נשים ומחשבים: עדי ארביב, נוניים

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עדי ארביב, אנליסטית מומחית לאבטחת סייבר ודטה, נוניים

עדי ארביב, אנליסטית מומחית לאבטחת סייבר ודטה, נוניים

שם ותפקיד: עדי ארביב, אנליסטית מומחית לאבטחת סייבר ודטה, נוניים (Noname).

ותק בתפקיד: חודש וחצי.

תפקידים קודמים: אין

השכלה/שירות צבאי: מחקר טכנולוגי ביחידה טכנולוגית מובחרת בצבא.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז שהייתי קטנה התעניינתי במחשבים. זה התחיל במשחקי מחשב שהייתי צופה באחים שלי משחקים בהם והמשיך בתיכון כשבחרתי במגמת מחשבים. משם התגלגלתי לתפקיד טכנולוגי בצבא, ואחרי 4 שנים השתחררתי לעולם של ההיי-טק.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בחודש וחצי שאני בחוץ לא הרגשתי אפליה נגדי. ההורים שלי חינכו אותי לשאוף תמיד גבוה ולמצוינות בכל תחום שאני עושה ולא לוותר. זה גרם לכך שגם בתיכון כשהייתי הבחורה היחידה במגמת סייבר, לא נשברתי ונשארתי על אף שהסביבה הייתה גברית.

בצבא זה נמשך, סבבו אותי בעיקר גברים, אבל הייתי רגילה לזה כבר מהתיכון. לכן, עכשיו, כשגם בתעשייה זה כך, אני מרגישה שזה המקום הנוח שלי.

כמובן שהייתי מעדיפה לראות יותר נשים בתעשייה, ואני יודעת שיש בעיקרון מגמה חיובית של נשים שעושות הסבת מקצוע או שבוחרות בתואר למדעי המחשב, אבל אני חושבת שזה לא מספיק.

אני שמחה לראות שיש הרבה ארגונים כמו she codes, שמטרתם להביא נשים לתעשייה ולצמצם את הפער הקיים.

בעיניי, אם כל אישה תראה עצמה כשווה בין שווים, תדע להעריך את עצמה אובייקטיבית, לבקש העלאות בשכר ולהיות בטוחה בעצמה הן בדיונים והן בראיונות עבודה, האפליה שנשים מרגישות תצטמצם משמעותית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

בחודש וחצי שאני עובדת בתעשייה לא הרגשתי את זה. לא יודעת לגבי חברות אחרות אבל החברה שבה אני עובדת – Noname – מצליחה לשמור על אווירה משפחתית ונעימה, שמקבלת את כולם כמו שהם, כשכולנו פועלים למען מטרה משותפת, ובלבד שאין הרגשה של אפליה כלפיי בפרט, כלפי נשים בכלל, או כלפי פלח אוכלוסייה אחר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים