נשים ומחשבים: אביב שגב, אטרה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אביב שגב, מפתחת פול סטאק בחברת אטרה

אביב שגב, מפתחת פול סטאק בחברת אטרה.

שם ותפקיד: אביב שגב, מפתחת פול סטאק בחברת אטרה (Atera).

ותק בתפקיד: ארבע שנים.

תפקידים קודמים: תומכת טכנית.

השכלה ושירות צבאי: לומדת לתואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. בצבא שירתי ביחידת המודיעין 8200.

משפחה: גדלתי ברעננה. שלישית מבין ארבע אחיות. שני הוריי רופאים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בתיכון התחלתי ללמוד במגמת מדעי המחשב, אבל הרגשתי אז שאני לא מתחברת לתחום, והחלטתי ללמוד פיזיקה וכימיה במקום. כשהתגייסתי לצבא נחשפתי לראשונה לתחום הטכנולוגי וגיליתי שאני מאוד נהנית ממנו. למדתי לתכנת ב-Python ומאוד נהניתי מזה. גיליתי שתכנות הוא תחום ממש יצירתי ומאתגר ושיש המון אפשרויות ללמוד ולהתפתח בתחום הזה.

לאחר הצבא חיפשתי משרות בתחום ההיי-טק. הגעתי לחברת אטרה, שם גויסתי למשרת תמיכה טכנית. לאחר כמה חודשים, מנהליי ראו כי יש לי פוטנציאל להתפתח מעבר למשרה שבה התחלתי, וכך עברתי למחלקת ה-R&D בתור Junior Full Stack Developer.

לאורך השנים ב-אטרה היו לי מנטורים נהדרים, שהעניקו לי המון המון ידע. בעבודה קשה, אך בהנאה מרובה, פיתחתי עוד מיומנויות וצברתי ידע נרחב בתחום, והיום אני כבר מתפקדת כמפתחת פול טראק בצוות משמעותי בחברה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? קיימים פערים בין נשים וגברים בתעשייה, בפרט ובחברה שלנו בכלל. ניתן לראות את זה בעיקר במשרות הבכירות בחברות, וגם בממוצע השכר של נשים לעומת גברים בתעשייה. כנראה שיש קשר גם לנקודת המוצא של החברה שלנו בנוגע לתפקידים של נשים וגברים – אם זה בנוגע לכלכלת הבית, משפחה, ילדים וכדומה.

עניין חוסר השוויון הינו בעיה כללית, וניתן לראות נתונים מחברות שונות שמאמתים את זה. עם זאת, אני בחרתי את מקום העבודה שלי גם לפי מדיניות קידום והעסקת הנשים שלה, ולכן באופן אישי אני לא חווה את הפערים האלה. לא הרגשתי במקום העבודה שלי שהעובדה שאני אישה מהווה לי מכשול, ואני מאמינה שההצלחה שלי היא בידיים שלי. למרות ובגלל הפערים הקיימים, אני מאמינה שזה על אחריותינו לדרוש את מה שמגיע לנו, להילחם על שוויון הזדמנויות, לקדם זכויות נשים ולבחור את מקום העבודה שלנו על פי הערכים שלנו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אישית, לא הרגשתי מעולם מופלה בתעשייה על רקע היותי אישה. החוויה האישית שלי מהתעשייה היא חיובית מאוד. אני מרגישה מועצמת בתחום, הרבה בזכות האנשים הטובים שהכרתי, שלימדו אותי וליוו אותי לאורך הדרך, וגם בזכות עצמי – שהצלחתי להתקדם ולהתפתח למקום שבו אני נמצאת היום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים