הספר שמשלב את הרציונל בבסיסה של היהדות עם עולם הניהול של ימינו

כותבי הספר מספרים, כי ככל שהתקדמו בעולם הניהול, הם גילו, שתפיסת העולם של היהדות נותנת את המענה המתקדם והמודרני ביותר לדילמות הכרוכות בניהול חברה, מוצר ועובדים

31/03/2022 17:14
מחברי הספר "אבות הניהול". מימין: זיו אלול ויניב פוגל.

בימים אלה הושק הספר ״אבות הניהול״, שכתבו זיו אלול , יזם ההיי-טק, ויניב פוגל, בהוצאת ידיעות ספרים. באירוע ההשקה החגיגי הופיע עידן חביב.

בין המברכים נצפו בכירי היי-טק, מנהלי חברות, פוליטיקאים וגנרלים, בהם שר התיירות, יואל רזבוזוב; מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש; שר המדע לשעבר ויו"ר קרן ספאק, יזהר שי; האלוף ערן ניב, ראש אגף מיחשוב; ונשיא ומנכ"ל מובילאי לשעבר, זיו אבירם ובת זוגו עינב ליעד-קיסר; יזם ופאנליסט "הכרישים", זוהר לבקוביץ; שמעון אלקבץ, יו"ר הראל-ביטוח; מבעלי גיתם, מודי כידון; מנכ"ל ארניקס, אודי זיו; יו"ר אלוני חץ, אבי וורטהיים; דורון ספיר, יו"ר קבוצת הורוביץ נדל"ן; מנכל"ית בית החולים וולפסון, ד"ר ענת אנגל, ואחרים טובים וחשובים. כל הרווחים ממכירת הספר ייתרמו קודש לארגון בנועם.

שמו של הספר, "אבות הניהול", מתכתב עם פרקי אבות, המסכת התשיעית בסדר נזיקין במשנה שבמקורותינו.

הנושאים המובילים של הספר הם חשיבותה של אינטליגנציה רגשית למנהל וכיצד ניתן לפתח אותה;  כיצד לנהל עובדים בצורה מיטבית; ואיך אפשר לאזן ביעילות בין החיים האישיים לחיי העבודה.

לדברי אלול ופוגל, הם חיים ונושמים את עולם הניהול המקצועי. ככל שהתקדמו בעולם הזה גילו השניים, שתפיסת העולם של היהדות נותנת את המענה המתקדם והמודרני ביותר לדילמות הכרוכות בניהול חברה, מוצר ועובדים. בפרקי אבות הם מצאו התייחסויות מרעננות להתמודדויות שנתקלו בהן דרך קבע ולכלים שעשויים להיות שימושיים מאוד למנהל.

ב"אבות הניהול" הם מבקשים להביא את הרציונל והניסיון העומדים בבסיסה של היהדות אל עולם הניהול של ימינו. הספר מציג שבעה קונפליקטים מרכזיים, שמשחרים לפתחו של כל מנהל, ומשלב בין חוכמת העבר לפרקטיקה עכשווית. בסוף כל פרק מוצג ראיון עם מנכ"ל או עם יו"ר מובילים ומנוסים בתחומם מרחבי העולם.

זיו אלול (אגב, אחיו של יורם אלול, מנהל פעילות BMC בישראל) הקים יחד עם עופר יהודאי את חברת הפרסום הדיגיטלי אינראקטיב, שנמכרה בסיבוב הראשון ב-86 מיליון דולר לחברת Fyber הגרמנית. אלול שימש כמנכ"ל החברה במשך 12 שנים. ב-2021 נמכרה Fyber בעסקה ששוויה 650 מיליון דולר, ובאותה שנה הקים אלול סטארט-אפ חדש בשם Periapt. הוא משקיע נלהב וחבר דירקטוריון בכמה חברות סטארט-אפ. סא"ל במיל', בעל תואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

יניב פוגל הוא המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי וולפסון. משמש כדירקטור וכמנהל בעמותות ובארגונים שונים. סא"ל במיל', בעל תואר ראשון בהיסטוריה צבאית וניהול, ותואר שני במדיניות ציבורית במסגרת התוכנית למנהלים של האוניברסיטה העברית.

מימין: זיו אלול ושמעון אלקבץ.

מימין: זיו אלול ושמעון אלקבץ. צילום: אביב חופי

מימין: יזהר שי, שר המדע לשעבר ויו"ר קרן ספאק; נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות; זיו אלול.

מימין: יזהר שי, שר המדע לשעבר ויו"ר קרן ספאק; נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות; זיו אלול.

זין אלול; רוני קרביץ, סופר ומרצה; יניב פוגל

מימין: זין אלול; רוני קרביץ, סופר ומרצה; יניב פוגל. צילום: אביב חופי

באמצע בין המחברים" דב איכנוולד, מנכ"ל ומו"ל הוצאת ידיעות ספרים ועורך ראשי בהוצאה ומי שהשכיל לבנות אותה להוצאה לאור הגדולה בישראל, בדינמיות ואסרטיביות.

באמצע בין המחברים" דב איכנוולד, מנכ"ל ומו"ל הוצאת ידיעות ספרים ועורך ראשי בהוצאה ומי שהשכיל לבנות אותה להוצאה לאור הגדולה בישראל, בדינמיות ואסרטיביות. צילום: אביב חופי

חיים פרייליכמן, שהחודש חזר לנהל את בנק אגוד עד למיזוג הסופי למזרחי טפחות, הצפוי בסוף 2022; דורון ספיר, יו"ר קבוצת הורוביץ נדל"ן מסוף 2021.

חיים פרייליכמן, שהחודש חזר לנהל את בנק אגוד עד למיזוג הסופי למזרחי טפחות, הצפוי בסוף 2022; דורון ספיר, יו"ר קבוצת הורוביץ נדל"ן מסוף 2021. צילום: אביב חופי

זיו אבירם, מייסד שותף של מובילאיי שנמכרה במחיר שיא של 15 מיליארד דולר לאינטל, וזוגתו שאיתו עינב ליעד-קיסר.

זיו אבירם, מייסד שותף של מובילאיי שנמכרה במחיר שיא של 15 מיליארד דולר לאינטל, וזוגתו שאיתו עינב ליעד-קיסר. צילום: אביב חופי

מודי כידון, מבעלי קבוצת גיתם והיום הרבה נדל"ן מניב, וזיו אלול.

מודי כידון, מבעלי קבוצת גיתם והיום הרבה נדל"ן מניב, וזיו אלול. צילום: אביב חופי

מימין: יזהר שי, שר המדע לשעבר ויו"ר קרן ספאק; נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות; זיו אלול.

מימין: יזהר שי, שר המדע לשעבר ויו"ר קרן ספאק; נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות; זיו אלול. צילום: אביב חופי

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילן אלול

    גאווה ישראלית ,ההשקה ביום המעשים הטובים מתכתבת מצויין עם כך שכל התרומות נועדו לעמותת בנועם לרווחת הקהילה

אירועים קרובים