נשים ומחשבים: חן בעדני, ג'י אי דיגיטל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: חן בעדני, חוקרת אבטחת מידע בג'י אי דיגיטל

חן בעדני, חוקרת אבטחת מידע בג'י אי דיגיטל.

שם ותפקיד: חן בעדני, חוקרת אבטחת מידע בג'י אי דיגיטל (GE Digital).

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: תפקיד ראשון בתחום.

השכלה ושירות צבאי: בתיכון למדתי מחשבים ופיזיקה ולאחר מכן התגייסתי ליחידת 8200 ושירתי שלוש שנים בתור מנהלת תשתיות מערכות מחשב. לאחר השחרור התחלתי ללמוד תואר במדעי המחשב – תוך כדי התחלתי ללמוד עצמאית על סייבר. 

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כבר בתיכון הבנתי שאני אוהבת מקצועות ריאליים, בעיקר כי נהנתי מהיכולת לפתור בעיות ולהתמודד עם אתגר. בגלל זה בחרתי להעמיק בתחום המחשבים והפיזיקה, וכבר אז הבנתי שאני רוצה להמשיך להתעסק בתחום הזה גם בצבא. תמיד רציתי ללמוד מקצוע טכנולוגי, ולכן היה לי טבעי גם להמשיך ללימודי מדעי המחשב. במהלך הלימודים נחשפתי לנושאים שונים ואבטחת מידע היה נושא שמאוד סקרן אותי, לכן התחלתי ללמוד אותו באופן עצמאי וחיפשתי עבודה בתחום. בתפקיד שאני ממלאת היום אני מזהה וחוקרת פרצות וחולשות באבטחה של מוצרים ותוכנות של החברה. אני שמחה שהגעתי להתעסק בתחום הזה, זה תחום מאוד מעניין ומאתגר באופן יומיומי, והוא דורש ממני חשיבה יצירתית והבנה מעמיקה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? אני לא חושבת שיש אפליה מכוונת, אם כי עדיין אין מספיק נשים בתעשייה ובפרט בתחום הסייבר. יכול להיות שנשים נרתעות מהמקצוע כי הוא נחשב "גברי", אבל אני כן רואה המון מאמצים לקידום נשים וניסיון להגדלת הגיוון התעסוקתי. אציין שיצא לי לשמוע על כנסים וסדנאות רבים שמנגישים את העולם לנשים, וממש בימים אלו יש כנס בנושא של קהילת ה"האקריות" ש-ג'י אי דיגיטל נותנת לו חסות. אני באמת ממליצה לכל אחת לחקור ולהתעניין בתחום, ולאחר מכן לבחון אם הוא מתאים לה. במידה שכן, לא לפחד להגשים את עצמך למרות נורמות הסביבה – יש המון תמיכה וקבלה בשוק לנשים.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? לא חוויתי באופן אישי אפליה על רקע היותי אישה. הרגשתי שניתנה לי הזדמנות שווה על פי היכולות האישיות והמקצועיות שלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים