15 שנים בצמרת העולמית – יומולדת שמח ל-iPhone

לפני 15 שנים עמד סטיב ג'ובס האגדי על הבמה בסן פרנסיסקו והציג את ה-iPhone הראשון, ששינה את העולם – יש את העידן שלפניו, ויש את העידן שאחריו

9.12.2007 - סטיב ג'ובס מציג את ה-iPhone הראשון. לכידת מסך

"מדי פעם, מגיע מוצר מהפכני שמשנה הכל. יש לך מזל אם יוצא לך לעבוד על אחד כזה בקריירה שלך. אפל היא בת מזל שהייתה יכולה להציג כמה כאלה לעולם", כך פתח סטיב ג'ובס המנוח, מנכ"ל אפל ב-2007, את דבריו בכנס מקוורלד, כשהציג את ה-iPhone הראשון. "היום אנחנו מציגים שלושה מוצרים מהפכניים: הראשון – אייפוד עם מסך רחב ופקדי מגע, השני הוא טלפון נייד מהפכני, והשלישי הוא מכשיר פורץ דרך לגלישה באינטרנט. ואלה לא שלושה מכשירים נפרדים – זהו מכשיר אחד, ואנו מכנים אותו iPhone. היום אפל עומדת להמציא מחדש את הטלפון".

15 שנים חלפו מאז ה-9 בינואר 2007, כשג'ובס עמד על הבמה בסן פרנסיסקו והציג את המכשיר שעמד בהבטחתו ואף יותר – הוא המציא מחדש את הטלפון ושינה את העולם. העיצוב הייחודי, המסך הגדול, ממשק המשתמש הידידותי שלו וטכנולוגיית המגע המהפכנית שלו הפכו אותו מיד להצלחה מסחררת ולמוצר המוביל בתחומו, כזה שמכתיב אילו תכונות ויכולות יהיו גם במכשירים המתחרים. יצרניות מתחרות שזלזלו בו וראו בו שיגעון ארעי – חלפו מן העולם, כמו, למשל, נוקיה, מוטורולה ובלקברי.

בזכות שיפורים וטכנולוגיות חדשות שנוספו לו במהלך השנים, כמו זיהוי טביעת אצבע, זיהוי פנים, טכנולוגיות צילום מתקדמות ועוד, ה-iPhone שומר על מקומו בצמרת גם לאחר 15 שנים. מדי שנה אפל מצליחה להלהיב את העולם עם עוד קפיצה טכנולוגית שהיא מוסיפה לו.

אחד מיתרונותיו הגדולים הוא האינטגרציה המושלמת בין החומרה והתוכנה שלו, המאפשרת ביצועים אופטימליים, מה שקוסם למיליוני אנשים בעולם. לפי אפל, יש כרגע יותר ממיליארד משתמשי iPhone פעילים בעולם, והצלחתו הפכה את אפל לחברה הראשונה בעולם עם שווי שוק של שלושה טריליארד דולר.

לבד מהיותו רק טלפון לתקשורת בין אנשים, חולל ה-iPhone מהפיכות בתחומים רבים בכך שהנגיש את הטכנולוגיה להמונים ושינה את הדרך שבה אנשים צורכים שירותים – החל מתקשורת אישית, שירותים רפואיים, בנקאות, גיימינג, ועוד ועוד. בזכותו נולדו תעשיות חדשות, ובתעשיות אחרות התחוללו מהפיכות: הוא שינה לחלוטין את תעשיית המוזיקה, בזכותו נולדה תעשיית האפליקציות שחלחלה גם לעולם העסקי, ובעצם גם גוגל יכולה להגיד לו תודה, כי במידה מסוימת בזכותו היא פיתחה את מערכת ההפעלה אנדרואיד, שהיא בעצם מערכת ההפעלה הסלולרית היחידה המתחרה בו שהצליחה לשרוד, והנפוצה בעולם, שנתנה זריקת מרץ לתעשיית הסמארטפונים העולמית. הוא טלטל את השוק עד כדי כך, שתוך שנים ספורות עברה אוכלוסיית העולם להשתמש בסמארטפון כלשהו במקום הטלפונים הקודמים, שנראו כמו משהו פרה-היסטורי.

מעניין איך ייראה ה-iPhone בעוד, נאמר, חמש שנים, כשהוא יכבוש עוד ועוד היבטים בחיינו – שומר על בריאותנו, מחליף את צרור המפתחות, יציע חוויות מעשירות עם מציאות מדומה ועוד ועוד… רק השמיים הם הגבול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים