נשים ומחשבים: אליאנה סמוליאן, Rewire

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אליאנה סמוליאן, ראש צוות BI ב-Rewire

אליאנה סמוליאן, ראש צוות BI ב-Rewire.

שם ותפקיד: אליאנה סמוליאן, ראש צוות BI ב-Rewire.

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

תפקידים קודמים: תפקיד ראשון לאחר קבלת התואר האקדמי.

השכלה ושירות צבאי: שירות צבאי – סמב"צית חי"ר ומש"קית מודיעין בחטיבה צפונית עזה; השכלה: תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, טכניון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מגיל צעיר נמשכתי למקצועות מדויקים, ובחטיבת הביניים ובתיכון למדתי חמש יחידות במתמטיקה ובפיזיקה. אחרי השירות הצבאי הייתה התלבטות בין לימודי אמנות לבין לימודים ריאליים יותר, ובסוף החלטתי ללכת לכיוון ריאלי, כי הרגשתי שזה כיוון שבו אוכל למצות את הפוטנציאל שבי. נרשמתי באופן טבעי לטכניון ובחרתי בלימודי תעשייה וניהול, תחום שמאפשר לי לממש את הכישרון שלי לפתור בעיות ולהסתכל על הדברים באופן יצירתי יותר, שעל פי רוב שונה ואף מוצלח יותר מאשר הפתרון שנשמע ברור מאליו. כיום אני משמשת כמהנדסת נתונים (Data Engineer) ומתמודדת עם אתגרים שונים הקשורים לניהול דטה באפליקציה של Rewire והפקת ערך כלכלי ממנו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

כללית, יש מגמת שיפור במעמדן של נשים בתעשייה, בהכרה ביכולותיהן, במקצועיותן ובתרומתן להצלחת פרויקטים וחברות. עם זאת, הדרך עוד ארוכה. אני שומעת על מקרים רבים שנשים חוששות להחליף עבודה בגלל שיקולים של תכנון משפחה וילדים נוספים, וחברות רבות עדיין מהססות למנות נשים לתפקידים ניהוליים בגלל הסוגיות הללו. שמעתי על מקרים מצערים של נשים שהגיעו לראיונות עבודה בלי טבעת כדי לנסות להימנע מהנושא המשפחתי. ולבסוף, האפליה בשכר גם היא עדיין רווחת בלא מעט חברות. נקודת האור היא שהמודעות גברה פלאים, וקבוצה גדולה מאוד של חברות חותרות בנחישות לבטל כל סממן – ולו הקטן ביותר – של אפליה וליהנות מהיתרונות העצומים הגלומים בגיוון מגדרי. צריך לציין לשבח גם גברים רבים, שרוצים כיום להיות מעורבים בעצמם בגידול הילדים ובניהול משק הבית המשותף – וגם אם הם לא מתכוונים לכך ביודעין – הם מחזקים את מעמדן של בנות הזוג ותורמים להעסקה שוויונית יותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לפני שהתקבלתי למשרה הראשונה שלי ב-Rewire התראיינתי במספר חברות ונשאלתי על זוגיות ועל תוכניות לעתיד. פסלתי את החברות הללו על הסף, כי גם אם השאלות נשאלו בסגנון תמים, הרי ברור שהן מעידות על יחס מפלה שאינו מקובל עלי. בראיון העבודה ב-Rewire הנושא לא עלה אפילו ברמז. כשהתחלתי לעבוד הבנתי למה: נשים מהוות 40% מכלל מצבת העובדים ו-32% מצוות המו"פ. במרכז המו"פ מכהנות חמש מנהלות צוותים מתוך שמונה צוותים, וכולנו רותמות את היכולות והכישורים שלנו להצלחת החברה ונמדדות על כך ורק על כך. מעבר לכך, השוויון המגדרי בחברה הוא מרכיב בולט בתפיסת הגיוון וההכלה הכללית ש-Rewire מיישמת, וכן, נשים, להט"בים ואף מהגרים משובצים בתפקידי מפתח שונים – החל מההנהלה הבכירה, דרך תפקידי ניהול זוטרים ועד כלל חברי הצוות המרכיבים את Rewire. אפליקציית הפינטק שלנו מאפשרת למאות אלפי מהגרי עבודה בישראל ובעשרות מדינות ברחבי העולם לבצע פעולות פיננסיות שונות והיא מוצעת להם בשמונה שפות. כדי לתמוך במגוון כה רחב של משתמשים, החברה מעסיקה בישראל עובדים ממגוון מדינות, ו-34% מהעובדים בארץ הם מהגרי עבודה בעצמם, המספקים תמיכה למהגרים מסין, תאילנד, פיליפינים, ניגריה, הודו ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עינת סמליאן

    אלופההה! בזכות נשים חזקות, ערכיות וכשרוניות כמוך השינוי כבר מורגש, וממשיך כל יום ביומו להיות עוד יותר בלתי נפרד בחברה..... גאה להכיר אותך אישית, ולראות אותך פורחת ❤️✨

אירועים קרובים