נשים ומחשבים: קרן קושמן, דארו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קרן קושמן, מנהלת מוצר בכירה בדארו

קרן קושמן, מנהלת מוצר בכירה בחברת דארו

שם ותפקיד: קרן קושמן, מנהלת מוצר בכירה בחברת דארו (Darrow).

תפקידים קודמים:

התחלתי את דרכי המקצועית כעתודאית בתפקיד מהנדסת מערכות מידע, ושירתתי בצה"ל במשך 7 שנים כמנהלת מוצר ומפתחת. אחרי הצבא הצטרפתי לחברת התוכנה NGSoft, שם הקמתי את צוות המוצר הפנימי, ולאחר מכן התקדמתי לתפקיד של ניהול מחלקת הפיתוח (שכללה 6 צוותי פיתוח וצוות מנהלי מוצר). לאחר מכן, הקמתי סטארט-אפ והייתי מייסדת שותפה ומנהלת הטכנולוגיות. בתור יזמת וכחלק משיחות עם לקוחות גיליתי צד נוסף של עולם המוצר והבנה טובה יותר כיצד ליצור ערך עסקי ללקוחות באמצעות התאמת המוצר הנכון, שעונה ופותר את הצרכים והבעיות שלהם. אחרי החלטה קשה לעזוב את עולם היזמות והסטארט-אפ שהקמתי, החלטתי לחזור לעבוד כשכירה, והפעם כמנהלת מוצר בחברת דיינמיק יילד, שם הייתה לי את מנטורית המוצר הטובה ביותר שיכולתי לבקש. כיום אני מנהלת מוצר בכירה בחברת דארו, שם אני מוצאת חיבור ערכי למוצר שמטרתו להביא צדק להמונים באמצעות איתור הפרות חוק חבויות בעלות אינטרס ציבורי, וכן לתרבות הארגונית שמעודדת לפעול בשקיפות וחשיבה יצירתית.

השכלה/שירות צבאי: עתודאית להנדסת תעשייה וניהול (טכניון), שירתתי שבע שנים בצה"ל בתפקידים שונים כמנהלת מוצר ומפתחת מערכות מידע עבור אגף כוח אדם.

משפחה: אני אמא לשלושה בנים מהממים- יונתן בן 10, ינאי בן 8 ונדב בן 4. נשואה לאיגור מזה כ-16 שנים מאושרות (נפגשנו בטכניון, כשהיינו עתודאים). עליתי עם הורי ואחיי בשנות ה-90 מרומניה, וגם אני וגם בעלי דור 1.5 בארץ.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגי?

למדתי פסקל בחטיבת ביניים ונהניתי מזה מאוד, אבל בחרתי בתיכון ללכת לכיוון אחר וללמוד פיזיקה וכימיה, כך שהפעם הבאה שפגשתי קוד הייתה רק בתואר בטכניון בקורס מבוא להנדסת תוכנה (קשוח!) ובקורס מבני נתונים (אפילו יותר קשוח!). אני אוהבת להיות hands-on ולהשתמש בטכנולוגיה כדי לייצר מוצרים. אחד מהדברים האהובים עלי בעבודה כמנהלת מוצר היא להסביר קונספטים טכנולוגיים לאנשים שאינם טכנולוגיים בהכשרה שלהם, ולראות את רגעי ה״אההה״ והאסימונים שנופלים. לדעתי אין כבר הפרדה בין תחומים טכנולוגיים וכאלו שאינם טכנולוגיים, כי הטכנולוגיה מקיפה אותנו וכולם צריכים להבין במה שהפך להיות חלק אינטגרלי ביום-יום שלנו.

האם את חושבת שיש אפליה כלפי נשים בתעשייה?

אני חושבת שניתן לראות כיום שיפור מסוים באפליה כלפי נשים ביחס לתקופה שהתחלתי את דרכי בתעשייה. עם זאת, האפליה עדיין קיימת במידה מסוימת. יש מחקרים שמראים שהצד שיוצא מרוויח מאפליות נוטה לחשוב שאפליה לא קיימת, ולכן ישנם גברים שכלל לא מודעים לאפליה כלפי נשים. עם זאת, אני משתדלת שלא לתת לזה לנהל אותי, אלא להתרכז בכך שאיכות חיי (כולל הקריירה שלי) נקבעת בראש ובראשונה אצלי בראש.

האם נתקלת אישית באפליה בתעשייה על רקע היותך אישה

כן. דוגמה שנתקלתי בה בעבר היא אזכורים של חופשות הלידה שלקחתי בסיטואציות עסקיות. עם זאת, חשוב לי להעביר שהמסר שלי לנשים צעירות באשר הן הוא שמקצועות הטכנולוגיה מאפשרים קידום ללא תקרת זכוכית ושילוב מדהים של בית-משפחה. אני ממליצה בחום לבחון את האפשרויות השונות :)

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן

    כתבה חשובה! עוד נשים בתעשייה זה מכפיל כח דרמטי

אירועים קרובים