ארגונים עוברים לתשתית ענן היברידית וצריכת IT כשירות

השינויים בדרך שבה הארגונים מיישמים IT כיום דורשים מעבר לתשתית ענן היברידית וצריכת IT כשירות, שלא ניתנים ליישום בגישה של הקמת פרויקטים On-Premise ארוכי טווח

עידן גרינשפון, סמנכ"ל לשירותי ענן ומנהל פעילות החטיבה העסקית CloudHome בבינת תקשורת מחשבים.

משבר הקורונה גרם לארגונים רבים לשנות את הדרך שבה הם מיישמים את פתרונות ה-IT שלהם. במקום תשתית IT מקומית, הארגונים מטמיעים שירותי ענן גמישים ועוברים לצריכת IT כשירות (as-a-Service), מה שמאפשר התנהלות מכל מקום בעולם. אנליסטים בחברות מחקר מובילות מעריכים, כי עד שנת 2025 כ-90% מהארגונים יעברו לצרוך כך בין 50% ל-100% ממערך ה- ITשלהם, לאור הערכים והתועלת של המודל, כמו עושר טכנולוגי וצמצום משמעותי של הזמן מהדרישה לשירות ועד יישומו. בנוסף, מודל הצריכה משתנה והופך ממודל מבוסס CAPEX, הדורש הוצאה כספית גבוהה בתחילת הפרויקט, למודל מבוסס הוצאה חודשית, OPEX, המשקף את תזרים הארגון.

כיום ארגונים רבים מבצעים את המעבר לענן תוך הקפדה על המשכיות בהענקת שירותים ללקוחותיהם, התגברות על אתגרים חדשים, כמו קשיים בשרשרת האספקה, וביקוש שעלה באופן ניכר למוצרים ולשירותים דיגיטליים.

שירותי ענן היברידיים

אם בהתחלה הארגונים בחרו ליישם שירותי ה-IT בארגון במודל מבוזר, חלקם בענן פרטי מקומי, חלקם בקצה (Edge) וחלקם בעננים ציבוריים, כיום הארגונים מבינים, שסוד ההצלחה הוא ביישום תפיסה היברידית, המשלבת את שלושת סוגי התשתית. זאת תוך ניצול היתרון היחסי של כל אחד מהרבדים אל מול הצורך העסקי, והאפשרות לספק חוויית שירות ותשתית IT רציפה – החל מהענן הציבורי, דרך  הפרטי ועד לקצה, והשגת הערך מתכנון נכון של התשתיות הללו, תוך התייחסות לתפיסת אבטחת מידע וקישוריות רשתית חוצת סביבות ועננים, וכך יצירת פתרונות המהווים יתרון אסטרטגי על המתחרים.

שינויים בדרך שבה ארגונים מיישמים שינוי IT כיום

בעידן החדש של המידע, ארגונים מתחילים ליישם גישה של שינוי מתמיד והתחדשות לאורך השנה כולה. ניתן לזהות זאת באמצעות בחינה של כמה היבטים בשינוי:

  1. כל המחלקות בארגון עוברות לגמישות (אג'יליות) ולא רק חלק – כך ניתן לפתח פתרונות מהירים, תוך הסתגלות המחלקות לשינויים והאפשרות לפתוח את קהלי היעד לשווקים נוספים במהירות.
  2. ממודל מפל למודל זרימה קבועה – במקום לבצע שינויים משמעותיים בתחום ה-IT בחברה אחת לתקופה, ההתאמה למציאות המשתנה מתרחשת לאורך כל השנה.
  3. שינוי בסדר העדיפויות – במקום להעדיף התקנה מקומית של תוכנות ושירותי ענן בעדיפות שנייה, אפליקציות ענן מקבלות עדיפות גבוהה יותר.
  4. פתרונות הענן אינם משמשים רק כדי למלא חוסרים או לצרכים ספציפיים – הם הופכים להיות חלק מהותי במודל הפעילות של מחלקת ה-IT בחברה.
  5. חדשנות טכנולוגית אינה פעולה חד־פעמית, בעת הצורך, אלא לאורך כל השנה מחלקת ה-IT ממשיכה להתפתח בכיוונים חדשים ומשתדרגת.
  6. על ידי הערכה מראש של הארגון לדרישה הגוברת של שימוש בשירותי הענן והיערכות לכך, לא נוצר מצב של שרתים.

לסיכום, השינויים בדרך שבה הארגונים מיישמים IT כיום דורשים יכולת לספק תשתיתIT  דינמית ובזמן קצר אל מול הצרכים המשתנים של הארגון ומעבר לתשתית ענן היברידית וצריכת IT כשירות, שלא ניתנים ליישום בגישה של הקמת פרויקטים On-Premise ארוכי טווח.

 

הכותב הוא סמנכ"ל לשירותי ענן ומנהל פעילות החטיבה העסקית CloudHome בבינת תקשורת מחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים