נשים ומחשבים: איילת שכטר, רזידנט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: איילת שכטר, דירקטורית פיתוח בסטארט-אפ רזידנט

איילת שכטר, דירקטורית פיתוח בסטארט-אפ רזידנט

שם ותפקיד: איילת שכטר, דירקטורית פיתוח בסטארט-אפ רזידנט.

ותק בתפקיד: שנה.

ותק במקצוע: 20 שנה.

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניבריסטה הפתוחה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד נמשכתי לעולמות המתמטיקה, ולכן החלטתי ללמוד מדעי המחשב, מאוד נהניתי בלימודים, אני מאוד אוהבת לכתוב קוד ואת האתגרים הטכנולוגיים והיצירתיות בעבודה. התחום מאתגר אותי ואני תמיד מרגישה שיש לי מה ללמוד וכיוונים חדשים להתפתח בהם.

בעבר, עבדתי כ-10 שנים כמפתחת Backend בחברות שונות. לפני שהגעתי לרזידנט עבדתי 9 שנים בחברת סיקיורטי, שם גם התקדמתי ניהולית.

ברזידנט התחלתי לעבוד בתחום חדש ולא מוכר, אני מתמודדת עם הרבה אתגרים בסביבת עבודה מעניינת ודינמית ובעבודה צמודה עם מחלקת הדטה. רזידנט היא חברת אי-קומרס, והקבוצה שאני מנהלת מפתחת פלטפורמה כללית, שמספקת יכולות שילוח חכם וכן אינטראקציה עם הלקוחות, שמגדילה את ההכנסות ואת שביעות הרצון שלהם. החברה מצליחה מאוד, ולכן התשתיות שאנחנו מפתחים צריכות לעמוד בסקייל מאוד גבוה. דבר שיוצר עוד אתגרי פיתוח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? 

כן, אני חושבת שיש אפליה. האפליה בסופו של דבר תלויה בעובדים ובעובדות במנהלים ובמנהלות של החברה ובערכים שהחברה דוגלת בהם ומקדמת. אני מקווה שכשבנותיי יהיו גדולות הן כבר לא יחוו אפליה על רקע מגדרי, לא משנה באיזה תחום עיסוק הן יבחרו. בחרתי ברזידנט כי היא שמה את העובדים והעובדות במקום מרכזי וחשוב ודוגלת בשוויון בלי קשר למגדר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? 

כן, בתחילת הדרך, במשרה הראשונה שלי אחרי שסיימתי את הלימודים התחלתי בוודאות בשכר נמוך יותר מגבר שעבד לצידי באותו תפקיד עם אותן שנות ניסיון. ברזידנט יש המון נשים בתפקידים בכירים, וההתנהלות שלה היא שוויונית. העבודה ברזידנט היא היברדית מתוך עיקרון. החברה נהגה כך עוד לפי עידן הקורונה. כך אנו מאפשרים איזון בית עבודה ומאפשרים לגברים ולנשים לעבוד ולשלב חיים אישיים וחיים מקצועיים.

הייתי שמחה לשלב בצוות שלי יותר מפתחות נשים, ואפילו כאלו שרק סיימו לאחרונה את לימודיהן. למצוא מישרה ראשונה אחרי לימודים היא אתגר בפני עצמו.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צביה

    כמה כיף לקרוא על אישה שהצליחה בעשר אצבעות להתקדם בקריירה בהייטק, בלי להתבכיין ולהתקרבן, אלא פשוט לעבוד קשה ולהשקיע. איזה דוגמא נהדרת לכולנו ולמשפחתה בפרט.

  2. חווה

    לקחת ממנה דוגמא אישית. אישה שבעשיה שלה מתקנת את ההפליה על רקע מגדרי בעולם התוכנה עוד קצת. אין הרבה כאלה בהייטק.

    1. .

      כל הכבוד לאיילת.דוגמא לאמביציה והצלחה.

אירועים קרובים