פרצופיו הרבים של ה-CDO – חלק ד'

זו האמת: אין כאן עניין של נכון או לא נכון, ובעצם כל ארגון יכול ליישם את תפקיד ה-CDO בצורה המתאימה לו בהתאם ליעדיו העסקיים, למבנה הארגוני שלו, לתהליכי העבודה שלו, לתרבות הארגונית ולאנשים בתפקידים השונים שלהם בארגון

רז הייפרמן, מנכ"ל משותף ויועץ בכיר לחדשנות דיגיטלית ב-B-Digital. צילום: קובי קנטור ז"ל

במאמר הקודם למדנו על צורות המימוש של תפקיד המוביל הדיגיטלי. בחלק זה נלמד את עיקרי סקר המובילים הדיגיטליים של PwC.

נסקור בקצרה שני ממצאים מתוך הסקר "A New Class of Digital Leaders", שפורסם ביוני 2017 על ידי &Strategy, זרוע האסטרטגיה של PwC.

מדובר בסקר מקיף המתבסס על תשובות של 2,500 מנהלים המשמשים בתפקידי מובילים דיגיטליים (Digital Leaders) ממגוון רחב של חברות, ענפים וארצות. מהסקר עולה כי מספר המובילים הדיגיטליים עלה בצורה מתונה יחסית מ-6% בין השנים 2015 ל-19% ב-2016. מתברר כי 60% מהמינויים לתפקיד המוביל הדיגיטלי בוצעו במהלך 2015, כלומר התהליך הואץ בשנים האחרונות.

התפלגות המובילים הדיגיטליים לפי דרג הדיווח

התפלגות המובילים הדיגיטליים לפי דרג הדיווח

תרשים הנ"ל מציג את ההתפלגות של המובילים הדיגיטליים לפי רמת בכירותם ודרג הדיווח שלהם: 19% מבעלי תפקיד מוביל דיגיטלי הם בדרגת סמנכ"ל, 40% הם חברי הנהלה בעלי תארים אחרים, 17% הם מנהלים בדרג נמוך יותר המדווח לאחד מחבר ההנהלה ו-24% הם בדרגי דיווח אחרים. כ-60% מהמובילים הדיגיטליים הם חלק מההנהלה הבכירה של הארגון עם תארים כאלה ואחרים.

התרשים הבא מציג תמונה מעניינת של התפלגות המובילים הדיגיטליים לפי ענפים כלכליים. במקום הראשון מופיע ענף הביטוח (בנושא הזה ישראל נמצאת מאחור), במקום השני ענפי המדיה והבידור ובמקום השלישי ענף הבנקאות (בנושא זה ישראל נמצאת במקום גבוה יותר).

התפלגות המובילים הדיגיטליים לפי ענפים כלכליים

התפלגות המובילים הדיגיטליים לפי ענפים כלכליים

סיכום

בסדרת מאמרים זו סקרנו את הנושא של ריבוי הפנים בתוארי התפקיד של ה-CDO – מוביל דיגיטלי, מנהל דיגיטל ומנהל נתונים.

כפי שראינו, ארגונים שונים מיישמים את רעיון המוביל הדיגיטלי בצורות שונות – מינוי בעל תפקיד ייעודי, מינוי בעל תפקיד אחר בנוסף על תפקידו או מינוי צוות דיגיטלי מצומצם.

מן הראוי לציין כי אין כאן עניין של נכון או לא נכון, ובעצם כל ארגון יכול ליישם את תפקיד ה-CDO בצורה המתאימה לו בהתאם ליעדיו העסקיים, למבנה הארגוני שלו, לתהליכי העבודה שלו, לתרבות הארגונית ולאנשים בתפקידים השונים שלהם בארגון.

אנו צפויים לראות ארגונים נוספים, בעולם ובארץ, ממנים בעלי תפקידים ייעודיים להובלת התהליך הקריטי של הטרנספורמציה הדיגיטלית. מגמה זו תגבר בשנים הקרובות.

מה עם הארגון שלכם? יש לכם מוביל דיגיטלי? אם לא, כדאי לשקול ואף למהר למנות מישהו כזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים