הנמר בתערוכת האמנות הישראלית בחסות בנק הפועלים

05/02/2024 12:22
הנמר בלבוש חורפי, ונמרי כהרגלו, ליד ציור הנמר שרכש יחד עם דליה פלד.

באחרונה ביקרתי בתערוכת אמנות ישראלית 23 בחסות בנק הפועלים, שיותר מ-1.1 מיליון שקל גויסו ממכירת יצירות רק ביום פתיחתה.

ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים, ודב קוטלר, מנכ"ל הבנק, אירחו כ-2,000 איש מצמרת המשק הישראלי ופתחו את בניין הנהלת הבנק לתערוכת "אמנות ישראלית 23" וכל זאת למען עמותת אנוש ונושא בריאות הנפש.

החוסן הנפשי – חשוב כיום מתמיד

התערוכה נפתחה במעמד רעיית נשיא המדינה, הגברת מיכל הרצוג. מאז הקורונה, דרך הטראומות של המלחמה הנוכחית, בריאות הנפש הפכה לנושא בוער, שמצריך טיפול יסודי ומתמשך. מחקרים מראים כי ישנה עלייה משמעותית באנשים המצויים בדכאון כמו גם בהתפרצות של מחלות נפש נוספות. בשנים האחרונות אנו עדים גם לעלייה במקרי פוסט טראומה בקרב חיילים משוחררים, נפגעי פעולות טרור ונפגעי אלימות על כל גווניה – בכלל המגזרים.

לאור כל זאת, בנק הפועלים – באמצעות קרן פועלים בקהילה באגף לבנקאות חברתית – בחר להקדיש את התערוכה השנה למתמודדים עם מגבלה נפשית ולהעלאת הנושא לסדר היום, כש-75% ההכנסות מהמכירות בתערוכה יועברו ל-"אנוש" – העמותה הישראלית לבריאות הנפש. האמנים יקבלו 25% מהמכירות.

ביום ו' האחרון הגיעו כ-2,000 אורחים לבניין הנהלת בנק הפועלים השוכן ברחוב יהודה הלוי 63, שכל שש קומותיו כוסו בכ-600 יצירות אשר נתרמו על ידי אמנים מובילים בישראל, ביניהם: סיגלית לנדאו, מרים כבסה, יונתן אולמן, משה טרקה, זויה נאדי צ'רקסקי, שמעון פינטו, זיו קורן, אמיר טומשוב, יאנה סטופ, חן זיו, פיליפ רנצר, יוני גולד, מישל פלטניק ואחרים, לצד אמנים מיישובי הנגב המערבי שפונו מביתם בעקבות מלחמת ישראל-חמאס, שהתארחו לראשונה בתערוכה.

כבעלים של אנשים ומחשבים, הוזמנו גם אנחנו, זוגתי דליה פלד ואנוכי, לאירוע. וכמובן שלא רק ביקרנו אלא גם קנינו – את היצירה היפה הזו, ש-75% מעלות רכישתה היוו תרומה לעמותת אנוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים