נשים ומחשבים: רויטל אוחיון, טרנד מיקרו ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רויטל אוחיון, מנכ"לית טרנד מיקרו ישראל

רויטל אוחיון, מנכ"לית טרנד מיקרו ישראל

שם ותפקיד:  רויטל אוחיון, מנכ"לית טרנד מיקרו ישראל.

ותק בתפקיד: שנה ושלושה חודשים כמנכ״לית טרנד מיקרו ישראל. לפני כן מנהלת מכירות בכירה בחברה, ובעבר מנהלת מכירות בחברת ההפצה זברה. מייצגת את טרנד מיקרו בישראל במשך כ-12 שנים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד אהבתי טכנולוגיה וחדשנות. כאדם שמאמין בשנוי שיחידים מסוגלים לחולל בסביבתם האישית והחברתית, תמיד התחברתי לאפשרות השימוש בטכנולוגיה וחדשנות כאמצעי וכקטליזטור להגשמת שינוי זה.  מעבר לכך, התחום מביא עימו למידה והתפתחות יומיומית, אין דבר כזה ״משעמם״ או ״להוריד רגל מהגז״. בתחום הסייבר בפרט, צריך להיות מוכנים בכל רגע נתון למתקפה הבאה, תוך כדי שמירה על עקרונות הומאניים שחשובים לנו כארגון וכחברה, כמו, למשל, פרטיות, GDPR, הרשאות וניהול תפקידים וכיוצ״ב.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בשנים האחרונות נשים ממלאות יותר ויותר תפקידי מפתח בעולמות הטכנולוגיה, בתחומי המכירות, הניהול וה-PreSale או תחומים נוספים שנחשבים ל״גבריים״, שחורגים מעבר לתפקידים המגדריים הקלאסיים במחלקות השיווק או ה-HR. אני מעידה על כך ממקור ראשון, שכן טרנד מיקרו הגלובלית מנוהלת על ידי אווה צ׳אן, שנבחרה בשנת 2020 להיות אחת ממאה הנשים המשפיעות בתחום הסייבר בעולם. גם בחברה בישראל יש רוב נשי, לא באופן יזום אמנם, כיוון שאנחנו מגייסים לפי התאמה מקצועית לתפקיד ולא על פי מגדר, אבל זה בהחלט אומר משהו חיובי עלינו כחברה. עם זאת וככלל, יש לנו עדיין דרך ארוכה לעבור. לפי מחקר שפורסם לאחרונה בפורבס, רק שליש מכוח הניהול הבכיר בתחום ההיי-טק הוא נשי, ובסייבר  רק 25%. איני יודעת האם מדובר באפליה קטגורית, אבל לא נוכל לבחון זאת אם לא נמשיך ונגדיל את היצע הנשים הרלוונטי לתחום באמצעות השכלה, הדרכה או פעילות הנגשה אחרת, כמו באמצעות עמותת תעשיידע, שהתארחה במשרדנו בתחילת החודש. מדובר בעמותה חינוכית, הפועלת לקידום החינוך ובאופן ספציפי אנחנו סייענו לנשים צעירות להיחשף ולראות בגובה העיניים  את האפשרויות הטמונות בעבודה בחברת סייבר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי, בכל הארגונים שבהם עבדתי לא חוויתי אפליה על רקע מגדר. אמנם תמיד הייתי הבחורה היחידה בחדר, בכל פגישה עסקית הייתי יוצאת דופן מבחינת המגדר, אבל מכיוון שבתחום המכירות עסקאות עושים קודם כל עם אנשים, המגדר לא היווה מכשול או עניין להתעסק בו. בחלק מהם נשים היו המנהלות שלי, או עמדו ועומדות בראש הארגון הגלובלי. יכול להיות שהיה לי מזל, ואפשר להגיד שזו התחלה של עולם חדש, תרבות ארגונית שלא הייתה מקובלת לפני 20 ו-30 שנה – זה לא הרבה מבחינה היסטורית. אני שמחה להיות במקום הזה היום וספציפית בטרנד מיקרו.

חשוב לי לציין שכמנהלת, כשאני מקבלת מועמדים ומועמדות או בחיי היום יום במשרד איני נוקטת בגישה של ״אפליה מתקנת״ לצד הגברי. למעשה, הגברים היום, במיוחד לאחר הקורונה, מעידים שהזמן האישי או הזמן המשפחתי חשוב להם במידה זהה לנשים. אגב, לא מזמן שמעתי סיפור על אישה בהריון שהתקבלה לחברה חודש לפני הלידה. זה מעורר השראה, ואני מקווה שהכיוון שאנחנו הולכים אליו ימשיך להיות טוב ומכיל עבור כלל המגדרים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים