נשים ומחשבים: רותם גסלביץ', ואיאר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רותם גסלביץ', דירקטורית פיתוח עסקי באירופה, מזרח תיכון ואפריקה, ואיאר

רותם גסלביץ', דירקטורית פיתוח עסקי באירופה, מזרח תיכון ואפריקה, ואיאר.

שם ותפקיד: רותם גסלביץ', דירקטורית פיתוח עסקי באירופה, מזרח תיכון ואפריקה, בחברת הטכנולוגיה הישראלית, ואיאר (Vayyar).

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

תפקידים קודמים: דירקטורית פיתוח עסקי באירופה באורקם (OrCam); דירקטורית פיתוח עסקי במחלקת היי-טק ב-PwC; מנהלת פיתוח עסקי ושיווק בחברת ייעוץ לסטארט-אפים בניו יורק, ועורכת דין בפישר בכר חן.

השכלה ושירות צבאי: תואר שני במשפט וטכנולוגיה מאוניברסיטת ברקלי, תואר ראשון במנהל עסקים ומשפטים מאוניברסיטת רייכמן. מורה חיילת בפנימייה הצבאית בחיפה.

משפחה: נשואה +2 (השלישית בדרך).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? עבדתי כעורכת דין בתחילת הקריירה שלי, והרגשתי שאני במקום הלא נכון בשבילי. עברתי לסן פרנסיסקו לתואר שני וראיתי את תעשיית ההיי-טק מסביבי והוקסמתי. חברים קרובים שלי הקימו סטארט-אפים והובילו עסקאות של מוצרים טכנולוגיים חדשניים ברמה העולמית, ואני כתבתי חוזים. אני אוהבת חדשנות, עבודה עם אנשים ולהיות במרכז העשייה, אבל רקע טכנולוגי אין לי. החלטתי שאני רוצה להיות במקום הזה. עצרתי בכמה תחנות בדרך מאז, אבל עם הרבה מוטיבציה – הגעתי לאיפה שאני רוצה להיות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש פחות נשים בהיי-טק, אבל אני לא בטוחה שזה נובע מאפליה. אני חושבת שפחות נשים לומדות מקצועות טכנולוגיים בתיכון ומתגייסות לתפקידים טכניים בצבא, ואז זה מתבטא במיעוט נשים בתארים טכנולוגיים ובהמשך גם בתעשיית ההיי-טק. בכלליות, נשים נוטות לא להגיש לתפקידים שלא מרגישות שמתאימות בלפחות 90%, אבל זה שלנו בכל התחומים. מה שכן, השוק עובר שינוי בשנים האחרונות וכן רואים יותר נשים מובילות סטארט-אפים ומשתלבות בתפקידים בכירים בחברות היי-טק, הרבה תוכניות מקדמות נשים לפתוח מיזמים, נשים שותפות בקרנות הון סיכון, ולדעתי נראה יותר ויותר נשים בתעשייה בשנים הקרובות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? העובדה שיש רוב גברי בתעשייה מדגישה לעיתים את השונות של אישה בחדר, גם אם היא אישה חזקה. עם זאת, לא הרגשתי אפליה נגדי על רקע היותי אישה ונראה ש-Diversity (מגוון) הוא נושא שמאוד מדובר ומקודם בתעשייה, יותר מכל תעשייה אחרת.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעל

    למה כדי שאשה תצליח היא צריכה להיות "חזקה"?...

  2. בן

    ומה עם כמה מילים על החברה? תחום העיסוק של המרואיינת? הרזומה שלה לבדו מעיד שיש לה מספיק דברים מעניינים לומר מעבר לכך שהיא, ובכן, אישה.

  3. נועם

    האפלייה היא כאן. מראיינים מישהי מצליחה ובמקום להתמקד בעשייה שלה, רוב הראיון עוסק בהאם היא חוותה אפלייה.

אירועים קרובים