2020: אנשים ומחשבים מציינת 40 שנים של ליווי תעשיית ההיי-טק

בשנה הקרובה נחגוג ארבעה עשורים של מדיה וכנסים על ענף ההיי-טק, בתחומים רבים ומגוונים ● גם בעשור הקרוב, נמשיך לספק לכם את הסיפורים המעניינים ואת האירועים החמים ביותר בתעשייה

כנסים ומפגשים - גם בתקופת הקורונה. אנשים ומחשבים

שנת 2020 נכנסה הלילה – כאשר חלק מאתנו חגגו במסיבות סילבסטר או נובי גוד, ועבור חלקנו האחר מדובר בעוד תאריך בלוח השנה. כך או כך, השנה, וליתר דיוק בנובמבר הקרוב, תציין אנשים ומחשבים 40 שנים להיווסדה. עוד נחגוג את המועד הזה בהרבה הזדמנויות, אבל יש להזכיר זאת גם בתחילת השנה החדשה והעשור החדש. אין ספק שזהו ציון דרך משמעותי לא רק בחיי החברה ומייסדיה, המובילים אותה ברציפות מאז – פלי הנמר ורעייתו, דליה פלד, אלא גם פרק חשוב בהיסטוריה של ענף ההיי-טק, ובמרכזו תעשיית ה-ICT.

מאז הופעת הגיליון הראשון של אנשים ומחשבים (במהדורה מודפסת – לא היה אז אינטרנט ולא פקס), אנחנו מלווים את תעשיית ה-ICT, על כל מה שקורה בה, האנשים שלה, האתגרים והחידושים. בשנת לידתו של העיתון, ענף ההיי-טק הישראלי היה בראשית דרכו. מושגים כמו מנמ"ר, סייבר, ענן וסמארטפון לא היו בכלל אפילו בתכנון. מאז הוצאנו שורה של עיתונים ומגזינים בתחומי מחשוב שונים, עיתון פקס יומי ואת אמצעי המדיה שלנו שפועלים עד היום: פורטל התוכן והניוזלטר היומי שלנו, ה-DailyMaily, מהווים גם בתחילתו של העשור החדש כלי התקשורת המרכזיים של ענף ההיי-טק.

בעשור האחרון, שהסתיים אמש, המשכנו ללוות את התעשייה, לדווח לכם על הטכנולוגיות החדשות, המגמות בענף, הסטארט-אפים, החברות הגדולות והקטנות יותר והאירועים הדרמטיים, ולהביא לכם את הסיפורים הכי מעניינים בכל מה שקשור למחשוב, טכנולוגיה, היי-טק, אינטרנט, סלולר ועוד. לא מעט מהסיפורים שפרסמנו היו בלעדיים. גם בעשור זה, אנשים ומחשבים היה כלי התקשורת האולטימטיבי של אנשי ההיי-טק, ובפרט קהילת מנהלי הטכנולוגיה ומנכ"לי החברות שפועלות בענף, וכל האקו-סיסטם הגדול שנוצר מסביב. טעימה קטנה מזה יכולים הייתם לקרוא בשבוע האחרון, בסיכומים המרתקים שפרסמנו.

צוות מערכת אנשים ומחשבים מורכב מא.נשים מקצוענים.ות ובעלי ניסיון בעולם התקשורת: יוסי הטוני, סגן העורך הראשי, יניב הלפרין, עורך הפורטל והניוזלטר, רלי כהן, סגנית העורך, גלי פיאלקוב, נחמה אלמוג, צבי קצבורג, ג'ון בן זקן, אבי בליזובסקי, עופר פרוסנר, קרן גביש, מנהל המדיה החברתית החדש שלנו, רון קסלר, והחתום מטה.

בעשור הקרוב נמשיך ללוות את הענף, במדיות הקיימות ובאלה החדשות, שיצרנו בעיקר בשנה האחרונה: פייסבוק, טלגרם, אינסטגרם והמיזם החדש שלנו – פודקאסט אנשים ומחשבים.

חברת ההפקות הגדולה ביותר בענף ההיי-טק

אנשים ומחשבים היא לא רק חברת המדיה המרכזית של ענף ה-ICT, אלא גם חברת ההפקות הגדולה ביותר של כנסים, אירועים ופורומים מקצועיים בעולם ההיי-טק. חלק מהכנסים שלנו עוסקים בנושאים מרכזיים בענף, וחלקם הארי הוא כנסי חברות טכנולוגיה מובילות, שבוחרות לקיים את האירועים שלהן אתנו – בראשות נטלי גבאי, סמנכ"לית אנשים ומחשבים. זאת, משום שבשונה מחברות הפקה אחרות, הבידול של אנשים ומחשבים הוא שהיא חברת תוכן מובילה, המספקת לכל כנס את הנכס החשוב שלו – מידע ותוכן מעניין, שגורם למאות משתתפים בכל כנס וכל אירוע לקוח להתפנות ליום אחד את מהעבודה השוטפת והלוחצת ולהשתתף במגוון הפעילויות שלנו.

המייסדים והמובילים את אנשים ומחשבים מאז ועד היום: פלי הנמר ורעייתו, דליה פלד. צילום: קובי קנטור ז"ל

המייסדים והמובילים את אנשים ומחשבים מאז ועד היום: פלי הנמר ורעייתו, דליה פלד. צילום: קובי קנטור ז"ל

בעשור האחרון המשכנו בניהול ובהפקת ועידות מרכזיות שלנו במגזרי הממשלה, הבריאות, החינוך, התחבורה והשלטון המקומי, וכן כנסים סביב תחומים טכנולוגיים – סייבר, בינה מלאכותית, קמעונאות, ענן ועוד. בשנתיים האחרונות פרצנו את גבולות המדינה במספר כנסים מוצלחים באירופה, בהובלת בן פלד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אנשים ומחשבים, והצוות המקצועי שהוא מוביל.

פעילות אחרת, ותיקה מאוד, של אנשים ומחשבים היא הפורומים המקצועיים. מטרת כל אחד מהפורומים היא להפגיש קבוצת בעלי עניין בתחום משותף. הפורום המוביל שלנו הוא פורום המנמ"רים והמנכ"לים הוותיק C3, שבו חברים מנהלי טכנולוגיה בכירים מחברות מובילות במשק וכן מנכ"לי חברות ספקיות שעובדות עם הענף. הפורום מקיים מפגשים דו-חודשיים, חלקם הם ביקורים בארגונים שונים. כמו כן, פעמיים בשנה מתקיימים כנסים מקצועיים בסופי שבוע בחו"ל, שמשלבים תוכן מקצועי עם טיול והנאה.

על בסיס מקצועי דומה אנחנו מפעילים בהצלחה רבה פורומים נוספים: פורום מנהלי אבטחת מידע; פורום ביג דטה ו-BI; פורום KMI, שמאגד מנהלי ידע בארגונים; ועוד. בשנה האחרונה הקמנו פורום נוסף, C6, שמחבר מנהלי תשתיות בארגונים הגדולים במשק. זאת, לאחר שזיהינו שתפקיד מנהל התשתיות צובר תאוצה, בגלל הקריטיות שלו בארגונים השונים.

מפעל נוסף שאנחנו גאים בו הוא תחרויות לעידוד המצוינות. האירוע המרכזי הוא IT Awards, שבו מתחרים מדי שנה כמה מאות פרויקטים של ארגונים מכלל מגזרי המשק. לצד זה יש מפעל נוסף, גם הוא ותיק מאוד – הענקת אות המנמ"רים המצטיינים במגזרים שונים, שמאותרים על ידי ועדת איתור בראשותו של פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן, בכל שנה אנחנו עורכים תחרויות, כתרומה לעידוד המצוינות והחדשנות בענף. התחרויות הן בתחומי הבריאות, התעשייה 4.0, הערים החכמות ובקרוב תחרות חדשה שבה יתמודדו סטארט-אפים שמציעים פתרונות טכנולוגיים למגזר התיירות.

מייסדי אנשים ומחשבים זיהו כבר ב-1981 את הצורך במדיה שתתעד ותלווה את קהילת ההיי-טק בישראל. עשינו זאת ברציפות מאז ונמשיך להיות אתכם – קוראינו, שותפינו ועמיתנו הנאמנים. בלעדיכם כל זה לא היה קורה. שנה אזרחית מצוינת.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ד״ר דַּניה שפירא

    איחוליי! אני מַכּירה אתכם מהשנים הראשונות, כשכולנו אז עבדנו בכִתבי-עת מודפסים בלבד. דרך ארוכה עשה כל אחד מאתנו, וַאֲני תמיד מַבּיעה לפני עמיתיי את התפעלותי מאשר גדלתם להיות. האמת היא, שפרסומיכם, ולא-פחות מכך- האירועים שאתם מארגנים, הם לגבּיי בִּבחינת אוּרים-ותומים בתחום הרחב הזה, וּמסייעים לי להמשיך להיות מעודכנת, ואף להביא ׳עדויות׳ מכּם לטיעונים מקצועיים, שאני מביאה לפני עושי-ההחלטות וגם לפני לקוחות פוטנציאליים. תודה מקרב-לב ויישר כוח לכולכם, והמשיכו להצליח בשביל כולנו! ד״ר דַּניה שפירא

  2. עו"ד ד"ר אורי אנגלהרד, תת-ניצב (בדימוס)

    יישר כוח גדול לפלי הנמר, דליה הקוסמת, יהודה קונפורטס, יוסי הטוני, יניב הלפרין וכל משפחת "אנשים ומחשבים" על היזמות, הארגון והביצוע המדהימים במשך עשרות שנים! תרומתכם הרבה לקידום ועיצוב תעשיית ההייטק בישראל ראויה לכל שבח! תודה והמשך קידום והצלחה! אורי אנגלהרד

אירועים קרובים