נשים ומחשבים: שלומית פוסמן, אואזיס תקשורת

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שלומית פוסמן, אואזיס

שם ותפקיד: שלומית פוסמן, מנהלת פרויקטים באואזיס תקשורת.

שם ותפקיד: שלומית פוסמן, מנהלת פרויקטים באואזיס תקשורת.

ותק בתפקיד: שמונה שנים.

תפקידים קודמים: מהנדסת רשת בחברה, תומכת בתמיכה העסקית והפרטית בחברת אינטרנט זהב.

השכלה: תואר ראשון בפסיכולוגיה וביולוגיה מאוניברסיטת בר אילן.

משפחה: נשואה +2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

חיפשתי עבודה סטודנטיאלית במשמרות והגעתי לאינטרנט זהב. התחלתי לעבוד בתמיכה טכנית לאחר קורס קצר שהיווה מבוא לעולם ה-IP. לאחר סיום התואר התלבטתי אם להמשיך לתואר שני במדעי החיים או להמשיך לעבוד. מכיוון שתמיד הייתה לי זיקה למקצועות ריאליים, והבנתי שהעתיד הוא בתחום התקשורת, החלטתי לנסות להתקדם בחברה, כי אהבתי את התחום. עברתי לתמיכה העסקית, שם המשכתי להעמיק את ידיעותיי בעולם התקשורת על ידי הכרת מוצרים נוספים וטכנולוגיות. לאחר כמה שנים, עקב היכרות עם חלק ממייסדי אואזיס, הציעו לי לעבוד בחברה כמהנדסת רשת ולהיות חלק מצוות ייעודי, אשר תומך בחברת אינטרנט גלובלית שבסיסה בהונג קונג. עם השנים עברתי תפקידים רבים, עבדתי מול לקוחות שונים בארץ ובחו"ל וביצעתי פרויקטים רבים של תכנון והטמעת רכיבי תקשורת, כגון מתגים, פיירוולים ונתבים. החל מ-2013 אני חלק מצוות הניהול של המחלקה ומנהלת את הפרויקטים האסטרטגיים של החברה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לא, יש הרמת גבה כאשר נתקלים באישה, ובדרך כלל חושבים שלא מדובר במישהי טכנית, אבל זה בעיקר עקב מיעוט הנשים בתחום. מכיוון שמדובר בתחום שעוסק הרבה בציוד פיזי, בניגוד לתחום התוכנה, נשים יותר נרתעות ממנו.

אני חושבת שיש רצון לקבל נשים לעסוק בתחום הזה, שנחשב מאוד גברי. בשנים האחרונות יותר ויותר נשים נכנסות לתחום עקב הנגשת המקצוע כבר בתיכון, חלקן ממשיכות בצבא לעסוק בתחום התקשורת וממשיכות לחברות אזרחיות לאחר השחרור.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

ממש לא, רוב המנהלים שלי היו והינם גברים, ומעולם לא הרגשתי שלא מקדמים אותי עקב היותי אישה. תמיד נתנו לי הזדמנויות שוות ומעבר. ברגע שמבינים מה היכולות של האדם רואים מעבר למגדר. מובן שיש מגבלות מסוימות – ייתכן שזה יהיה מאתגר עבורי לבצע פרויקט התקנה פיזית של DC, אך בהחלט אוכל לפקח עליו ולהגדיר את הציוד לאחר התקנתו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד העם מהתעשייה

    המדור הזה בא בטוב אבל בפועל ממשיך להנציח אפליית נשים

אירועים קרובים