Le 2 H: עיצוב וחידושים במחיר אטרקטיבי

מצד אחד 10 ליבות, מצד שני זמן עבודה מאכזב - אבל תמורת 250 דולרים, סביר להניח שתקבלו תמורה מלאה לכסף שלכם

Le 2 Pro: חלופה סינית למכשירים היקרים

בתקופת שלטונם הקצרה של מחשבי הנוטבוק (Notebook), שנמשכה פחות או יותר שנתיים, הבינו מהר מאוד המשתמשים שהכל בעצם כמעט אותו דבר. מעבד אטום (Atom) אחד של אינטל (Intel) שלט בכל. תצורת הזיכרון, ה-RAM והאחסון, הייתה זהה בין כל המחשבים בתחום הזה, וכל השוק גם הסתדר מאחורי שניים או שלושה גדלי מסך. הכל פחות או יותר כמובן. למעשה גם היצרניות הבינו את זה, ועד מהרה התחילו להופיע מחשבי נוטבוק בשלל צבעים – כחול כהה, תכלת, אדום, בורדו, צהוב ולבן כמובן התחילו ללבלב ליד השחור והאפור המסורתיים שאף פעם לא ייעלמו מהעולם.

זה גלש אחר כך גם לתחום המחשבים הניידים 'הרגילים', וזה גם מגיע כיום לתחום הטלפונים. למרות שהאפשרות שהכל יהיה בדיוק אותו דבר בשוק הטלפונים לא ממש מתקבלת על הדעת, יש מן הרגשה של עייפות חומר מסוימת בזמן האחרון. היא הובילה לנסיונות Edge של חברה אחת ולשילוב של שתי מצלמות במכשיר של חברה אחרת, ויותר חשוב, לכך שיצרניות המכשירים משקיעות הרבה יותר בעיצוב שלהם כי הן מבינות שזה לא רק טלפון, וזה לא רק מצלמה, וזה לא רק מכונת רשת חברתית, זה גם גאדג'ט וזה אמירה – הרבה מאוד משתמשים מחזיקים אותו ביד כל הזמן כמעט, ואפילו באופן לא מודע ממש מציגים אותו לראווה.

וזה גלש גם מכבר למכשירים שמיועדים להוביל את השוק מבחינת ביצועים ומחירים כאחד. זה הגיע היטב לשוק הביניים, גם אם בחלק האמצעי שלו ומעלה, וזה בא היטב לידי ביטוי לדוגמה ב-Le 2 Pro, מכשיר חדש עליו הכריזה לאחרונה LeEco חברה סינית עולה שנחשבת לאחת המבטיחות ביותר שיוצאות כיום מן השוק הצפוף הזה.

חידושים בתחום הטלפוניה

יש שטוענים שמדובר בחברה שממתכננת ומעצבת כמה מהמכשירים הכי יפים לעין בעידון הנוכחי, ואם בוחנים את סדרת ה-Le 2 אפשר להסכים עמם. העיצוב של המכשירים הללו פשוט מדליק ומציע בין השאר מסך שנמתח מקצה לקצה, בהיבט של צדדים, גוף מתכתי אחוד, עם קצת פלסטיק בקצוות, שעבר גימור תחת השגחה קפדנית על כל פרט ובאופן שמעניק לו קווים עגולים וזורמים מעל נקודה כמעט, ועם משטחים מבריקים מדליקים. כשלוקחים ביד את המכשיר בצבע ורוד-זהב, יש רק מעטים שלא יביטו עליו כשתניחו אותו על השולחן לידיכם.

אבל ה-Le 2 Pro לא מציע רק מראה. הוא מציע גם מספר חידושים בתחום הטלפוניה. כך לדוגמה הוא הראשון, ואם לא אז אחד מהראשונים, בו יש ויתור על יציאת האוזניות המסורתית בגודל 3.5 מ"מ. מי שרוצה לשמוע מוזיקה צריך לחבר אוזניות שמתאימות למחבר ה-USB-C שנמצא בחלק התחתון של המכשיר. בקופסה יש מתאם, אבל אין אוזניות. השימוש במחשב הזה אומר גם שזהו גם מהמכשירים הראשונים שתומכים בתקן CDLA החדש שאמור לספק אודיו חד, יציב ואיכותי יותר.

הוא גם הראשון שהגיע לשוק עם מעבד עשר ליבות, ה-MT6797 או Helio X20 של מדיה-טק (MediaTek) – 4 ליבות Cortex-A53 במהירות 1.3 ג'יגה-הרץ, עוד 4 ליבות Cortex-A53 במהירות 2.0 ג'יגה-הרץ, ולסיום שתי ליבות Cortex-A72 במהירות מרבית של 2.31 ג'יגה-הרץ. הליבות אמורות להיכנס לעבודה לפי עומס היישומים הפועלים על המכשיר. את תמונת החומרה שמתחת משלימים 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה – וזה, להזכיר, במכשיר שמיועד לשוק הביניים. יש גם סוללת 3,000mAh שבבדיקות שלנו נטענה מהר מהממוצע וזאת באמצעות טכנולוגיה שב-LeEco מכנים Le fast charge.

נטייה להישרף

ומה עם מה שרואים מבחוץ? מסך ה-5.5 אינץ', כפי שהזכרנו לעיל, נמתח מצד לצד באופן נהדר למראה, הרזולוציה היא 1,920×1,080 והצפיפות היא 403 פיקלים לאינץ', וזה סביר בהחלט. מדובר גם במסך שמציע בהירות גבוהה בשיעור של 500 ניטים, אבל גם בבהירות מלאה לא ניתן היה לעבוד באור שמש מלא.

המצלמה הראשית מבוססת על חיישן סוני (Sony) מסוג IMX230 בגודל 21 מגה-פיקסל שמלווה במבזק כפול, ומציעה מיקוד מהיר במיוחד ועם טכנולוגיה בשם PDAF שלפי החברה מאפשר בקלות ובנוחות לצלם תנועה. המצלמה יכולה לצלם וידאו ב-FHD וב-2K בקצב של 30 פריימים לשנייה, וב-HD בקצב של 120 פריימים לשנייה. התוצאות לא מדהימות, או לפחות לא מספיק טובות בשביל חיישן מהסוג הזה, בעיקר בצילום בו יש קטעים בהירים גדולים שנוטים 'להישרף'. דווקא בתוך בניינים, בתאורה פחות טובה, היא הפתיעה לטובה עם צילומים מהירים אבל מדויקים מבחינת צבעים ובלי יותר מדי גרעיניות גם בחושך כמעט מלא. היא גם מגיבה מהר.

מתחת למצלמה יש גם חיישן טביעות אצבע שמכונה על פי החברה Le mirror אולי בגלל שהוא עבר הברקה שתגרום לו להיראות כמו מראה קטנה. זהו חיישן יוצא מן הכלל, גם בצד של ההגדרה וגם בצד של התפעול לאחר מכן והוא מהיר אפילו יותר מחיישנים של מכשירים ממותגים ידועים וגדולים.

אם באיזשהו מקום ה-Le 2 Pro מעט אכזב זה זמן העבודה שלו. במבחן שלנו הוא הגיע ל-6:50 שעות, וזה נמוך לעומת רוב המכשירים שבדקנו בחודשים האחרונים, וזאת למרות נפח הסוללה שהבטיח יותר.

אבל מעבר לכך הביצועים שלו סבירים ומעלה, והוא מוכיח יותר מכל את מה שרבים אולי לא רוצים להבין: החברות הסיניות הקטנות הן אלו שדוחפות את השוק קדימה מבחינת היכולות. בזמן שהגדולות מדברות, הקטנות מבצעות, ובמחיר של כ-250 דולר, התמורה שמציע ה-Le 2 Pro גבוהה מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים