נשים ומחשבים: סיגל דרוקר, פינסטרה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: סיגל דרוקר, דירקטורית פיתוח עסקי בפינסטרה

סיגל דרוקר, דירקטורית פיתוח עסקי בפינסטרה.

שם ותפקיד: סיגל דרוקר, דירקטורית פיתוח עסקי בפינסטרה.

ותק בתפקיד: "שלוש שנים, מתוך 14 שנים שאני עובדת בפינסטרה".

תפקידים קודמים: "הקריירה שלי בהיי-טק מתפרסת על פני יותר מ-20 שנים. התחלתי בתור מנתחת מערכות בשורקומפ והתקדמתי בחברות פינטק שונות לתפקידים של ניהול מוצר, ניהול צוות מנהלי מוצר, ניהול מערך התמיכה ועוד".

השכלה ושירות צבאי: "בצבא הייתי עוזרת קצין תחזוקה בבית ספר לצניחה. אחרי שהשתחררתי עבדתי בבנק הבינלאומי, באגף מטבע חוץ, ובמקביל השלמתי תואר ראשון בכלכלה. לאחר מכן השלמתי תואר שני במנהל עסקים – מימון ובנקאות בינלאומית, בבריטניה".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"הגעתי לתחום הזה במקרה. למדתי ביולוגיה בתיכון ולא חשבתי על קריירה בעולם הטכנולוגיה. אחרי שסיימתי את התואר הראשון בכלכלה החלטתי להגשים חלום ולנסוע ללמוד בבריטניה לתואר שני. בחלוף שנה מרתקת ומפגש עם אנשים מכל העולם היה לי ברור שלא אחזור לעבודה בבנק הבינלאומי, וחיפשתי תחום חדש ומאתגר. למזלי, התקבלתי לתפקיד מנתחת מערכות בשורקומפ, במערכת חדר עסקאות שהחברה רכשה. במהלך העבודה בחברה למדתי ניתוח מערכות ועברתי לעבוד בבריטניה למשך כחצי שנה. מאז המשכתי לעבוד בחברות היי-טק בתחום הפיננסי (פינטק). העבודה בחברות אלה אתגרה אותי, אפשרה לי לנסוע ללקוחות בעולם, להתקדם לתפקידים שונים שעניינו אותי, להתקדם לצוות ההנהלה ולהשפיע".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"אני חושבת שהתקדמנו מאוד ולראייה, אנחנו רואים כיום לא מעט מנהלות, יזמיות ומנכ"ליות בענף. עם זאת, עדיין יש צורך ליישם מהלכים שונים, לרבות בתחום החינוך, כדי שנשים נוספות יצטרפו לתעשיית ההיי-טק ויתקדמו לתפקידי ניהול ולתפקידים טכנולוגיים בכירים. גם כיום קורה לא פעם שאני האישה היחידה בפגישות שאני מקיימת עם נציגי חברות פינטק, בארץ ובחו"ל.

כמו כן, לצערי, עדיין ישנם פערים בשכר בין נשים לגברים בתעשיית ההיי-טק, אם כי יש מגמת שיפור בתחום זה.

כיום מתקיימת פעילות ענפה שנועדה לדחוף ולקדם נערות כבר בחטיבות הביניים לבניית קריירה בעולם הטכנולוגי. חשוב לתת ביטוי פומבי לסיפורי הצלחה של נשים בהיי-טק, על מנת שתשמשנה דמויות לחיקוי עבור נערות צעירות, ששוקלות את דרכן. לדוגמה, באחרונה השתתפתי בפרויקט מקסים בעיניי – שבוע הנערה הישראלית של עמותת שוות, שבמסגרתו כ-1,500 נשים מתעשיות שונות הגיעו לחטיבות ביניים ולתיכונים ברחבי הארץ, וסיפרו את הסיפור שלהן, שכל אחד מהם עורר השראה בקרב הנערות.

ככל שבנות ייחשפו יותר לסיפורים, הן תרכושנה ביטחון ביכולות שלהן ובניכוס ההצלחות לעצמן, ולא לסביבה. אני מקווה שהדבר יאפשר להן להגיע להבנה שהן יכולות להגיע רחוק, אם הן רוצות. אין ספק שעבודה בחברת היי-טק היא תובענית גם ובמיוחד לנשים, שבנוסף לכך צריכות לנווט בין משימות הבית והמשפחה למשימות העבודה, וכן לשמור על איזון בחיים, עם שעות פנאי איכותיות. אם נשים באמת רוצות לעבוד בהיי-טק, הן יכולות למצוא פתרונות שיאפשרו זאת.

על כל אישה להיות אחראית על הקידום האישי שלה בהיי-טק, לדרוש את מה שמגיע לה – הן בשכר והן בתפקיד שהיא מעוניינת בו – ולא לחכות שמישהו אחר יעשה זאת עבורה. יש לציין שהעבודה ההיברידית, שהתפתחה במהלך הקורונה, הוכיחה שניתן לעבוד גם מהבית בצורה יעילה, והיא מאפשרת גמישות רבה יותר בשעות העבודה. אני מקווה שזה יאפשר לנשים נוספות להצטרף לתעשייה ולצמוח בה".

האם נתקלת אישית באפלייה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לא. בכל פעם שרציתי תפקיד חדש או להתקדם, כולל בפינסטרה, פשוט דרשתי את זה. כמובן שזה היה כרוך בעבודה קשה, לימוד וצבירת ניסיון במשך שנים רבות, אך המאמץ בהחלט השתלם מבחינתי. זו אחת הסיבות שאני נמצאת בחברה כבר 14 שנים".

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. שרה איגור

      סיגל את פשוט אלופה, בכל דבר שנגעת בו עשית חיל. את גאווה גדולה להורייך. המשיכי בדרכך זו. ממני חברה של אמא שלך כל הכבוד לך🙏

  1. יגאל מנדה

    כל הכבוד סיגל. כל מילה פנינה וכל משפט מחרוזת פנינים על תוארך

אירועים קרובים