פודקאסט: תפקיד חדש נולד – עיצוב משרדים מבוסס מולטימדיה

אימוץ והטמעת פתרונות המולטימדיה בארגונים הולכים וגדלים, ותפסו תאוצה בזמן הקורונה ● מישהו צריך לנהל את כל זה ● מה זה בדיוק אומר? ומה התפקיד כולל? רועי ליברמן, ארכיטקט פתרונות ברד האט, מסביר

רועי ליברמן, ארכיטקט פתרונות ברד האט.

עיצוב המשרד המודרני מחייב התחשבות בתכנון וביישום רכיבי מולטימדיה, כגון וידיאו, אודיו ומציאות וירטואלית. מסתבר שגם לצורך כך יש תפקיד.ים בארגון, שבו איש.אנשי המקצוע מהתחום עובד.ים ביחד עם המעצבים והאדריכלים, שמתכננים את חדרי הישיבות ואת המשרדים באופן כללי.

בין הדילמות שבעלי התפקידים האלה נתקלים בהן ניתן למצוא לא רק את השאלה היכן לשים בחדר את מסך המולטימדיה, אלא גם את הצורך לוודא שזה תואם את הדרישות הפיזיות והאם זה בכלל אפשרי. עם דילמות אלה ואחרות מתמודד רועי ליברמן, ארכיטקט פתרונות ברד האט. ליברמן אחראי על שילוב הטכנולוגיות שמהוות חלק בלתי נפרד מהעיצוב האחיד של 60 משרדי החברה ברחבי העולם. בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים הוא מספר על האתגרים שיש בשילוב רכיבי מולטימדיה במשרדים, מדוע חשובה האחידות ולאן הולך עולם העבודה העתידי.

ליברמן ישתתף בפאנל שיעסוק בתפקיד החדש ושייערך בוועידת המולטימדיה של אנשים ומחשבים, שתתקיים בדיוק בעוד שבועיים – ביום ד', ה-29 במרץ.

אנחנו מכירים את רד האט מתחומים אחרים. ספר על תפקידך המיוחד.
"הצוות שבראשותי אחראי על כל הפתרונות הטכנולוגיים שבעזרתם מעצבים את כלל המשרדים של החברה ברחבי העולם. זה אומר חדרי ישיבות עם וידיאו, פתרונות אודיו וכלים נלווים. אנחנו עובדים בצמוד לצוותים שעוסקים בתכנון האדריכלי והפיזי של המשרדים, מביאים את ההיבטים הטכנולוגיים לצוותי התכנון, כדי שחוויית העובד תהיה פרודוקטיבית ונעימה – דבר שברד האט מאוד מחשיבים אותו".

איך נראה השבוע שלך? כיצד אתה מנהל את העיצוב של כל כך הרבה שלוחות ומשרדים ממקום מושבך ברעננה?
"לפני שיושבים עם הצוותים המקצועיים, אנחנו מרכזים את הציפיות והדרישות של המשתמשים לגבי צורת העבודה שלהם, מה הם היו רוצים כדי לעבוד בצורה הכי טובה והכי פרודוקטיביות. התהליך הזה הוא כיום הרבה יותר מורכב מבעבר, כי מאז הקורונה, העבודה היא היברידית, וצריך לשאוף לספק לעובד חוויית עבודה דומה הן במשרד והן בבית. אחרי שאנחנו מקבלים את התשובות, יושבים צוותים ומנסים לשייך לציפיות של העובדים את הפתרונות הטכנולוגיים, יחד עם שורה ארוכה של ספקי פתרונות. לאחר שהתגבש הפתרון אנחנו מראים את זה למשתמשים ואם הם מרוצים – אנחנו מטמיעים את פתרונות המולטימדיה. בדרך כלל אנחנו עושים קודם כל פיילוט בכמה משרדים, ואם יש רמת שביעות רצון טובה – מרחיבים את הפרויקט ליתר המשרדים".

איך אתה מתמודד עם עיצוב אחיד של משרדים מול השוני שיש בין מדינות ותרבויות?
"כמובן שלכל מדינה יש את התרבות שלה ואת החוקים שלה. אנחנו מנסים לפתח סטנדרטים טכנולוגיים שיתאימו לכל הסביבות, ולא משנה באיזה מקום בעולם המשרדים נמצאים. האחידות מייצרת יתרון נוסף: לא משנה מהיכן אתה מגיע ולאיזה משרד בעולם אתה נכנס במסגרת עבודתך, העיצוב, החוויה והכלים הם זהים – וזה מאוד חשוב".

איך אתם מתמודדים במנעד הזה שבין הבית לעבודה?
"באופן כללי, לרד האט הייתה תרבות של עבודה מרחוק גם לפני הקורונה, כולל באמצעי מולטימדיה, כך שזה לא תפס אותנו לגמרי בהפתעה. ההבדל היחיד הוא שלפני הקורונה העבודה מרחוק תפסה 30% מנפח הפעילות ובזמן המגפה זה עבר ל-100%".

מה המצב עכשיו?
"כעת אנשים מתחילים לחזור למשרדים, ולכן, בתכנון המולטימדיה שלנו אנחנו שמים דגש על כך שיהיה וידיאו בכל חדר ישיבות, כדי שאפשר יהיה לשלב גם שיחות מרחוק".

כיצד הענן משתלב בתכנון חדרי הישיבות ורכיבי המולטימדיה ברד האט?
"טוב. רד האט די דומיננטית בענן כבר כמה שנים ולכן, חלק מהפתרונות שאנחנו מספקים בתחום המולטימדיה מבוססים על עננים. זה היה אצלנו קודם לקורונה, וסייע לנו בתקופת המשבר".

איך אתה רואה את עולם העבודה העתידי?
"בנושא העבודה העתידית יש שאלה מקדמית, כי איש עדיין לא יודע לאן זה הולך וקשה לחזות את זה במדויק. זה נושא שמעסיק אותנו, כחברה, ואני לא חושב שיש נוסחה אחידה שתתאים פתרון אחיד לכולם. הקורונה הייתה ללא ספק מאיץ לתהליכים האלה, כי אנשים עבדו מהבית באופן מלא. חלק עדיין נוטים להמשיך לעבוד מהבית וחלק לא".

אם להיות יותר ספציפיים, מה הדבר הבא בעולם העבודה העתידי מבוסס המולטימדיה?
"יש לא מעט דברים שמדברים עליהם. אחד האתגרים שאנחנו מסתכלים עליהם הוא המציאות הווירטואלית. אנחנו עדיין לא שם, הטכנולוגיה לא ממש ידידותית. אתה לא יכול לחבוש משקפי ריאליטי לאורך זמן. אני מניח שכאשר יהיו פתרונות יותר מתאימים, נתחיל להשתמש בזה יותר ויותר".

אפשר להגיד שיש לך עבודה מעניינת, לא שגרתית.
"כן, בהחלט. זה אתגר מעניין לעצב 60 סניפים שיש לנו ברחבי העולם ושלוחות נוספות שאנחנו מנהלים בסגנון WeWork".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים