נשים ומחשבים: יערה אורחה, אוטודסק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יערה אורחה, מנהלת פרויקטים באוטודסק

יערה אורחה, מנהלת פרויקטים באוטודסק.

שם ותפקיד: יערה אורחה, מנהלת פרויקטים באוטודסק.

ותק בתפקיד: שבע שנים.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בספרות אנגלית ובלשנות, שירות ב-8200.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"זוג חברים הקימו סטארט-אפ והיו צריכים מישהי עם רקע בכתיבת תוכן ושפת אם אנגלית. באותה התקופה הייתי מורה, למדתי אנימציה והיה לי זמן פנוי להצטרף אליהם. משם, מהר מאוד התגלגלתי לתפקידים שונים ורחבים יותר בסטארט-אפ, וכשאוטודסק רכשה אותו, כבר ניהלתי את כל צוות התוכן של האפליקציה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"קודם כל, אני בוחרת להשתמש במילה 'כלפי' ולא נגד. אני חושבת שעדיין יש אפליה בתעשייה – גם כלפי נשים וגם כלפי מיעוטים אחרים. הפריבילגיה היא שקופה למי שיש אותה, ולכן הרבה פעמים האפליה קיימת ללא כל כוונה או יכולת לראות אותה. אבל המודעות לנושא עולה כל הזמן, והארגונים הגדולים נמצאים בניסיון מתמיד להילחם בתופעה ולהבין אילו צעדים הם יכולים לעשות כדי לוודא שיש הזדמנויות שוות לכולן.ם. אני מאמינה שהעלאת המודעות והגיוון ישפרו את מצב הנשים בתעשיית ההיי-טק וגם יעזרו לחברות לצמוח ולהשתפר".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"הנושא הכי בולט בתעשייה כיום, מהחוויה שלי, זה עניין חופשת הלידה. כרגע, ברוב המוחלט של החברות עדיין יש קושי בהתמודדות עם העובדה שהנשים הן אלה שיוצאות מהתפקיד לחצי שנה ויותר. במיוחד בארגוני פיתוח דינמיים, התפקידים וההגדרות משתנים ומתפתחים, מה שאומר שכשאנחנו חוזרות מחופשת הלידה, לא תמיד התפקיד שלנו עדיין קיים, או שצרכי הארגון השתנו בתקופת ההיעדרות ואופי התפקיד משתנה מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים