"אני לא לוביסט – אלא עוזר למנכ"ל ריידר כדי שלא ייפול בפח"

"הרבה אנשי עסקים עזבו את הארץ בגלל הביורוקרטיה ואני מתכוון לטפל בכך כשאחזור לפוליטיקה", אומר השר לשעבר אלי ישי, שמונה השבוע ליועץ לריידר ● הוא הסביר שנענה לפנייה מצד ריידר כי "יש לה פיצ'רים בתחום של הסעת נכים ויתרונות חברתיים נוספים"

היועץ החדש לריידר - אלי ישי. צילום: SeeFood, מתוך ויקיפדיה

אפליקציית המוניות ריידר (Ryder) שכרה את שירותיך כיועץ חיצוני מול הגורמים הרגולטוריים, אותם אתה מכיר היטב מתפקידיך בממשלה. במה זה מתבטא והאם מדובר בלוביזם?
"חשוב להדגיש שאני לא לוביסט, אלא עוזר לבעלים של ריידר כדי שלא ייפול בפח, לתקופה קצרה.

בשנתיים שאני מחוץ לפוליטיקה הגיעו אליי עשרות פניות מצד פרויקטים וסירבתי גם לאחת מחברות הלוביסטים שרצתה לתת לי תפקיד עם לשכה ונהג. לא הסכמתי כי אני לא מוכן לקדם פרויקטים שאיני מאמין בהם.

גוף שכל תפקידו הוא לפתוח דלתות אצל שרים מהווה בעיה, חבל שבכלל צריך את זה והלוואי שלא היו נזקקים לשירותים שלי. אחד הדברים שאני מתכוון לעשות כשאחזור לפוליטיקה זה לקצץ את הביורוקרטיה הרבה בארץ. הרבה אנשי עסקים עזבו את הארץ ולכן אני רואה אתגר לעזור לחברה כמו ריידר להמשיך במשימה".

מה יש בריידר שבכל זאת שכנע אותך?
"מה שיש בריידר זה משקיע מחו"ל, אילי עמנואל, איש עסקים יהודי-חרדי מבריטניה, שבא לארץ עם רעיון חשוב – המונה הדיגיטלי – ונתקל בביורוקרטיה. החברה מציעה טכנולוגיה מאוד מעניינת, שיש בה שורה ארוכה של דברים מיוחדים וטובים, בכלל זה התאמה לנכים.

הסיכום שלי עם עמנואל והמנכ"ל הוא שאני אהיה סוג של מורה נבוכים שיאיר להם את הדרך ויעזור להם, ואעזור לו לגייס משקיעים. ארתום את הניסיון שלי לטובת העניין, כי זה פרויקט טוב.

ריידר הולכת יחד עם הנהגים והנוסעים, ועובדת עם מנהלי התחנות, מקלה עליהם ולא מתחרה בהם".

מה החשיבות של מונה דיגיטלי?
"אין מקום בעולם המערבי המפותח שאין בו מונה דיגיטלי, שמאפשר לייעל את עבודת התחנות ונהגי המוניות. דוגמה אחת לשיפור כזה היא היכולת לקבל כרטיסי אשראי ללא מגע – דבר שיקל על התשלום".

האם יש בכלל סיכוי למוניות הקונבנציונליות מול אובר (Uber) וחברות היסעים דיגיטליות אחרות?
"יש שוק חופשי וטוב שכך, וריידר יודעת זאת ומתכוננת לתחרות. הצוות של החברה, בראשות סמנכ"ל הטכנולוגיה, פרופ' יעקב שוורצמן, מפתח נמל תעופה חכם, שבתוכו ישתלבו מוניות חכמות. כמובן, טכנולוגיה זה עניין של זמן ושל עבודה".

האם טכנולוגיה כזו יכולה לעזור במניעת תאונות דרכים?
"תאונות דרכים ניתנות למניעה רק על ידי זהירות, זהירות וזהירות. כל משתמשי הדרך – נהגים, נוסעים, הולכי רגל, רוכבי אופניים ואחרים – כולם צריכים לפעול על פי חוקי התעבורה ולא לזוז ימינה או שמאלה.

גם בתחום זה צריך טכנולוגיות שיבואו ויעזרו. אני מוכן לעזור לכל חברה שתקדם טכנולוגיות למניעת תאונות דרכים, כמו שאני שמח לעזור בכל פרויקט חברתי. צריך לזכור שמדובר בחיי אדם".

מה דעתך על שילוב החרדים בהיי-טק?
"אין הבדל בין חרדים לחילוניים בהיי-טק. בתקופתי כשר התמ"ת קידמתי את האקדמיה לחרדים. כולם אמרו, ובצדק, שצריך לנצל את הראש הטוב של החרדים בלימוד הגמרא ולרתום אותו להיי-טק".

מה אתה עושה כדי לחזור לכנסת?
"אני מתכוון לרוץ ולחזור לכנסת, ועושה לשם כך סיורים, מפגשים וחוגי בית. בבחירות האחרונות הייתי קרוב לעבור את אחוז החסימה והתנועה שלי חזקה עם ציבור גדול שמאמין בדרך שלה. אני מאמין שהפעם זה יהיה אחרת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים