מיהו האומן הפופולרי ביותר ברשת?

דה וינצ'י, ואן גוך ופיקאסו - כולם שמות מאוד מוכרים, אבל את מי מהם אנחנו הכי אוהבים?

אין כמו ציור יפה - במוזיאונים פיזיים או וירטואליים. צילום אילוסטרציה: BigStock

מאז שניתן היה להעלות ולפרסם תמונות ברשת, הפכה האומנות להיות נחלת הכלל והרבה יותר נגישה. נכון, חובבי האומנות וההיסטוריה ייסעו ברצון למוזיאון הלובר בפריז כדי לראות את המונה ליזה וירחיקו עד ניו-יורק כדי לבקר ב-MOMA, אבל גם אלה שלא מעוניינים באותו הרגע לטוס יכולים להגיע ליצירות המפורסמות ביותר בעולם בכמה קליקים בלבד.

האומנים הדגולים והיצירות הבולטות השפיעו על מאות מיליוני אנשים, נתנו השראה לדורות שלמים של יוצרים ואף עיצבו את המרחב הציבורי בו אנחנו חיים. לכן, ערכה PicScout מחקר שמגלה אילו הם האומנים הפופולריים ביותר אונליין.

החברה סרקה מיליוני אתרים, בהם רשתות חברתיות, בלוגים ואתרי נישה, והעלתה שפבלו פיקאסו הוא האומן בעל האזכורים הרבים ביותר. פיקאסו היה מהציירים והפסלים הבולטים במאה ה-20 וייסד את סגנון הקוביזם. בין היצירות המפורסמות ביותר שלו ניתן למנות את העלמות מאביניון, המנגן העיוור והתפוחים.

צמוד אליו, למקום השני, הגיע מיכלאנג'לו, מהבולטים שבאומני הרנסאנס באיטליה, שיצירותיו נחשבות מהבולטות באומנות המערבית. בין היתר, הוא יצר את פסל דוד ואת הפרסקאות בקפלה הסיסטינית.

פבלו פיקאסו. צילום: פאולו מונטי, מתוך ויקיפדיה

פבלו פיקאסו. צילום: פאולו מונטי, מתוך ויקיפדיה

שלישי, גם כאן בפער קטן מקודמו, ניצב ליאונרדו דה וינצ'י, אף הוא מגדולי אומני הרנסאנס. דה וינצ'י ידוע אמנם כצייר, כשהציור המפורסם ביותר שלו הוא המונה ליזה, אבל הוא היה גם מדען, ממציא ואפילו מוזיקאי. דה וינצ'י התפרסם לאחר מותו גם בזכות כתבי היד שלו שנמצאו, בהן הוא כתב על נושאים שונים, למשל עוברים ומעוף הציפורים.

אחריהם, סוגרים את הרשימה רמברנדט במקום הרביעי ו-ואן גוך בחמישי.

אורי לביא, מנכ"ל PicScout, אמר כי "באמצעות הרשת, עשרות ומאות שנים אחרי מותם של האומנים היצירות שלהם עדיין חיות אתנו".

לדבריו, "הנתונים שבמחקר משמעותיים וחשובים הן מהבחינה הכלכלית והן מזו התרבותית. אין ספק שהנוכחות והפופולריות ברשת משפיעה על ערך היצירה והאומן במרחב שמחוץ לרשת ועל כן, חשוב להבין ולעקוב אחרי מידת העניין שהגולשים מגלים ביוצר כזה או אחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים