האם תעשיית הפינטק היא הסוד?

חברות פינטק יכולות לרוב לספק את אותו פתרון במחיר נמוך יותר בהשוואה למוסדות פיננסיים מסורתיים ● כיום ניתן למצוא חשבונות בנק ואפליקציות מסחר במניות ללא עמלות ● בדרום אפריקה הפינטק עזר להוציא אנשים מעוני

ד"ר הישאם עבד אלחלים, ראש מטה קבוצת הבינה המלאכותית, אינטואיט ישראל.

תפקיד הפינטק בחברה הופך להיות חיוני יותר מאי פעם, במיוחד לאחר מגיפת הקורונה, שבמהלכה פעילות פיננסית נטולת טכנולוגיה היוותה אתגר. בין אם מדובר במערכות תשלום מקוונות או באפליקציות למסחר במניות, רוב הסיכויים שכולנו השתמשנו בפינטק בצורה כזו או אחרת, לפעמים אף מבלי לדעת זאת. אז למה פינטק מניע שגשוג במרחב החדש ואיך יכול להיות שלא מדובר רק על האפיק הכלכלי?

יש הסבורים ששירותי פינטק אינם אמינים במיוחד בכל הנוגע לאבטחה – זה פשוט לא נכון. למעשה, בנקים ומוסדות פיננסיים מסורתיים יכולים להיות רגישים יותר לבעיות אבטחה בשל האופי האיטי שלהם באימוץ הטכנולוגיה העדכנית ביותר ואמצעי אבטחת סייבר

ידע זה כוח – ופינטק מציע פעולה ברורה

ניתן להשתמש בפינטק בכל מקום, על ידי כל אחד. כלומר, הוא הופך לנגיש לאנשים שאולי מעולם לא ניצלו שירותים פיננסיים לפני כן. יבשות כמו אפריקה נהנות במיוחד מפינטק, מכיוון שספקים כמו M-Pesa ו-Tala מחוללים מהפכה באופן שבו אנשים מנהלים את כספם. באמצעות גישה לשירותים פיננסיים בסיסיים, כמו כסף נייד וארנקים אלקטרוניים, חברות פינטק עוזרות להוציא אנשים מעוני וליצור עולם מכיל יותר מבחינה פיננסית. M-Pesa כבר סייעה להוציא מהעוני 194,000 משקי בית מרשימים, או 2% ממשקי הבית בקניה.

תחום שיכול לעשות שינוי גדול? פינטק.

תחום שיכול לעשות שינוי גדול? פינטק. צילום: BigStock

פינטק מבוסס בינה מלאכותית – העתיד

חברות פינטק יכולות לרוב לספק את אותו פתרון במחיר נמוך יותר בהשוואה למוסדות פיננסיים מסורתיים. על ידי מינוף טכנולוגיה לאוטומציה של משימות (בינה מלאכותית למשל), חברות פינטק יכולות לחסוך כסף בעבודה ידנית. בנוסף, רוב חברות הפינטק לא מחזיקות בסניפים פיזיים לשירות הלקוחות שלהם. בסך הכל, לחברות פינטק יש בדרך כלל עלויות תקורה נמוכות יחסית, מה שמאפשר להן להעביר אלינו את החיסכון. כיום ניתן למצוא חשבונות בנק ללא עמלות ואפליקציות למסחר במניות ללא עמלה. זה אומר יותר כסף בכיס שלנו.

אבטחה מעל הכל – כי אין תחלופה לשינה טובה בלילה

יש הסבורים ששירותי פינטק אינם אמינים במיוחד בכל הנוגע לאבטחה – זה פשוט לא נכון. למעשה, בנקים ומוסדות פיננסיים מסורתיים יכולים להיות רגישים יותר לבעיות אבטחה בשל האופי האיטי שלהם באימוץ הטכנולוגיה העדכנית ביותר ואמצעי אבטחת סייבר.

חברות פינטק מבטיחות שכל עסקה שמתבצעת בפלטפורמה שלהן מוגנת, וזה כולל את כל נתוני הלקוחות והמידע האישי. למעשה, פינטקים רבים הציגו תכונות מהפכניות שמגינות על המשתמשים יותר מתמיד. החל מהודעות הוצאה מיידיות ועד אבטחה מבוססת מיקום. חברות פינטק עושות עבודה די טובה בשמירה על אבטחת הלקוח ועל המידע שלו.

עסקים קטנים דורשים להיות מועצמים – ובצדק

ידם של העסקים הגדולים הייתה בעבר על העליונה בכל הנוגע לשימוש בכלים הטכנולוגיים והפיננסיים העדכניים ביותר. כיום, זה כבר לא המצב. יזם יכול להשתמש בחלק מהכלים שהבנקים הגדולים משתמשים בהם, בין אם זה העברת תשלומים דרך פלטפורמה או ניהול יעיל של החשבונאות שלו, באמצעות מוצרים כמו QuickBooks.

מוצרי פינטק חדשניים מאפשרים לעסקים קטנים להרחיב את השירותים שלהם ולפעול ביעילות ובקנה מידה גבוהים יותר.

טכנולוגיית מידע היא חידוש מרענן בתעשייה הפיננסית. פינטק מציע חדשנות שמסוגלת לשנות את השווקים הפיננסיים המסורתיים.

למרות שהמושג פינטק נדון בהרחבה, יש חוסר קונצנזוס לגבי הגדרת המונח בספרות המדעית. בצורה הדרגתית, סוגים שונים של מודלים עסקיים חדשניים של פינטק מופיעים וימשיכו לצוץ בשוק הפיננסי.

הכותב הוא ראש מטה קבוצת הבינה המלאכותית באינטואיט ישראל

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דנה

    בינה מלאכותית גם טובה בלאתר מתחזים.

  2. בילאל מחאמיד

    עולם הפינטק הולך ומתרחב במיוחד אחרי הקורונה ופעם היה קשה לשכנע אנשים לעולם הוורטואלי ובינה המלאכותי שמדבריח עליו היום והוא הלהיט הלוהט כאשר פעם הנוכחות הפיזית גברה על כל ההתנהגות הפיננסית שלנו היום ההפך הוא הנכון, בלי הודעת אימות דו שלבי ושימוש באפליקציות העברת הכסף מאובטחות אתה לא יכול להמשיך שגרת חייך במיוחד ולא לשכוח הגבלה ללכת עם מזומן בסכומים גדולים

אירועים קרובים