נשים ומחשבים: נועה פרנקו-אוחנה, סיגייט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נועה פרנקו-אוחנה, דירקטור חדשנות ב-סיגייט, מנהלת מרכזי חדשנות בישראל וסינגפור

נועה פרנקו-אוחנה, דירקטורית חדשנות בסיגייט.

שם ותפקיד: נועה פרנקו-אוחנה, דירקטור חדשנות ב-סיגייט (Seagate), מנהלת מרכזי חדשנות בישראל וסינגפור. 

ותק בתפקיד: התחלתי את התפקיד מיד עם פתיחת המרכז בישראל, לפני כשנתיים וחצי.

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב וניהול, תואר שני במנהל עסקים ותואר שני נוסף בניהול ויישוב סכסוכים ומשא ומתן.

תפקידים קודמים: לפני שהצטרפתי ל-סיגייט עבדתי בתפקידי חדשנות באקסלרטור של יבמ ובקבוצת ה-developer experience במיקרוסופט. קודם לכך, עבדתי כמנהלת מוצר בחברות סופר-מעניינות, כמו לוג'יק בתחום אבטחה מרחוק ו-BMC עם מוצר Workload automation. 

שירות צבאי: שירתי כקצינה בממר"מ, לאחר שסיימתי קורס תכנות של חצי שנה. משך השירות שלי היה 5.5 שנים. במסגרת התפקיד פיקדתי על מדור של עשרה מפתחים. התפקיד כלל אחריות טכנולוגית ופיתוחית על מערכת ניהול המלאי המרכזית. מדובר בתפקיד מורכב ומאתגר, הכולל ניהול אנשים, ריבוי משימות ועמידה בזמנים, יצירתיות והגדלת ראש – מה שהכין אותי היטב לעבודה בתחום אחרי השחרור.

משפחה: נשואה + 3.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומתמיד תחום המחשבים והטכנולוגיה ריתק אותי והיה אהוב עליי, כך שבתיכון למדתי במגמת מחשבים. ידעתי כי ארצה להתגייס לממר"מ, לכן נערכתי למבחנים ולשמחתי התקבלתי. משם הדרך הטכנולוגית שלי כבר הייתה ברורה. בעשור האחרון הבנתי שתפקידי חדשנות מתאימים לי כמו כפפה ליד, אני אוהבת ונהנית ללמוד על טכנולוגיות חדשות ולראות כיצד ניתן לשפר ביצועים ותהליכים בתוך ארגונים על ידי קידום חדשנות מבפנים ומבחוץ. אני שמחה להיות חלק חשוב במהפכת הדטה אותה מובילה סיגייט, ולסייע לסטארט-אפים ישראליים לגדול ולהתפתח אצלנו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? האפליה עדיין קיימת לצערי, אבל אין ספק כי היא פחתה מהעשורים הקודמים. גם היום אנחנו מתקשים למצוא סטארט-אפים המובלים על ידי מנכ"ליות נשים, או אשר יש בהם נשים בתפקיד CTO. אני מאמינה כי עלינו לעודד נשים לקחת תפקידים בכירים ולהוביל יותר בתעשייה. חלק מתפקידי כראש מרכז החדשנות מאפשר לי לגייס יותר נשים (כפי שאני עושה אצלנו בחברה) ולסייע ב"שטח" לקידום נשים בתעשייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בתחילת הקריירה שלי יצא לי להיתקל ולחוש אפליה, אך כפי שציינתי ניכרת מגמת שיפור עם השנים. אם פעם היינו בודדות במרחב הגברי, כיום אנחנו כבר לא בודדות, אך עדיין לא רוב או מחצית מהתעשייה. אני חושבת שהחוויה שלי היא שלימדה אותי את החשיבות שיש להשמיע את קולך, להדגיש את היתרונות הרבים אותם מביאה אישה לכל תפקיד, ולפעול הלכה למעשה, במיוחד בתפקיד ניהולי, כדי לשנות את המציאות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים