קטר ההיי-טק דוהר? זה הזמן לגבש אסטרטגיה שיווקית חדשה

הנסיקה של תחום ההיי-טק יכולה להוות הזדמנות נפלאה עבור חברות ● אלא שלצורך כך נחוצים דרך ואדם שיסייעו להן להגיע אל הלקוחות ● איך עושים זאת?

21/11/2021 17:25
מיטל הדר, מנכ"לית מרקטינג סולושנס.

זה לא סוד שתעשיית ההיי-טק דוהרת קדימה, וביתר שאת בתקופה האחרונה: הכסף "שוכב על הרצפה"; האנג'לים הולכים ומתרבים; תעשיית ההיי-טק הישראלית הפכה לבית גידול לוהט של יוניקורנים: בתוך פחות משנה וחצי זינק מספרם ביותר מ־50%, כשהשוק המקומי תרם אחד מכל 10 חברות החד קרן בעולם; המיזוגים יוצרים מיליונרים חדשים וצעירים; ובכלל, נראה שכולם מרוויחים מהמצב הקיים. ואולם, גם אם כל הנאמר לעיל מדויק ונכון, אסור לאף חברת היי-טק להוריד את הרגל מהגז, ומי שחושב שמצגת אחת מספיקה כדי לגייס עוד סבב – שיחשוב שוב.

כמו בכל ארגון, גם חברות היי-טק נדרשות להציג אסטרטגיה שיווקית. ארגון שטרם גיבש אחת כזאת, או לא מצא מי שיגבש אותה עבורו – ההמלצה היא להסתייע בשירותי ייעוץ שיווקי, שבמסגרתו מושם דגש על בניית אסטרטגיה שיווקית. הכוונה היא לתכנון, בנייה ויישום של תוכנית פעולה, שמטרתה לפעול ברמה השיווקית מול קהל הלקוחות הרלוונטי ולסייע למערך המכירות להוביל לשיפור מתמיד. איך עובד תהליך שכזה?

הגדרת כלי תכנון

לפני הכול, מגדירים את כלי התכנון שבאמצעותם ניתן להתוות את האסטרטגיה השיווקית. התהליך כולל מיפוי של המצב הקיים באמצעות ניתוח דו"חות פיננסיים שמעידים על מצבו הכלכלי של הארגון, הגדרת סביבת התחרות תוך בידול הצעת הערך (מכירה) של הארגון, הגדרת קהל המטרה הרלוונטי, הגדרת תקציב השיווק על פי פריסה לחודשים, הגדרת יעדי מכירות תקופתיים ועוד.

כלי תכנון אלה מהווים אמצעי להתוויית אסטרטגיה שיווקית מנצחת, שבאמצעותה ניתן לפעול על פי תוכנית עבודה סדורה ולהביא לידי ביטוי את היתרונות היחסיים של הארגון בסביבת התחרות שבה הוא פועל. במקביל, שירותיו של יועץ שיווקי מתמקדים בבחירת המסרים השיווקיים הגלויים והסמויים הנלווים לכל מהלך שיווקי כזה או אחר באפיקי המדיה השונים, לצד יצירת תוצרי קריאטייב שבאמצעותם ניתן לחשוף את המסרים השונים לקהלי היעד הרלוונטיים.

כמו בכל ארגון, גם חברות היי-טק נדרשות להציג אסטרטגיה שיווקית. ארגון שטרם גיבש אחת כזאת, או לא מצא מי שיגבש אותה עבורו – ההמלצה היא להסתייע בשירותי ייעוץ שיווקי, שבמסגרתו מושם דגש על בניית אסטרטגיה שיווקית

ייעוץ שיווקי לאחר התוויית האסטרטגיה

שיווק יעיל ומניב תוצאות הוא כזה שמשלב בין אסטרטגיה שיווקית ממוקדת ונכונה לתוכנית פעולה שבאמצעותה ניתן ליישם הלכה למעשה את הרעיונות התיאורטיים שנכללים בה. כפועל יוצא מכך, שירותיו של יועץ שיווקי חיוניים והכרחיים לכל סוגי העסקים גם להתוויית האסטרטגיה השיווקית וגם ליישומה בפועל.

לאחר התוויית האסטרטגיה ולצורך יישומה בפועל, שירותיו של היועץ השיווקי מתמקדים בפעולות הבאות: מציאת דרכים להעצמת החוויה האישית של הלקוח בכל פעם שהוא מקיים אינטראקציה כזו או אחרת אל מול בית העסק, מיצוי מכלול הפעולות השיווקיות שניתנת ליישום באמצעות הנכסים הדיגיטליים שעומדים לרשות בית העסק, תכנון מהלכים שיווקיים באונליין ובאופליין, יצירת שיתופי פעולה עסקיים ושיווקיים עם גופים חיצוניים, והטמעת כלי ניהול לצרכי מדידה ובקרה אחרי כל מהלך שיווקי כזה או אחר באפיקי המדיה השונים.

מדובר בהתאמתה של האסטרטגיה השיווקית לתנאי השוק המשתנים ולסביבת התחרות, שמגיבה בהתאם לכל מהלך או תרחיש שיווקי המיושם על ידי בית העסק

מדוע כל חברה חייבת יועץ שיווקי?

תקציב הפרסום והשיווק הוא בדרך כלל מוגבל, ולכן, קיימת חשיבות רבה לכך שכל השקעה כספית במהלכי השיווק תניב את התוצאות הרצויות ותאפשר להקצות סכומי כסף נוספים לטובת מהלכי שיווק נוספים. לצורך כך, הארגון יידרש לשירותיו של יועץ שיווקי מנוסה ומיומן, שיודע לתכנן לפרטי פרטים את מהלכי השיווק הנחוצים לו, וזאת לאחר תהליך מקדים של התוויית אסטרטגיה שיווקית בהתאם למופיע לעיל.

אם כך, כיצד לבחור יועץ שיווקי?

ניסיון מקצועי מעל לכל – על הארגון להקפיד לבחור ביועצים שיווקיים בעלי ניסיון מוכח בתחום השיווק בכלל ובתחום הייעוץ בפרט, כאשר ברוב המקרים מומלץ לבחור בשירותיהן של חברות לייעוץ עסקי שמתמחות במספר תחומי ייעוץ שונים.

המלצות, רבותיי, המלצות – מאחורי כל יועץ שיווקי מוצלח ומנוסה בתחומו תוכלו למצוא רשימה של לקוחות ממליצים, שהם בעלי עסקים שכבר התנסו בשירותיו המקצועיים. אל תהססו לפנות באופן יזום ללקוחותיו של היועץ השיווקי בהווה ובעבר, ולקבל מהם חוות דעת בכל הנוגע לשביעות רצונם מהשירות שאותו הם קיבלו.
היקף שירותי הייעוץ המוצעים לכם – ייעוץ שיווקי הוא שירות מקצועי שמאגד בתוכו מגוון רחב של פעולות ושירותים המיושמים על ידי היועץ לאורך כל הדרך, ולכן חשוב לבדוק ולבחון מראש את היקף השירותים המקצועיים המוצעים במסגרת השירות.

היכרות מקדימה עם תחום העיסוק של הארגון – ככל שהידע המקדים של היועץ השיווקי בתחום העסקי הרלוונטי רחב יותר, כך התובנות השיווקיות שלו יכולות לסייע לארגון יותר. לכן, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ שיווקי בעל ניסיון בתחום העיסוק הרלוונטי של הארגון.

הכותבת היא מנכ"לית מרקטינג סולושנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים