"המטרה: יותר דגש על חברות לטווח ארוך – ופחות על מכירתן"

"תשע"ז התאפיינה בצמיחה משמעותית של תחום ההיי-טק – מה שבא לידי ביטוי הן בגידול במספר הסטארט-אפים והן בעליית שוויין של החברות הציבוריות", אמר יוחנן זומרפלד, מנכ"ל קומסק, בפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים

יוחנן זומרפלד, מנכ"ל קומסק. צילום: יח"צ

איך היית מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"השנה החולפת התאפיינה בהמשך יוזמות ברוכות של חברות סטארט-אפ וצמיחה משמעותית של תחום ההיי-טק בכללותו. הדבר בא לידי ביטוי הן בגידול במספר הסטארט-אפים והן בעליית שוויין של החברות הציבוריות.

ראויים לציון במיוחד הם ענפי הסייבר והאינטרנט, ובצמוד להם טכנולוגיות הרכב והפינטק. מגזרים אלה חוו את הצמיחה המשמעותית ביותר במספר החברות, ובעיקר בפרמטרים הפיננסיים. לדוגמה, בתחום הסייבר הפכה צ'ק פוינט (Check Point) באחרונה לחברה הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר וסטארט-אפים בתחום גייסו סכומים של מאות מיליוני דולרים. בתחום האינטרנט ראוי לציין את Wix, שהמשיכה את מגמת הצמיחה והגיעה בשיאה לשווי של יותר משלושה מיליארד דולר. כמו כן, נסגרה השנה עסקת הרכישה הגדולה ביותר בתולדות המדינה, כאשר אינטל (Intel) רכשה את מובילאיי (Mobileye) ביותר מ-15 מיליארד דולר".

את מי אתה בוחר כאיש השנה בהיי-טק בישראל?
"כאנשי השנה אני בוחר את מנכ"ל Wix, אבישי אברהמי, וכן את שותפיו להקמה ולניהול. החברה, שעוסקת בבנייה ובאחסון אתרים, פועלת בשוק האינטרנט התחרותי, שנשלט במידה רבה על ידי ענקיות כגון גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook) ואמזון (Amazon). היכולת של החברה לאתר תחום פעילות חדש, להשיק מגוון מוצרים ולהציג גידול משמעותי בהיקף פעילותה ראויים לשבח. כפועל יוצא של הצלחתה, מעסיקה Wix יותר מ-1,000 עובדים בישראל, ובכך תורמת גם לכלכלת המדינה".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"אני מאחל לשוק ההיי-טק הישראלי המשך יזמות ופיתוח חברות, עם יותר דגש על בניית חברות לטווח ארוך ופחות דגש על מכירתן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים