גאדג'Time: מחשב לכל כיס

הכירו את NanoPC - מחשב Windows זעיר מלא, שכדי לרכוש אותו תצטרכו, נכון לעכשיו, להגיע ליפן

בגודל של סמארטפון. Gloture NanoPC.

בדרך כלל כשאני כותב על גאדג'טים חדשים אני מנסה להתמקד באלו שנוחתים בישראל באופן רשמי. אבל פה ושם ברחבי העולם צצים דברים שאם הייתי כתב במעריב לנוער, או משהו כזה, הייתי כותב שהם מגניבים – אלא אם כבר המציאו לזה מילה חדשה – והם מספיק שונים כדי לשבור את הכלל. לאחד מאלה קוראים NanoPC, מחשב זעיר מלא, שכדי לרכוש אותו תצטרכו, נכון לעכשיו, להגיע ליפן.

על רקע עולם שבו כבר לא מייצרים טאבלטים מבוססי Windows, להוציא ה-Surface של מיקרוסופט, שטוענת בכלל שכל המשפחה היא מחשבים ניידים, וכבר מזמן לא הושק אחד חדש בכל מקרה, ה-NanoPC של חברה בשם גלוטר (Gloture) מציע Windows 11 Pro במעטפת של מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציה של 1280×720 פיקסלים.

בדף המוצר מקפידה החברה לציין, שמדובר במחשב, ולא בטאבלט, אבל הוא תומך במגע. הוא פחות או יותר בגודל של טלפון קטן אבל עבה פי שניים עד שלושה כדי להכיל את הכונן הפנימי וכן להציע לא מעט חיבורי USB-A 3.0 לחיבור מקלדת ועכבר אם רוצים והתקנים חיצוניים אחרים, חיבור USB-C אחד וגם שני חיבורי miniHDMI 2.0, שמאפשרים חיבור לשני מסכים חיצוניים בו זמנית.

המעבד הוא Celeron J4125 של אינטל, יש 8 גיגה-בייט זיכרון RAM ו-128 גיגה-בייט זיכרון אחסון, שניתן להרחבה עם כרטיס microSD, ויש תמיכה ב-Wi-Fi 6 וב-Bluetooth 5.2.

המחיר: 585 דולר. מי נוסע?

מחשב לכל כיס. NanoPC.

מחשב לכל כיס. NanoPC. צילום: גלוטר

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מגניב אבל...

    יש לי מחשב gpu 9 אינץ מעלי אקספרס עם קונפיגורציה יותר מכפולה שעלה במחיר דומה ומניסיון מסך 9 אינץ אינו נוח לעבודה. קשה לדמיין עבודה על מסך במחצית הגודל. כיום המחשב משמש תחנת עבודה אצל בתי בחדר ומחוברת למסך. כמעט שלא לקחתי את המחשב מחוץ לבית על אף משקלו כחצי קילו. תודה על הכתבה המעניינת

אירועים קרובים