הכירו את סבא@NET – שמכניס את הגיל השלישי לעולם הדיגיטלי

יניב בהר הקים את מיזם סבא@NET, שמדריך אנשים בגיל השלישי להשתמש במחשבים ובטלפון חכם

04/08/2022 15:41
יניב בהר, סבא@NET, ואחת המשתתפות במיזם.

בשנים האחרונות יותר ויותר מבוגרים "גולשים" באינטרנט, מחפשים חברים בפייסבוק, שולחים מיילים, קובעים תור לקופת החולים ומנהלים את חשבון הבנק שלהם באינטרנט. הם שולטים בעכבר כאילו כלום. הכירו את דור הגמלאים הנמרצים שלא שמעו על פוביית מחשבים.

הכל התחיל כשיניב בהר, מייסד סבא@NET, טכנאי מחשבים במקצועו, הגיע לתקן מחשב של בני זוג מבוגרים בביתם. תוך כדי תיקון, הוא מספר, "שואלת הלקוחה, 'אתה מבין גם ב-Word? כי יש לי בעיה במכתב שאני כותבת, הטקסט 'ברח' לי למטה ואני לא מצליחה להחזיר אותו'. לאחר שהסברתי לה איך מסדרים את זה הגיעה עוד שאלה בנושא דואר אלקטרוני. כשזה קרה פעם אחר פעם, הבנתי שהלקוחות המבוגרים צריכים אותי פחות בגלל המברג ויותר כדי ללמוד. כך נולד הרעיון להקים את סבא@NET – מיזם שידריך אנשים בגיל השלישי להשתמש במחשבים ובטלפון החכם שלהם בביתם, בזמן שנוח להם, בסבלנות ובקצב למידה מותאם אישית".

"בתחילת הלימוד הם סקפטיים", ממשיך בהר, "אפילו חוששים, למשל, להעביר תשלום באפליקציית תשלומים ויעדיפו עדיין לשלם במזומן או בצ'ק. אך עם הזמן הם קולטים שיש כאן מגמת שינוי עולמית, שאם לא יצעדו לצידה הם יישארו מאחור. הם רואים את השינוי בכל ענפי המשק: בנקאות דיגיטלית, פתאום אפשר לדבר בצ'אט או בווידאו עם רופאת המשפחה, ובסופר יש קופות אוטומטיות. בתחבורה הציבורית הם נעזרים באפליקציית מוביט ואת המונית מזמינים דרך גט טקסי.

"עולם הפנאי שלהם גם כן השתנה" מוסיף בהר, "והם לומדים על יו-טיוב, מאזינים למוזיקה האהובה עליהם בזמן הליכה בערב באפליקציית ספוטיפיי ועוקבים אחר הנכדים בערוצי הטיק-טוק שלהם. אלבומי התמונות הישנים נהפכים לאלבומים דיגיטליים.

"בנוסף, מבוגרים רבים ממעטים לצאת מביתם ואחרים לא מסוגלים עקב בעיה בריאותית. האינטרנט פורס עבורם אתרים ותוכנות חינמיות, כגון זום, שבאמצעותן ניתן לתקשר עם אנשים אחרים אפילו מעבר לים – אלה יכולים להיות הילדים והנכדים שהם נפגשים איתם רק בסופי שבוע, או חברים מאזור המגורים או העבודה שממנה פרשו. האינטרנט מציע גם אתרים רבים עשירים בתכנים לגיל השלישי, כמו אירועים, טיולים ומפגשי חברה".

"אז אל תתפלאו", אומר בהר, "אם מחר סבתא תתקשר אליכם בווידיאו בווטסאפ, תבקש מכם חברות בפייסבוק או תשלח לכם במייל סרטון טיק-טוק שלה עם החברות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חנה כספי

    כל הכבוד! באיזה שהוא שלב, אתקשר אליך!

אירועים קרובים