נשים ומחשבים: רוני שהם, אינטל איגנייט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רוני שהם, מנהלת תוכנית תל אביב באינטל איגנייט

רוני שהם, מנהלת תוכנית תל אביב באינטל איגנייט.

שם ותפקיד: רוני שהם, מנהלת תוכנית תל אביב באינטל איגנייט – תוכנית ההאצה של אינטל.

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: מנהלת תהליכי חדשנות ו-Start Ups Deal Flow בסופר פארם ומנהלת פיתוח גלובלי בעמותת TOM מקבוצת ראות.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת רייכמן, שירות צבאי במשרד ראש הממשלה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"לאחר סיום התואר בתקשורת עבדתי במשרדי פרסום וניהלתי לקוחות. באחד מהמשרדים שבהם עבדתי ניהלתי תהליכי פרסום מבוססי חדשנות וטכנולוגיה ומשם, הדרך להתאהב בתחום הייתה קצרה. התעסקתי במהלכי פרסום כגון הטסת רחפנים כדי 'לגרום לכוכבים ליפול מהשמיים', כחלק מקמפיין לקוקה קולה, ותהליכי חדשנות עם חברות כמו תנובה ו-Wix. אלה גרמו לי לרצות להבין טכנולוגיה לעומק. בהמשך נחשפתי, כחלק מעבודתי בעמותת TOM, למדפסות תלת ממד, כרטיסי קוד כמו Raspberry Pie וחותכני לייזר – מה שפתח לי עולם שלם של הבנה וידע שלא היו לי קודם".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"כדי לייצר מציאות יותר מאוזנת, אני מאמינה ששתי מגמות חשובות צריכות להמשיך להתחזק: הראשונה היא שיותר נשים צריכות להגיש מועמדויות ליותר תפקידים בתעשייה. מחקרים מראים שנשים לא יגישו מועמדות אם הן לא עומדות ב-100% מתנאי דרישות הסף ולעומתן, גברים יגישו גם אם הם עומדים רק ב-60% מהתנאים. השנייה היא שאנחנו צריכות לוודא שיותר ויותר נשים יצטרפו ללימודים טכנולוגיים, של מקצועות כמו הנדסת חשמל ומדעי המחשב. זה תחום שדורש תיקון רב ולמזלנו, עמותות כמו QueenB ו-SheCodes פועלות לקידום הנושא. המגמה הזו חייבת להתחזק ולהתחיל בגיל צעיר. אינטל איגנייט מאתרת ומשלבת יזמיות טכנולוגיות בעולמות הדיפ-טק ו-50% מהצוות מורכב מנשים. אני מאמינה שבשנים הקרובות נראה יותר יזמיות ויותר מנהלות בכירות שמובילות פיתוחים טכנולוגיים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"למזלי, לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. ניחנתי בתכונה של ללכת עם הראש בקיר, וכשאני רוצה משהו – אני מאוד חדורת מטרה להשיג אותו. זו תכונה שחשוב לי, כאמא, להנחיל לבנות שלי: ללכת עם המטרות שלך ולהשיג אותן. אלה לא תכונות שלומדים או מלמדים בבית הספר, ולכן אני מעודדת נשים ואימהות לייצר שיח עם ילדיהן, בנות ובנים, על הבסיס הכה חשוב של אמונה עצמית והליכה אחרי המטרות שלך. החוקרת ברנה בראון אמרה פעם: What We Know Matters, But Who We Are Matters More (מה שאנחנו יודעות – חשוב, אבל מי שאנחנו חשוב יותר), ולכן אני מעודדת כל אישה להאמין בעצמה וביכולות שלה ואם צריך, להיכנס עם הראש בקיר".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסתר

    הפיל בחדר, אחוזי משרה וטוטאליות של משרות בהיי טק שמקשות על אמהות להשתלב, במיוחד כשהילדים קטנים.

אירועים קרובים