נשים ומחשבים: מירי שורקי, בזק בינלאומי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מירי שורקי, מנהלת אגף פתרונות ותשתיות תקשורת גלובליים בבזק בינלאומי

מירי שורקי, מנהלת אגף פתרונות ותשתיות תקשורת גלובליים בבזק בינלאומי.

שם ותפקיד: מירי שורקי, מנהלת אגף פתרונות ותשתיות תקשורת גלובליים בבזק בינלאומי.

ותק: 19 שנים בחברה.

תפקידים קודמים: "התחלתי את דרכי בבזק בינלאומי כמנהלת לקוחות דטה בינלאומיים".

השכלה ושירות צבאי: "שירתתי כקצינה בחיל הקשר והתקשוב, והשתחררתי בדרגת סגן. אני בוגרת תואר ראשון בלימודי גיאוגרפיה והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"בעיקר הסקרנות והאתגר. מאז שירותי הצבאי, העולם הטכנולוגי, על הדינמיות וההתחדשות שלו, סקרן ואתגר אותי ללמוד עוד ולהרחיב את האופקים שלי. לפני שהגעתי לבזק בינלאומי חיפשתי מקום שיאפשר לי ללמוד תחום חדש ולשלב את היכולות הבין אישיות שלי, מאחר שאני מאמינה שבסופו של דבר, אנשים לא קונים רק טכנולוגיה, אלא קונים מאנשים, ובתפקיד בבזק בינלאומי מצאתי את השילוב הנכון בין העולם המסחרי לזה הטכנולוגי".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"כן, קיימת אפליה, גם אם לא תמיד באופן מודע. ברמת היום יום אני מתנהלת כאילו היא לא קיימת, וכך גם לא נותנת לזה מקום, אבל לצערי עדיין קיימת אפליה, שאגב גם נשים וגם גברים חוטאים בה. נכון שהמציאות השתנתה במהלך השנים הארוכות שלי בתחום, ואין ספק שהמודעות גדלה, אך עדיין יש דרך ארוכה לעשות כדי לייצר שוויון אמיתי".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"כן, אבל לא באופן שמנע ממני להתקדם או עצר אותי.

אני יכולה לספר שבתחילת הקריירה נתקלתי בהרמות גבה או הערות ביחס לתפקיד. לדוגמה, כשהצעתי לצרף את אחת המחלקות החיצוניות שעבדנו אתן לאחריות האגף שתחת ניהולי, קיבלתי מהסביבה תגובה של 'זה לא תפקיד מתאים לנשים'. מה שהם לא ידעו זה שאמירה כזו דווקא מעודדת אותי ומגדילה את המוטיבציה שלי, ולשמחתי הרבה הארגון וההנהלה תמכו בהחלטה שהייתה נכונה מהבחינה המקצועית. לבסוף, לא רק שהמחלקה הצטרפה אליי לאגף, אלא ההצלחה הזו הובילה לכך שנוספו עוד צוותים ועוד תחומים תחת הניהול שלי.

באופן כללי, תשובות שליליות לרעיונות חדשים רק מדרבנות אותי להצליח, ואני מאמינה שעם אמון, כבוד הדדי ושיתוף פעולה אמיתי אפשר לכבוש כל פסגה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ע.ח.

    התגברות על מכשולים מכל הסוגים היא הדרך להצלחה.

  2. מיכל

    וואו מירי, כמה השראה. אני עוקבת אחרי המדור הזה כבר תקופה ארוכה ואת אחת הנשים המיוחדות שקראתי עליהן. אנחנו צריכות עוד כמוך בתעשיה שלנו ובמדינה בכלל, תודה על המילים האמיצות שלך.

  3. מוטי

    כתיבה אמיצה מירי, בזק בינלאומי זכו בך. כל הכבוד.

אירועים קרובים