המשבר בתעשיית המוליכים למחצה מחייב אותה בהאצה טכנולוגית  

בתעשיית המוליכים למחצה קיימת דרישה להתקדמות טכנולוגית משמעותית ולשילוב של תהליכי אוטומציה ודיגיטציה בתשתית, מאחורי הקלעים של הפיתוח והייצור, שיאפשרו לה להמשיך לגדול לנוכח העליות בביקושים

30/11/2021 12:54
ראם חזן, מנהל מכירות טק באינפינידט.

תעשיית המוליכים למחצה, שתמכה במגמת הדיגיטציה המתחזקת בעולם מאז פרוץ הקורונה, נמצאת במשבר עמוק שמחריף והולך. הביקוש האדיר, הדרישות התובעניות להתאמה אישית, לדיוק וביצועים גבוהים, והאתגרים האובייקטיביים בתעשייה, בהם מפעלים שנסגרו בשל המגיפה במזרח, הביאו את הענף לקצה גבול יכולתו בשנה האחרונה. עם זאת, תעשייה זו, שאפשרה ללקוחותיה גידול באחסון נתונים, עיבוד ממוחשב ויישום של טכנולוגיות AI ו-IoT, יכולה כיום להביט אל עתיד של גידול והתחדשות טכנולוגית משלה.

אחד הגורמים המרכזיים בתשתית המחשוב, המייעלים את תהליכי הפיתוח ותומכים בדרישות המשתנות של תעשייה זו הינו תשתית אחסון המידע.

בעוד התעשייה נמצאת תחת לחץ אדיר לספק את הביקוש, נדרשים פתרונות אחסון מידע חדשניים, שיתמכו בנפחים הגדלים בקצב מהיר, במספר קבצים עצום ובמחשוב עתיר ביצועים ( HPC –  High Performance Computing) ויקצרו את סבבי הפיתוח באופן משמעותי

אתגר המידע

תעשיית המוליכים למחצה ממשיכה בימים אלו מומנטום של חדשנות ומיקוד במחקר ופיתוח. תהליכי הפיתוח מעלים את הצורך בגמישות ושרידות גבוהים מאוד, בעוד נפחי המידע המיוצרים על ידה הולכים וגדלים בקצב אדיר. מעבר לכך, תעשייה זו מאופיינת בביצוע בדיקות מרובות וביצירה של מספר אדיר של קבצים קטנים, דבר שמסרבל את הגישה למידע והופך אותה למסועפת עד מאוד. תהליכי הפיתוח המואצים והייצור הרב של מאות מיליוני קבצים קטנים מביאים באופן טבעי לאיטיות בשליפת מידע ולירידה בביצועי מערכי האחסון הקיימים.

לפיכך, ארגונים בתחום נמצאים כיום בצומת דרכים בבואם לבחור פתרונות אחסון שישרתו את הדרישות הנוכחיות והעתידיות שלהם. פתרונות מתקדמים יכולים להתגמש נוכח נפחי מידע הולכים וגדלים, לעמוד בעומסי העבודה האדירים שמאפיינים אותה ואף לגדול יחד איתה.

תעשייה עם פנים לעתיד טכנולוגי מתקדם

ממחקר שנערך לאחרונה על ידי אקסנצ'ר  בקרב 6,000 מנהלים בתעשיית המולכים למחצה עולה, כי לאחר השיבוש הרב שיצרה מגיפת הקורונה בתעשייה, חברות בתחום מעוניינות לחזור למסלול עם תהליכי דיגיטציה מואצים. כ-90% מהמנהלים מסכימים, כי הארכיטקטורה הטכנולוגית שלהם הופכת קריטית להצלחת הארגון שלהם – זאת לעומת 77% בתעשיות אחרות.

ואולם נתונים אחרים מראים, כי לתעשייה יש עוד דרך לעבור. מסקר שפורסם על ידי מקינזי עולה, כי רק 30% מיצרני ההתקנים בתעשיית המוליכים למחצה נהנים מהיתרונות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה ומהטכנולוגיות של Industry 4.0. 70% הנותרים נמצאים בשלבי פיילוט שונים, או שהפרויקט שלהם נתקע.

הנתונים הללו מעידים, כפי שציינתי, כי קיימת דרישה בתעשיית המוליכים למחצה להתקדמות טכנולוגית משמעותית ולשילוב של תהליכי אוטומציה ודיגיטציה בתשתית, מאחורי הקלעים של הפיתוח והייצור, שיאפשרו לה להמשיך לגדול לנוכח העליות בביקושים.

פתרונות טכנולוגיים למחשוב עתיר ביצועים

בעוד שעלות הפיתוח של כל שבב עולה מהסיבות האובייקטיביות, ובעוד התעשייה נמצאת תחת לחץ אדיר לספק את הביקוש, נדרשים פתרונות אחסון מידע חדשניים, שיתמכו בנפחים הגדלים בקצב מהיר, במספר קבצים עצום ובמחשוב עתיר ביצועים ( HPC –  High Performance Computing) ויקצרו את סבבי הפיתוח באופן משמעותי.

פתרונות אלו יכולים לתמוך בתהליכים רבים המתבצעים במקביל, לאפשר גישה קלה למידע גם במקרה של מאות מיליוני ומיליארדי קבצים, וכן להציע ביצועים גבוהים יותר ולפתוח את צווארי הבקבוק. היכולת לספק תוצרים איכותיים ומהירים יותר עם זמני תגובה קצרים יותר תתמוך בתעשייה זו בצורה הולמת יותר, בעוד היא מתמודדת עם האתגרים העומדים בפניה.

 

הכותב הוא מנהל מכירות טק באינפינידט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים