצאה מפרויקט גמר שביצעתי במהלך הלימודים לתואר. במסגרת הפרויקט הקמתי מערכת ניהול המשמשת לתכנון ופיקוח על הייצור בשימוש מודלים של עולם הייצור ושרשרת האספקה, שיושמו במערכת מבוססת תוכנת Access. עם הקמת המערכת, קבלתי תפקיד ניהול תפ"י (תכנון פיקוח הייצור) של מספר מפעלי קפה בחברת עלית. משם, כאשר חברת עלית יישמה מערכת מסוג סאפ (SAP), צורפתי לוועדת ההיגוי שהייתה אמונה על הסבת מפעלי עלית למערכת ה-SAP החדשה. למעשה, ביצעתי את המעבר מתוך זיקה וסקרנות לעולמות הטכנולוגיים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? אני מאמינה שכל אישה בוחרת את הבחירה האישית שלה לגבי התקדמות לעמדות מפתח, וכמובן שזה כרוך גם בביצוע ויתורים מסוימים – בין אם להיות פחות בבית עם המשפחה וכן, לתת קדימות לעבודה ולקריירה ויותר פוקוס לעצמך. לא כל הנשים בנויות לוויתור כזה, וחלקן מחפשות איזון. אם נסתכל על המצב שהיה פעם, רוב הגברים היו מוותרים על האיזון של בית-עבודה ומשקיעים יותר בקריירה. היום אני נתקלת בגברים שגם הם מחפשים את האיזון. אני מאמינה שמגמה זו תביא לשינוי ושוויון הזדמנויות בשוק התעסוקה.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? לא נתקלתי באפליה ברמה האישית. זכיתי לאורך השנים למנכ"לים ומנהלים ענייניים, המעריכים מקצועיות מבלי להתייחס למגדר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים