האיש שרצה לעבוד בפינוי אשפה – ומצא את עצמו בהיי-טק

תמיר פולג רצה לעבוד במשאית זבל, התחיל כפועל בניין ומשם הגיע להקמת חברה טכנולוגית בתחום הנדל"ן ● הוא מספר בראיון לפודקאסט יזמות או למות על הדרך המעניינת שעבר

15/01/2018 12:26
תמיר פולג, שותף מייסד ב-Real. צילום: יובל ניב

תמיר פולג, אורח המדור הפעם, עשה מסלול לא שגרתי עד שהגיע להיי-טק. כשהשתחרר מצה"ל, הוא רצה לעבוד בפינוי אשפה בעיריית נתניה. אביו, שהיה ראש העיר באותו הזמן, לא הסכים לעזור לו, כי לא רצה שיגידו שהוא "סידר" לבנו עבודה בעירייה. אז הוא פנה לשכן-חבר שלו, כדי שיסדר לו עבודה כפועל בניין. הייתה זו הכניסה של פולג לעולם הנדל"ן – תחום שמהר מאוד התאהב בו.

אחרי שנתיים וחצי בין המלט והלבנים, הוא הלך ללמוד תואר ראשון בכלכלה ועבד כאיש מכירות באלווריון. באותה התקופה, שנת 2005, שוק הנדל"ן בארצות הברית רתח. חבר של פולג הציע לו להשקיע את 50 אלף הדולרים שחסך בדירה במיאמי. אחרי שביצע את ההשקעה הראשונה שלו, החל פולג להביא משקיעי נדל"ן מישראל לחברת ההשקעות שאותו חבר עבד בה. יום אחד פנה אליו איש עסקים שמתעסק בהשקעות נדל"ן ביוסטון, טקסס. פולג חקר את שוק הנדל"ן ביוסטון והגיע למסקנה שהשוק שם לא מספיק אטרקטיבי. אותו משקיע אמר לו שהוא עוד יחזור אליו.

כעבור חצי שנה ראה פולג שהולך להיות משבר בשוק הדירות בארצות הברית, היה לו ברור שיש שם בועה. הוא נסע ליוסטון, הסתובב עם אותו איש עסקים והם החליטו לעשות יחד את העסקה הראשונה שלהם – עסקה שהובילה להקמת חברת ההשקעות שלהם בתחום הנדל"ן ביוסטון, אופטימום (Optimum). החברה הצליחה מאוד, במיוחד לאחר משבר הסאב-פריים ב-2008, שיצר הזדמנויות רבות בשוק הנדל"ן בארצות הברית. כעבור שש שנים, פולג והשותף שלו החליטו לסגור את החברה ולמכור את נכסיה, כיוון שחשבו שזו נקודת יציאה טובה מהשוק.

מחברת נדל"ן – לחברת טכנולוגיה בתחום הנדל"ן

אחרי שמכרו את מרבית הנכסים של אופטימום, פולג מצא זמן פנוי להתעסק בקידום מיזמים טכנולוגיים. יום אחד, הוא ראה בפייסבוק (Facebook) פוסט של חבר מהצבא בשם יובל ניב ואחרי התכתבות קצרה הם קבעו להיפגש לארוחת צהרים – פגישה שבעקבותיה הוא התקשר לניב ואמר לו שהם חייבים לעשות משהו ביחד. בחלוף שנה, אחרי אינספור רעיונות שפולג העלה וניב קטל, הציע הראשון לבנות משהו בתחום שהוא הכי מבין בו – תחום הנדל"ן בארצות הברית. ניב אהב את הרעיון וכך הם הקימו, ביחד עם שני שותפים נוספים, את Real – חברה שמספקת ברוקר אונליין לסוכני נדל"ן עצמאיים בארצות הברית. כיום משתמשים בפלטפורמה שלה יותר מ-800 סוכנים.

פולג סיפר בראיון לפודקאסט יזמות או למות כי העובדה שהגיע מעולם הנדל"ן הפריעה למשקיעים ב-Real, מאחר שכמו בעולם זה, הוא הראה להם איך הוא בונה עסק לאט – ואילו הם רצו לראות מהירות. לדבריו, בעקבות כך היה עליו לעשות שינוי. "ראיתי שהם לא 'נדלקים', שאין את הברק הזה בעיניים", אמר. "עד שאחד מהם היה מספיק כנה איתי, כדי לומר לי: 'תשמע, זה לא מעניין. מה שמעניין אותנו, משקיעי הטכנולוגיה, זה לראות שאתה רץ מאוד מהר, גדל מאוד מהר, כובש שוק וכמה שאתה צריך לגייס – זה פחות מעניין. אל תראה לנו איך אתה בונה עסק לאט, אלא איך אתה בונה עסק שגדל מאוד מהר ומשתלט על השוק'".

לראיון המלא עם פולג באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים