מצטייני המחשוב: תובנות על הצטיינות שאינה נגמרת לעולם

בשנה שעברה התרגשנו להיפגש שוב, בטקס הפיזי הראשון שערכנו מפרוץ מגיפת הקורונה ● כיום - עדיין תחת השפעת המגיפה - הפרויקטים לבשו צורה שונה ולהימצא יחד בכנס פיזי זה כבר לא כזה דבר חריג

מצטייני המיחשוב והמנמ"רים המצטיינים. הטקס במבחן התקופה. אילוסטרציה.

טקס מצטייני המיחשוב והמנמ"רים המצטיינים נערך גם השנה באופן פיזי. בשנה שעברה זה היה האירוע הפיזי הראשון אחרי הסגרים ותחילת החזרה לשגרה, בין הדלתא לאומיקרון, ורגע לפני שמשק נפתח לחלוטין. ב-2021 הדבר הבולט ביותר היה ההתרגשות לפגוש אנשים פנים אל פנים, לאחר שנה של סגרים ומפגש דרך המסכים.

אחד המנכ"לים שבירכו את הזוכים אמר כי בין הדברים היפים שהתחרות עשתה, מעבר לחשיפת הפרויקטים, נכללת היכולת להפגיש קולגות וגם מתחרים ובכך לקיים קהילה עסקית ייחודית, שלא קיימת במגזרים אחרים.

גם השנה הקורונה הייתה ברקע של מרבית הפרויקטים שהוגשו לתחרות, אבל בהבדל משנה שעברה הנושא המרכזי לא היה כיצד ה-IT סייע לארגונים לשרוד את הקורונה, אלא פרויקטים שמימשו את התחזיות שהיו בתחילת השנה לפיה אתגרי המנמ"ר ב-2022 יהיו להמשיך את הפרויקטים והמיזמים שנוצרו בקורונה, ואולי בזכות הקורונה, ועכשיו האתגר הוא – לתחזק אותם.

לקבלת הפרסים עולים המנמ"רים יחד עם צוות העובדים שלהם. זו הדרך של המנמ"רים לעודד את עובדי ה-IT, שהם במידה רבה האנשים השקופים שלא נחשפים בדרך כלל. מי שלא ראה אחווה ארגונית ושימחה של עובדים לא ראה שמחה מימיו

היטיב להגדיר זאת פרופ' גדי אריאב, יו"ר ועדת ההערכה של אות המנמ"ר המצטיין, שאמר כי הקורונה עשתה טוב במידה מסוימת למנמ"רים שיכלו לממש פרויקטים שהיו בקנה, והם קיבלו יד חופשית מההנהלות, אבל הצפי הוא שבמסגרת החזרה לנורמל, היד של ההנהלה עלולה להיות קפוצה יותר. האתגר של המנמ"ר הוא להמשיך ולתחזק את הנכסים הדיגיטליים, באותו מודל שהיה.

פרופ' גדי אריאב, יו"ר ועדת ההערכה לבחירת המנמ"רים.ות המצטיינים.ות בתחרות מצטייני המחשוב.

פרופ' גדי אריאב, יו"ר ועדת ההערכה לבחירת המנמ"רים.ות המצטיינים.ות בתחרות מצטייני המחשוב. צילום: ניב קנטור

17 שנים של הכרה במצוינות

מצטייני המיחשוב היא בעצם תחרות של מצוינות. זה היה הרעיון מאחורי היוזמה להתחיל במפעל הוותיק הזה שחוגג 17 שנה להיווסדו. למרות שמדובר בזמן נצח שבו העולם השתנה, ואיתו הטכנולוגיה וגם חלק מהאנשים, המשמעות של התחרות לא השתנתה. פרופ' אריאב אמר שקשה מאוד להצביע על מצוינות אבל קל מאוד לזהות אותה כשהיא קיימת, וזה הורגש היטב לאורך כל הטקס.

עשרות המצטיינים שעלו בזה אחר זה עומדים מאחורי פרויקטים שהמצוינות שלהם אינה רק בעבודה הפנים-ארגונית, אלא בתוצאה שלהם, שנוגעת בחיים, בדברים האמיתיים שכולנו נחשפים להם יומיום כמעט בכל מקום, ורבים לא יודעים או לא מכירים את האנשים שעומדים מאחורי הטכנולוגיה שמאפשרת אותם.

וזה עוד פן יפה של התחרות הוותיקה: לקבלת הפרסים עולים המנמ"רים יחד עם צוות העובדים שלהם. זו הדרך של המנמ"רים לעודד את עובדי ה-IT, שהם במידה רבה האנשים השקופים שלא נחשפים בדרך כלל. מי שלא ראה אחווה ארגונית ושימחה של עובדים לא ראה שמחה מימיו.

ענף ה-IT פועל בשלושה צירים: הציר של הארגונים שמפתחים את הפתרונות, הלקוחות שנהנים מכך והציר השלישי, שבלעדיו אי אפשר לעשות כלום: החברות הספקיות, אלו שעובדות עם הענף. מנהלי החברות האלו היו בטקס ובאו לברך את הלקוחות. זוהי התמורה הכי משמעותית שיש לכל ספק פתרונות בענף, מעבר לתגמול הכספי.

ולבסוף, גם בטקס החגיגי אי אפשר להתנתק מהאירועים האקטואלים ברחבי העולם: המלחמה באוקראינה. לא מעט ספקים שלחו ברכות לשותפים שלהם מעבר לים, שם הם מבצעים פרויקטי מיקור חוץ מעבר לגבולות מדינת ישראל.

שורה תחתונה: שנת 2021 הייתה שנה מאתגרת שהתאפיינה בחוסר ודאות, ולמרות זאת השירותים והפעילות במשק המשיכה, וזה לא מעט בזכות אגפי המיחשוב, המנמ"רים וההנהלות, שהבינו כי החדשנות היא המנוע שמאפשר לכל ארגון לשרוד בתקופות קשות ולהצליח בתקופת רגיעה. המצטיינים שעלו לבמה אתמול הם חלק מענף שלם שהוא חלק מענף ההיי-טק, הקטר של המשק, שבתקופת הקורונה שמר על הכלכלה ועל החיים בכלל.

האירוע, הטקס והתחרות הם פרי עבודה מאומצת בת חודשים של צוות אנשים ומחשבים: הפקה, מערכת, גרפיקה וכל יתר העובדים. ומדובר בחודשים רבים של תכנון, ניהול התחרות, ניתוח תוצאות, ולוגיסטיקה. התודות הרבות שקיבלנו מהקהל הרב שגדש את אולם EAST בתל אביב, הן התמורה הכי חשובה לפעילות שלנו כל השנה. בתקווה בשנה הבאה ניפגש שוב עם המצטיינים ורק עם בריאות טובה ויציבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים