נשים ומחשבים: ענבל סרצ׳וק אלקבץ, גיגה-ספייסס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ענבל סרצ׳וק אלקבץ, ראש צוות פיתוח אפליקציה בחברת גיגה-ספייסס

ענבל סרצ׳וק אלקבץ, ראש צוות פיתוח אפליקציה בגיגה-ספייסס

שם ותפקיד: ענבל סרצ׳וק אלקבץ, ראש צוות פיתוח אפליקציה בגיגה-ספייסס (GigaSpaces).

ותק בתפקיד: כחודשיים כראש צוות בגיגה-ספייסס 15 שנים כמפתחת full stack.

תפקידים קודמים: התחלתי את דרכי כמפתחת Full stack במשרת סטודנט באינטל, משם התקדמתי למגוון חברות דוגמת צ׳ק פוינט, זרטו, OverOps, Silverfort.

עבדתי גם מספר שנים במשרד ראש הממשלה, בו הובלתי פרויקטים של פיתוח אפליקציות צד שרת וצד לקוח כחלק מצוותי פיתוח.

כיום אני ראש צוות Full Stack בחברת גיגה-ספייסס, העוסקת בטכנולוגיית ניהול נתונים בזיכרון (In-Memory), שבה אני מנהלת צוות שמוביל נדבך משמעותי בפיתוח פלטפורמת זמן אמת להאצת טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת תוכנה מהטכניון, ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע בקריה האקדמית אונו.

משפחה: בזוגיות עם שני ילדים, מאי בת 5 ואיתן בן 8.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז ומתמיד היתה לי זיקה לתחומים טכנולוגיים, אהבתי מדע ומספרים. בתיכון הרחבתי לימודי מחשבים ל-10 יחידות, ובזכות מורה מדהים התאהבתי בתחום והתחברתי. אחרי הצבא התלבטתי בין מספר מסלולים ולבסוף התחלתי ללמוד הנדסת תוכנה, לאחר סמסטר אחד כבר התחלתי לעבוד באינטל והרגשתי שאכן מצאתי את התחום הנכון.

תחושת השייכות שלי התחזקה לאורך השנים במקומות העבודה שהשתלבתי בהם, החל מגיגה-ספייסס, שבה יש לי הזדמנות להוביל צוות פיתוח בתחום ניהול הנתונים, תחום מאד קריטי להתקדמות הדיגיטלית של חברות, דרך חברות העוסקות באבטחת מידע, ועד משרד ראש הממשלה, בו עסקתי בענייני ביטחון המדינה מתוך תחושת שליחות. נחשפתי לתחומי עניין מגוונים ושיתפתי פעולה עם גורמים שונים בתעשייה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לא. אמנם מספרית אנחנו רואים את הפערים בין העסקת גברים ונשים בתחום (למרות שדווקא מניסיוני ככל שעולים במדרג ההנהלה הפער הזה מצטמצם), אבל אני חושבת שהבסיס לכך אינו אפליה בתעשייה, אלא הרבה לפני זה, כאשר מסלילים בבית ובמערכת החינוך את דרכן של ילדות למקומות אחרים. אני חושבת שהיום בעולם המתפתח שלנו, אין מספיק חשיפה מהגילאים הצעירים למקצועות ותחביבים טכנולוגיים – ואם יש, הדגש הוא יותר על בנים. יש לשים על זה דגש כבר משנות הגן, דרך היסודי והתיכון בתוך מערכת החינוך ובעיקר בבית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

להפך, ברוב מקומות העבודה נשים ניהלו אותי באופן עקיף וישיר, פגשתי נשים מרקעים שונים שקודמו והגיעו לתפקידי מפתח גם ללא לימודים פורמליים, ונתקלתי במנהלים מגייסים שהעדיפו לגייס נשים במידה והיו שני מועמדים עם יכולות זהות.

כאימא, אני יודעת שבחירות הקריירה שלנו כנשים מושפעות הרבה יותר משיקולי משפחה. בניגוד לגברים, אנחנו יולדות ועוצרות את הקידום המקצועי שלנו לשנה עד שנתיים בכל פעם, הרבה מאוד נשים גם מחליפות מקום עבודה לטובת טיפול בתינוק. אנחנו לא במקום שגברים נמצאים בו וגם לא נהיה, אנחנו אימהות, מביאות חיים לעולם. אבל אנחנו הנשים מפצות על כך בתכונות מנהיגות ויכולות ״רכות״ שאנחנו מביאות איתנו למקום עבודה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים