נשים ומחשבים: מירי בוצר, אקסליבריס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מירי בוצר, מנהלת חטיבת מוצרי מובייל ב-אקסליבריס

מירי בוצר, מנהלת חטיבת מוצרי מובייל ב-אקסליבריס.

שם ותפקיד: מירי בוצר, מנהלת חטיבת מוצרי מובייל (VP Mobile Engagement Business Unit) בחברת אקס ליבריס (Ex Libris).

ותק בתפקיד: חצי שנה.

תפקידים קודמים: ניהול מוצר, פיתוח.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב ומדעי הקוגניציה, קצינת הדרכה במורן.

משפחה: נשואה + 3 (9, 12, 15).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? האתגר… למדתי מחשבים בתיכון, אבל לא באמת הברקתי (בלשון המעטה). אחרי הטיול הגדול עברתי על כל החוברות של כל האוניברסיטאות וחיפשתי מה ידליק אצלי משהו וככה הגעתי למדעי הקוגניציה ומחשבים, והחלטתי להתעלם מהרמזים בתיכון.

אחרי הלימודים הגעתי לאקס ליבריס, ומאז עברתי המון תפקידים והייתה לי ההזדמנות להכיר ולהתנסות באזורים שונים בעולם הטכנולוגי (פיתוח, שיווק, מוצר).

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? עדיין יש אפליה, גם היא ממש בלתי מודעת ומכוונת, אבל אני חושבת שהעובדה שרואים פחות נשים בטכנולוגיה ובעמדות בכירות בעיקר טמונה בחינוך ושינוי תפישה ואלו תהליכים שלוקחים, ולדעתי ייקחו, עוד הרבה זמן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא בצורה ישירה, אני המון שנים באותה חברה ועבדתי עם קולגות ומנהלים שונים, אז כמובן שהיו כאלו שהרגשתי שמתייחסים לדברים שאני אומרת או לנשים אחרות בחדר בצורה שונה (לפעמים דברים שנאמרים של ידי אישה צריכים להישמע שוב גם על ידי גבר כדי שבאמת יתפשו).

לשמחתי אני נמצאת בחברה נפלאה, שכל הזמן משתנה ומתקדמת. לאורך השנים בחברה אני רואה שינוי גדול, והיום מחצית מההנהלה הבכירה הן נשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים