נשים ומחשבים: מיטל אשכנזי, לייבפרסון

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיטל אשכנזי, ראש צוות פיתוח, לייבפרסון

מיטל אשכנזי, ראש צוות פיתוח, לייבפרסון.

שם ותפקיד:  מיטל אשכנזי, ראש צוות פיתוח (היום מנהלת שני צוותים), לייבפרסון

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

השכלה ושירות צבאי: תואר שני בהנדסת מערכות מידע מאוניברסיטת בן גוריון. בצבא הייתי קצינת חמ"ל בחטמ"ר מנשה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד הייתי טיפוס ריאלי, בתיכון למדתי מתמטיקה ופיזיקה ואהבתי את זה מאוד, ובכלל לא היה לי קשר למחשבים. כשסיימתי את הצבא נרשמתי ללימודים למסלול של הנדסת תעשייה וניהול. במקרה, באותה שנה נפתח מסלול של הנדסת מערכות מידע והציעו לי לעבור. התייעצתי עם חברה של אחותי מהתחום והיא המליצה לי ללכת על זה. מכיוון שלא היה לי רקע במחשבים, אז בהתחלה חששתי, אבל מהר מאוד גיליתי שזה מאוד מסקרן אותי ושזה בא לי בטבעיות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שבימים אלה יש אפליה נגד נשים, אבל עדיין יש פערי שכר, שנובעים בעיקר מכך שנשים עדיין מהססות לדרוש שכר זהה לגברים. לדעתי נשים עדיין לא תופסות את עצמן כשוות לגברים בגלל שהיסטורית בכלל לא עודדו נשים לצאת לעבוד, וכשכבר הן יצאו לעבוד, הן הוסללו לעבודות מאוד ספציפיות, פחות בעולם הטכנולוגי. אני חושבת שהרבה מקומות עבודה מעודדים גיוס של נשים, אך יחד עם זאת, הם צריכים ביוזמתם ליישר קו בתחום השכר בין נשים וגברים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי לא יצא לי להיתקל במצב כזה, ועבדתי בחברות שבהן מעודדים גיוס וקידום של נשים. במקום העבודה שלי חלק גדול מהעובדים הן נשים. בתור מנהלת אני מעודדת גיוס של נשים ומנסה להוות להן דוגמה לכך שנשים יכולות להיות מובילות, לא פחות מגברים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חנה

    גאים בך. את באמת מהווה דוגמא !!!! בתקווה שבזכותך נערות תלכנה ללמוד מקצועות ריאליים מחשבים וטכנולוגיים.

אירועים קרובים