תוכן פרסומי
ראשי » דעות וניתוחים » הנמר מבקר במטה אל על בנתב"ג – בימי היציאה מהקורונה
מימין: פלי הנמר ווסמנכ"ל טכנולוגיה ומידע באל על, עדו ביגר

הנמר מבקר במטה אל על בנתב"ג – בימי היציאה מהקורונה

עולם התעופה כולו עבר בזמן משבר הקורונה טלטלה דרמטית, אבל בחברת התעופה הישראלית החליטו למנף את השינויים ולצאת מהקורונה עם "אל על החדשה" ● פלי הנמר יצא לראות מה השתנה ולבקר במטה החברה בנמל התעופה

מאת 25 במרץ 2021, 14:57 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

חברת התעופה אל על עברה השנה טלטלה עצומה. משבר הקורונה העולמי פגע דרמטית בוורטיקל התעופה בפרט, ובעולם התיירות בכלל. תכנית הצמיחה מחדש, "החזרה לשחקים", כפי ששהיא מכונה בחברה, כוללת גם את הבנייה והתכנון של "אל על החדשה" באספקט הטכנולוגי.

יצאתי לסיור שטח, נפגשתי עם ראש המטה של אל על, שלומי עם שלום, עם יוסף ברזני, סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה, עם רוני פינקלשטיין, רא"ג שיפוץ מטוסים, ועם עדו ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות והמידע של החברה.

עבודה בעמידה נוחה לעיתים יותר וגם מפעילה את הגוף. עדו ביגר, סמנכ"ל טכנולוגיה מידע CIO+CDO באל על, מגלה גמישות פיזית. צילום: פלי הנמר

עבודה בעמידה נוחה לעיתים יותר וגם מפעילה את הגוף. עדו ביגר, סמנכ"ל טכנולוגות ומידע (CIO+CDO) באל על, מגלה גמישות פיזית. צילום: פלי הנמר

"היה ברור מהרגע הראשון, ש-אל על החדשה היא לא הישנה – רק קטנה יותר…. זאת תהיה אל על אחרת, שבונה את עצמה בצורה נכונה ברמה התהליכית, התפישתית, וכמובן האנושית", אמר ביגר.

בעידן הקורונה יש זמן רב "מדי" לטיפולים במוסך: מטוס הדרימליינר 787 "חיפה" בעיצוב חדשני. לרגל השקת הקווים החדשים של אל על לסן פרנסיסקו ולאס וגאס, לפני שנתיים עוצב מטוס הדרימליינר עם איורים מרהיבים של היעדים החדשים. צילום: פלי הנמר

בעידן הקורונה יש זמן רב "מדי" לטיפולים במוסך: מטוס הדרימליינר 787 "חיפה" בעיצוב חדשני. לרגל השקת הקווים החדשים של אל על לסן פרנסיסקו ולאס וגאס, לפני שנתיים עוצב מטוס הדרימליינר עם איורים מרהיבים של היעדים החדשים. צילום: פלי הנמר

המשבר כהזדמנות להתחדש ולהתייעל

גם אל על עושה היסטוריה: טסה לאיחוד האמירויות בתחילת השנה. צילום: פלי הנמר

גם אל על עושה היסטוריה: טסה לאיחוד האמירויות בתחילת השנה. צילום: פלי הנמר

"אין סיכוי שנפספס את המשבר הזה. רענון שורות, מעבר עמוק על כל תהליך וכל מערכת, בחינה מחדש של הצרכים לצורך בנייה נכונה. זה לא פינוי בינוי, אלא תמ"א 38 מאוד איכותי ונכון".

החטיבה הטכנולוגית של אל על עוברת מהפכה גם בהיבט המרחב החדשני/דיגיטלי, כתוצאה מאותם תהליכים שמחייבים זאת.

"כשכח האדם הוא מינימלי, רובוטיקה ואוטומציה הופכים לצורך, לא מותרות. בנוסף, הפכנו למרכז חדשנות עולמי לחברות ענק כמו SITA ו-IATA, אשר יהווה את ה-HUB של היישומים המתקדמים ביותר שיש לחברות הללו להציע", הוסיף ביגר וסיפר. "נכנסנו לשת"פ מעניין עם גופים רפואיים מובילים, סטארט-אפים ישראליים, מערך הסייבר הלאומי ומספר מוסדות אקדמיים, הכל למטרת הפיכתה של החברה למובילה בתחומה בעולם, לא פחות".

בהקשר למצבה הנוכחי של החברה (כולל החובות ללקוחותיה ולספקים) אמר עם שלום, ראש המטה של אל על, כי "משבר הקורונה פגע בענף התעופה בצורה אנושה, והקשה ביותר מאז ומעולם. חברת אל על הייתה הראשונה להיכנס למשבר והאחרונה לצאת ממנו. מדינות מבינות את חשיבות התעופה אינטרס חיוני בביטחון הלאומי, ולכן סייעו לחברות התעופה שלהן. ממשלת ישראל אף היא מבינה ותומכת בענף התעופה, ועם השלמת מתווה הסיוע נוכל להשיב את אמון הלקוחות בהשבת הכספים וחזרה מדורגת לטיסות".

ביגר הוסיף כי "הלקוחות שלנו יחוו אל על מתקדמת וכזו ששמה אותם במרכז, בליבת היצירה. הרבה מהרעיונות הטכנולוגיים שעולים – מגיעים מהלקוחות עצמם, ברשתות החברתיות ובפניות ישירות, הם בסוף אלו שיודעים הכי טוב מה הם רוצים ומה יהפוך את החוויה מולנו לאהובה וזכירה".

זיכרונות יפים מימים אחרים: מחלקת העסקים ב-787 מהטיסות הטרנסאטלנטיות. צילום: פלי הנמר

זיכרונות יפים מימים אחרים: מחלקת העסקים ב-787 מהטיסות הטרנסאטלנטיות. צילום: פלי הנמר

עדו ביגר ברחבת המטוסים. עבור הנמר נדרש אישור "רכב-קמפוס חיץ ליווי", שאומר שאוכל להסתובב עם ביגר גם על המסלולים ולעלות למטוסים. מרתק. צילום: פלי הנמר

עדו ביגר ברחבת המטוסים. עבור הנמר נדרש אישור "רכב-קמפוס חיץ ליווי", שאומר שאוכל להסתובב עם ביגר גם על המסלולים ולעלות למטוסים. מרתק. צילום: פלי הנמר

מקרוב: מנוע של רולס-רויס. שניים פועמים כאלה מפעילים מטוס 787. באל על בוחרים רק במנועי רולס-רויס (כלומר אל פראט אנד ויטני), וגם במטוסי בואינג בלבד (ולא איירבוס). מה שמתבטא מן הסתם ביעילות גבוהה בתחזוקה והפעלה. צילום: פלי הנמר

מקרוב: מנוע של רולס-רויס. שניים פועמים כאלה מפעילים מטוס 787. באל על בוחרים רק במנועי רולס-רויס (כלומר אל פראט אנד ויטני), וגם במטוסי בואינג בלבד (ולא איירבוס). מה שמתבטא מן הסתם ביעילות גבוהה בתחזוקה והפעלה. צילום: פלי הנמר

הקוקפיט - לכל מי שמקנא בטייסים: זו סביבת עבודתם גם בטיסת 16 שעות ללוס אנג'לס. מקום מינימלי לשני טייסים ואחד נווט. לא להיט היסטרי. צילום: פלי הנמר

הקוקפיט – לכל מי שמקנא בטייסים: זו סביבת עבודתם גם בטיסת 16 שעות ללוס אנג'לס. מקום מינימלי לשני טייסים ואחד נווט. לא להיט היסטרי. צילום: פלי הנמר

בביקור הגעתי להאנגר המטוסים הענק, זכיתי לבקר ב-787 דרימליינר ואף להתיישב בעצמי בתא הטייס של ה-777.

פלי הנמר בתא הטייס של ה-777

פלי הנמר בתא הטייס של ה-777

הנמר מבקר במטה אל על בנתב"ג – בימי היציאה מהקורונה Reviewed by on . חברת התעופה אל על עברה השנה טלטלה עצומה. משבר הקורונה העולמי פגע דרמטית בוורטיקל התעופה בפרט, ובעולם התיירות בכלל. תכנית הצמיחה מחדש, "החזרה לשחקים", כפי ששהיא חברת התעופה אל על עברה השנה טלטלה עצומה. משבר הקורונה העולמי פגע דרמטית בוורטיקל התעופה בפרט, ובעולם התיירות בכלל. תכנית הצמיחה מחדש, "החזרה לשחקים", כפי ששהיא Rating: 0

תגובות (1)

  • לוי אברהם

    אל על זו בושה.אין עם מי לדבר.גבו ממני
    4 כרטיסים שאת הכסף אראה במאי וסוף יוני.כרגע אני לקוח שבוי.הפקידה סימסה לנו שאת הכסף נקבל שהמדינה תעביר לנו
    את הסף.נו תגידו זו תשובה של חברה רצינית.אנחנו טסים אל על 6 פעמים בשנה.יותר זה לא יקרה.לא נטוס אל על
    בלי סנטימנטים.פשוט התנהלות מקוונת
    מגעילה.

הגיבו