נשים ומחשבים: ירדן מינץ, רייזאפ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ירדן מינץ, מפתחת בסטארט-אפ רייזאפ

ירדן מינץ, מפתחת בסטארט-אפ רייזאפ

שם ותפקיד: ירדן מינץ, מפתחת בסטארט-אפ רייזאפ (RiseUp).

RiseUp הוא סטארט-אפ בתחום הפינטק המסייע לאנשים לשלוט בהוצאות שלהם ולחסוך כסף. החברה נוסדה מתוך חזון להשתמש בכלים טכנולוגיים על מנת לייצר מציאות כלכלית טובה ונגישה יותר בישראל. בתפקידי אני אמונה על שיפור חוויית הלקוחה ויצירת ערך חדש.

ותק בתפקיד: 14 שנים בתחום, מתוכם  ארבע שנים ברייזאפ.

השכלה: 12 שנות לימוד.

שירות צבאי:  מפתחת ב 8200.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? 

למרות שלמדתי מחשבים בתיכון ושירתי כמפתחת ב-8200, אחרי שהשתחררתי, עבדתי בעבודה זמנית כברמנית ולא ראיתי את עצמי עוסקת בתחום המחשבים או כמפתחת. התחושה הייתה שזה עולם של גיקים וגאונים, והרגשתי שזה לא בשבילי.

לאחר השירות הצבאי, לשמחתי, נשארתי בקשר עם קולגות מהצבא, בהם יפתח בר, שהיה מדריך בקורס שלי. הוא נטע בתוכי את האמונה שיש לי כישרון לתחום, ושאני צריכה למצוא את הדרך שלי ואת האתגרים שייקחו אותי הלאה. הוא גם עזר לי למצוא את העבודה הראשונה שלי. כמה שנים לאחר מכן, הוא הקים יחד עם שותפים את רייזאפ, שפותרת כאב חברתי שנוגע בכולנו, ומסייעת לאנשים לשפר את המציאות הכלכלית שלהם. זה היה ברור לי מהרגע הראשון שאצטרף אליו, והשאר היסטוריה…

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? 

במקומות מסוימים, בעיקר בחברות גדולות, אנחנו עדיין נתקלים לעיתים באפליה נגד נשים בתעשייה, אבל אין ספק שיש מגמת שיפור ניכרת. לשמחתי, המדיניות של רייזאפ חותרת לשוויון מגדרי והעצמה נשית, יש לנו הרבה מפתחות, ייצוג נשי גבוה בהנהלת החברה, ואפילו אחת ממייסדי החברה, תמרה הראל כהן, היא אישה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? ֿֿ

לצערי, כן. באחת החברות שעבדתי בהן, הייתי אחת העובדות הראשונות, הייתי מאוד מסופקת ואהבתי את החברה, ואף הפכתי לשגרירה והבאתי חברים שלי לעבוד איתי. בשלב חלוקת הבונוסים, התבשרתי מקולגה שלי, שהיה בתפקיד דומה, שקיבל בונוס הגבוה פי 2 מזה שאני קיבלתי. זאת הייתה חוויה מאוד מתסכלת, שבסופו של דבר גרמה לי להתפטר.

בחברה אחרת שעבדתי בה, הייתה תחושה שלהיות עם תכונות נשיות בולטות זה חיסרון. התרבות שם תגמלה התנהגות גברית סטריאוטיפית. למשל, נשים הרבה פעמים נוטות להוכיח את עצמן קודם ורק אז לשים את ההצלחה בפרונט, ואצל גברים זה הרבה פעמים הפוך. כשפעלתי בדפוס הנשי הרגשתי שזה פגע בהתקדמות שלי.

ברייזאפ, לעומת זאת, ההיפך הוא הנכון. קודם כל, יש אצלנו שבע מפתחות ו-11 מפתחים, וזה כבר מייצר תרבות ארגונית שוויונית, שבאה לידי ביטוי גם בשפה וגם בשיח שלנו בחברה.

לאחרונ, הצטרפה מפתחת שאמרה לי, שזה מעורר השראה בעיניה שאני דמות חזקה בחברה ומובילה בצוות הפיתוח. זה ממש משמעותי עבורי לשמוע דבר כזה. כדי לשנות את המציאות, חשוב שיהיו עוד ועוד נשים בתפקידי פיתוח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני

    מצד אחד אני מסכימה לגבי האמירה שיש מעט נשים במקצועות הטכנולוגיה אבל אני חושבת שהבעיה היא אצלנו הנשים, יש נטייה בקרב הנשים ללכת למקצועות ההוראה והטיפול (מורות,רופאות, אחיות וכו') יותר מאשר מקצועות הטכנולוגיה בחשיבה שזה מיועד לגברים, גיקים וגאוני מחשבים (גם אני חטאתי במחשבה זו לפני שכנסתי לעולם התכנות). אם נרצה שיוויון אנו צריכות לדחוף נשים לטכנולוגיה ולא לקטר רק על חוסר שיוויון בתקווה שאיכשהו זה יפתר מעצמו. תמיד יהיו אפליות (לא רק בעולם הטכנולוגיה), בין אם מורגשות או בין אם סמויות וזה לא רק כלפי נשים זה גם כלפי כהי עור,כלפי מוגבלים ורשימה מלאה אבל בניגוד לשאר התחומים אני חשה שבעולם ההייטק יש ניסיונות לשנות את התפיסה המקולקלת הזאת ונכון זה לא תמיד מושלם אבל לוקח זמן לשנות דברים גדולים, והשינוי מתחיל ,לדעתי, בנו הנשים.

אירועים קרובים