המלחמה מוכיחה את חשיבות הטרנס' הדיגיטלית למשק הישראלי

בעת משבר, כמו מגיפה עולמית או מלחמה, הרציפות התפעולית של הארגון נשענת על התשתית הדיגיטלית שלו. צה"ל, בתי חולים וחברות עסקיות ניצלו את המוכנות הדיגיטלית הגבוהה שלהם כדי לתפקד היטב גם עם פרוץ המלחמה

17/12/2023 14:51
טלי שם טוב, מנכ"לית ובעלים של קודווליו וספידווליו.

במהלך משבר הקורונה נוכחנו לראות עד כמה חשובות המערכות הדיגיטליות להמשכיות העסקית של הארגון, במיוחד כאשר התנאים הסביבתיים משתנים באחת ובאופן בלתי צפוי ומקשים על סדרי העבודה הרגילים. גם מלחמה היא אירוע דרמטי המציב אתגרים להמשך התפקוד הרציף והתקין של הארגון. אירועי ה-"7 באוקטובר" במדינת ישראל סיפקו המחשה נוספת לחשיבות של טרנספורמציה דיגיטלית להתמודדות של ארגונים בשעת משבר.

טכנולוגיות דיגיטליות מסוגים שונים מסייעות לארגון לתפקד במספר היבטים: תקשורת, יעילות, התאוששות וגמישות. כך, למשל, פלטפורמות תקשורת מאובטחות, שירותי ענן ומערכות שיתוף מידע מאפשרות לשמר את התקשורת הפנים-ארגונית, טכנולוגיות של אוטומציה ובינה מלאכותית מסייעות בשיפור היעילות והאפקטיביות של התהליכים העסקיים, ואילו מערכות גיבוי, אבטחת מידע וניתוח נתונים משפרות את היכולת של הארגון להתאושש משיבושים. מכלול הטכנולוגיות הללו גם מסייע לקצר את משך הזמן לביצוע שינויים טכנולוגיים ועסקיים, כמו הוצאת פתרונות מותאמי תקופה ללקוחות השונים של הארגון, כדוגמת דחייה או הקפאה של תשלומים, סיוע פיננסי ייעודי, חבילות ביטוח מיוחדות ועוד.

"שוק הטרנספורמציה הדיגיטלית הוא שוק עצום בגודלו. לפי חברת המחקר Kingpin, כבר ב-2021 שוק זה גלגל חצי טריליון דולר, וב-2027 יגיע ל-1.35 טריליון דולר. המלחמה הנוכחית היא המחשה נוספת לצורך בהאצת התהליכים הללו גם במגזר הממשלתי והציבורי וגם במגזר הפרטי והעסקי"

ראינו לכך דוגמאות רבות בשבועות האחרונים. צה"ל משתמש בטכנולוגיות דיגיטליות, כדוגמת רחפנים, כדי לקבל תמונת מצב רחבה יותר על האויב, ונעזר במערכות בינה מלאכותית כדי לנתח נתונים מודיעיניים ולקבל החלטות קרביות. בתי חולים בישראל השתמשו בתוכנות ייעודיות כדי לנהל את זרימת החולים והפצועים וכדי להעביר מידע רפואי בצורה מאובטחת בין מרכזים רפואיים, וגם נעשה שימוש בתוכנות וידיאו כדי לאפשר לרופאים לטפל בחולים מרחוק, גם באזורים שנפגעו מהמלחמה. במגזר הקמעונאות, ראינו שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות בתחום השירות ללקוחות, כאשר חנויות בישראל השתמשו בשיחות וידיאו ובצ'אטים כדי לספק תמיכה ללקוחותיהן גם מרחוק.

שוק של יותר מטריליון דולר

אחת הדוגמאות המובהקות ביותר של שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית לצורך רציפות תפעולית היא כמובן השימוש בתוכנת שיחות הווידאו Zoom במערכת החינוך לצורך לימודים מרחוק. גם בקורונה, וגם במלחמה, נעשה בכך שימוש כדי לאפשר לימודים וקשר בין התלמידים ובין התלמידים למורה גם כאשר הנסיבות אינן מאפשרות לימודים פרונטליים. דווקא במקרה זה, יש צורך בעיבוי פלטפורמת Zoom באפליקציות ופלטפורמות נוספות כדי לספק חוויית לימודים ואינטראקציה מלאות יותר.

בטרנספורמציה דיגיטלית צריך לתת את הדעת גם למעטפת הגנת הסייבר. טכנולוגיות דיגיטליות, מעצם מהותן, הן טכנולוגיות מקושרות, שלצד היתרונות העצומים גם חושפות את הארגון לאיומי סייבר. על כן חשוב, במקביל לתהליך הטרנספורמציה, לגבש מעטפת הגנה שלא תותיר את הארגון פגיע.

שוק הטרנספורמציה הדיגיטלית הוא שוק עצום בגודלו. לפי חברת המחקר Kingpin, כבר ב-2021 שוק זה גלגל חצי טריליון דולר, וב-2027 יגיע ל-1.35 טריליון דולר. המלחמה הנוכחית היא המחשה נוספת לצורך בהאצת התהליכים הללו גם במגזר הממשלתי והציבורי וגם במגזר הפרטי והעסקי.

 

הכותבת היא מנכ"לית ובעלים של קודווליו וספידווליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים