נשים ומחשבים: עו"ד יעל נאמן בן-ארי, Bits of Gold

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עו"ד יעל נאמן בן-ארי, קצינת ציות בחברת Bits of Gold

עו"ד יעל נאמן בן-ארי, קצינת ציות בחברת Bits of Gold

שם ותפקיד: עו"ד יעל נאמן בן-ארי, קצינת ציות בחברת Bits of Gold.

 השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במשפטים LLM מהמכללה למינהל בראשון לציון, עורכת דין משנת 2009. בעלת ניסיון של עשור במערכת הבנקאית בישראל מהן כשש שנים כקצינת ציות ראשית. חברת הנהלת האגודה הישראלית לציות ואכיפה. בצבא שימשתי כמש״קית חינוך.

מה הביא אותך לתחום?

לתחום הקריפטו התוודעתי לראשונה עת מנכ״ל Bits of Gold, יובל רואש – חברה שעיסוקה קנייה, מכירה ושמירה של מטבעות דיגיטליים, שהגיע לפגישה בבנק ירושלים. אני שימשתי כקצינת הציות הראשית של הבנק כשש שנים ולקחתי חלק בפגישות מהסוג הזה. נחשפתי לתחום חדש שמעולם לא שמעתי עליו – עולם המטבעות הדיגיטליים – והתחלתי ללמוד את התחום באופן אישי. האפשרות להעביר ערך בין בני אדם מבלי שיש גורם ששולט במטבע מאוד סקרנה אותי. בנוסף, הרגשתי שזה השלב בחיים שבו אני צריכה להתרחק מאזור הנוחות שלי ועשיתי את הקפיצה מקצינת ציות של בנק לקצינת ציות של חברת קריפטו, שכנראה זו הקפיצה הכי גדולה שאפשר לדמיין.

סקרנה אותי הטכנולוגיה, והבנתי עד כמה התחום יצטרך אסדרה רגולטורית ואימוץ כללי איסור הלבנת הון שיתכתבו עם הטכנולוגיה, על מנת להיות לגיטימי בפני הגופים הפיננסיים המסורתיים. קיבלתי את ההחלטה להצטרף ל-Bits of Gold ולמעשה להקים את התשתית הבנקאית בתוך החברה, עם ההתאמות המתבקשות לעולם הקריפטוגרפיה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש אפליה מכוונת נגד נשים בתעשייה. אני חושבת שיש הימנעות של נשים להיכנס לתעשייה. התחום מאופיין בהרבה טסטוסטרון, ונשים בדרך כלל ידועות כיותר שמרניות בכל הנוגע להשקעות בכספים, וייכנסו לתחום לאחר שבחנו אותו מכל הכיוונים. אמנם בשנים האחרונות אני עדה לכך שיותר ויותר נשים נכנסות לתחום, אם כחלק מהמקצוע ואם כמשקיעות בתחום ברמה הפיננסית, אך עדיין קיימת רתיעה מסוימת של נשים לעומת גברים, שמרגישים יותר ביטחון להיכנס לתחום שהוא מאוד תנודתי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

מעולם לא נתקלתי באפליה באופן אישי. Bits of Gold מקדמת נשים בכל הזדמנות וחרתה על דגלה את אמנת השוויון המגדרי ומנסה לעודד נשים להיכנס לתחום עד כמה שניתן. בחברה מאמינים בחשיבות עידוד נשים להיכנס לתעשייה. אני סבורה כי בכל הנוגע לכנסים והרצאות יש אפליה שאולי אינה מכוונת, אך יש לתת עליה את הדעת. אני סבורה שבכל פורום או כנס יש להקפיד לוודא שיש ייצוג נשי הולם. אמנם זהו תחום שעדיין ברובו גברי, אך יש נשים טובות מאוד בתחום ויש לוודא שנותנים להן מקום וביטוי בפורומים וכנסים שונים. לעיתים מאוד צורם שישנו כנס בתחום ואין אפילו אישה אחת בקרב המרצים, זו נקודה שכל מארגן כנס או פורום צריך לקחת לתשומת ליבו. ייאמר לזכות איגוד הביטקוין, שעומדת בראשו נעה משיח, שהוא מאוד מעודד נשים להיכנס לתחום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים