נשים ומחשבים: עדי שחר, פיירבלוקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עדי שחר, המובילה את קבוצת האופרציה של המוצר והפיתוח בחברת פיירבלוקס

עדי שחר, מובילה את קבוצת האופרציה של המוצר והפיתוח בחברת פיירבלוקס.

שם ותפקיד: עדי שחר, מובילה את קבוצת האופרציה של המוצר והפיתוח (Director of Technical Program Management) בחברת פיירבלוקס (Fireblocks) – שפיתחה פלטפורמה ייחודית ומאובטחת לניהול נכסים דיגיטליים על גבי הבלוקצ'יין ולבניית עסקים חדשניים בטכנולוגיית הבלוקצ'יין.

תפקידים קודמים/ניסיון: ניהול מוצר באדמה (ADAMA – Agricultural Solutions), וניהול פרויקטים ומוצר ב-Traffilog (כיום Questar, שנרכשה על ידי Safe Ride).

חינוך ושירות צבאי: בעלת תואר ראשון במשפטים. שירות צבאי בהדרכה על תוכנות המידע של כ"א בצה"ל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הגעתי להיי-טק בלי כוונה מיוחדת לעסוק בזה. בזמן שהייתי סטודנטית למשפטים, חיפשתי עבודה שתהיה גם מעניינת ושגם שארוויח שכר טוב, ולא התחברתי לעבודות סטודנטיאליות שהיו על הפרק באותה תקופה.

בשל הניסיון הצבאי שלי בהדרכת תוכנה, התקבלתי למשרת סטודנטים חלקית כמדריכת תוכנה ללקוחות של חברת סטארט-אפ בתחום ה-Automotive Technology. במהלך העבודה בחברה נהנתי מכל רגע. העבודה הייתה מאתגרת, פגשתי המון אנשים וטסתי בעולם להציג את המוצר ולפגוש לקוחות. קיבלתי פידבקים טובים מהסביבה, אבל הייתי צעירה בתחילת שנות ה-20, ולא הייתי מודעת לפוטנציאל בתחום, כל זה כשאני מוכוונת מטרה להיות עורכת הדין הטובה ביותר.

בתום ההתמחות והמבחנים התחלתי לעבוד כעורכת דין פלילית, לקח לי שלוש שנים להבין שאני לא מתחברת למה שאני עושה, בנוסף למחסור באתגרים כפי שחוויתי בסביבה טכנולוגית. באותו רגע, החלטתי לחזור למקום שהרגיש לי הכי טבעי – ההיי-טק.

כשחזרתי להיי-טק, התחלתי בתפקיד ניהול פרויקטים במחלקת מוצר ומשם התקדמתי לניהול מוצר, אנשים ואופרציה של צוותי מוצר ופיתוח.

אני משתדלת להעז ולאתגר את עצמי, וככלל ברזל לא לקבל החלטות קלות בקריירה. לשמחתי לאורך הדרך זכיתי לעבוד לצד מנהלים ומנהלות שפתחו בפני דלתות, על אף שהשורה הנכונה לא היתה רשומה בקורות החיים, אלא על סמך עבודה משותפת, פוטנציאל ורעב לידע והתפתחות שהפגנתי לאורך כל הדרך. גם היום, אני מונחית לפי הגישה הזו – שלמדתי וחוויתי במהלך הקריירה שלי. פוטנציאל הא/נשים שאני עובדת איתם, כמו היכולות הרכות שלהם, שלא נמצאות בלינקדאין, לא בקורות החיים, אלא במה שהם מביאים עימם והרצון להתפתח בתוך התפקיד ובתוך הארגון.

האם את מאמינה שיש אפליה מגדרית בתעשיית ההיי-טק? אין פה תגלית מפתיעה שהתעשייה סובלת ממחסור בנשים בתפקידים טכנולוגיים וניהוליים. בעיני זה לא נובע מאפליה מגדרית או העדפה גברית. הסיבות הן אחרות, הסללה והכוונה של גברים ונשים עוד מבית הספר לבחירה במקצועות מסוימים, בעוד הבחירה הזו משפיעה על תפקידים בצבא, לאחריהם, על הלימודים המתקדמים ועל המשך העתיד.

אני זוכרת את עצמי, בתקופת בית הספר, בוחרת ללמוד בכיתה רגילה ולא בכיתת מחוננים הממוקדת במקצועות ריאליים, מהסיבה שרוב חברי הכיתה היו בנים ולא הרגשתי נוח בפן החברתי. אין לי ספק שעד היום יש בנות בבית הספר שמתמודדות עם החלטות דומות. חשוב ומשמעותי להסביר ולתת דגש על ההשפעה של הבחירות שלנו בגילאים הללו.

נקודה נוספת היא שבניגוד לגברים, נשים בדרך כלל יגישו מועמדות למשרה כאשר הן מרגישות שתיאור התפקיד מדויק לניסיון התעסוקתי המופיע בקו"ח, כשהן לא לוקחות בחשבון את היכולות והמאפיינים האישיים שלהן. מה שעלול למנוע מהן לממש את הפוטנציאל והיכולות, לאתגר את עצמן ולהתקדם לתפקיד הגדול הבא.

אני מעודדת ומאמינה שיש לנסות ולפרוץ את הגבולות בכל רגע. ההתאמה לתפקיד הרבה פעמים מבוססת על התאמה אישיותית ויכולות, ולאו דווקא על ניסיון תעסוקתי דומה למשרה אליה מכוונים.

האם נתקלת באפליה אישית בתעשייה בגלל היותך אישה? בשנים האחרונות התופעה מצטמצמת, אני חושבת שהגיוון המגדרי בתעשייה נמצא בשיפור מתמיד. המודעות עולה כל הזמן וחברות עושות מאמצים רבים לגייס ולקדם נשים. בפיירבלוקס הוקמה לאחרונה קבוצה שהתפקיד שלה עוסק בזה, היא מונה נציגות של שתי נשים בתפקידים שונים מכל אזור גיאוגרפי (ישראל, ארה"ב, אירופה ואסיה) ומלווה על ידי עידן עפרת, אחד משלושת המייסדים וסמנכ"ל מוצר בפיירבלוקס, שלקח על עצמו לקדם את האג'נדה מול ההנהלה, ורואה בזה ערך חשוב ומהותי לחברה.

שירלי קרן בליטמן (Data Analytics Director) ואני מייצגות את עובדות פיירבלוקס בישראל, ומאמינות שבשיתוף פעולה עם שאר הנשים בפיירבלוקס, בארץ ובעולם, נוכל להביא את החברה להיות אחת המובילות בגיוון המגדרי. חברה אשר מפתחת מקצועית נשים בתעשייה שלנו, ומעודדת נשים נוספות להצטרף אלינו לדרך ולעשייה. אנו מאמינות שהשינוי מתחיל מבפנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים