נשים ומחשבים: עדי אפרת, טרוליון

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עדי אפרת, מפתחת פול סטאק, טרוליון

עדי אפרת, מפתחת פול סטאק, טרוליון.

שם ותפקיד: עדי אפרת, מפתחת פול סטאק, טרוליון (Trullion).

ותק בתפקיד: שנה.

השכלה ושירות צבאי: הייתי מדריכת קשר בבא"פ לכיש. הדרכתי מתאמנים ומילואימניקים בעיקר. בשלב מסויים הייתי אחראית על צוות מדריכות הקשר. למדתי תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה העברית.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אחרי הצבא התלבטתי מה ללמוד והבנתי שאני אוהבת לפתור חידות, שיש לי גישה טכנית לדברים והגעתי למסקנה שאני רוצה ללמוד מדעי המחשב.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לא מאמינה שיש אפליה מכוונת, אבל כן הבנייה מסוימת שגורמת לכך שמראש נשים הולכות פחות ופחות למקצועות האלו. הן פחות מוסללות לאותם תחומים טכניים, אבל אפשר לראות שאנחנו כן עוברים שינוי. בתואר איתי התחילו 50% של נשים. זה שלאט לאט פרשו, זה כבר משהו אחר. אני כן מאמינה שעוד כמה שנים המצב יהיה יותר טוב. גם לאור העובדה שעוד נשים ירכשו השכלה טכנלוגית וגם כי יש יותר דרישה בשוק ויותר נשים שמזהות אצלן את הזיקה הטכנולוגית במסגרות שונות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? מעולם לא נתקלתי באפליה אישית שנובעת מעצם היותי אישה. אני חושבת שבכללי אנשים רבים נוטים לשפוט, למסגר ולהכליל על בסיס נתונים יבשים ורושם ראשוני, אבל לא הרגשתי שלעניין היותי אישה הייתה השפעה, ואולי גם כי לא הרגשתי שיש לעובדה הזאת משקל כלשהו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים